Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ecopech 2.2 16V in ascona B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2014 om 08:42 #17266603
Zoals op 8v forum te zien is heb ik mijn 20SE 8V kapot gereden :swear
motor en bak eruit gehaald en wou ik deze vlug vervangen voor een 20ne zodat ik alsnog wat kan rijden deze zomer.
Nu kom ik ook x22xev motoren tegen. Deze zijn, wat ik begrijp, gelijk aan x20xev motoren (2 liter 16v ecopech).
Iemand bekend of deze in hoogte onder de kap passen? Wat ik begrijp past een C20xe ook niet zomaar (SFI vervanger?).
Voor de rest is het lijkt mij plug en play achter een getrag 240, al zit er wel ontzettend veel electrische troep op deze motoren. Maar heb setje carbs liggen die dat weer op zouden kunnen lossen.
Edit: Gaat over ascona B
24 juni 2014 om 09:49 #18239924denk niet dat het gaat passen
een 2200 is van zich zelf al een kleine cm hoger ivm met groter slag.
de meeste 2200 hebben balance assen onder de kruk.
en je krijgt waarschijnlijk ruzie met je olie pan24 juni 2014 om 10:39 #18239925Dank je voor de tip. Daar had ik helemaal nog niet bij stil gestaan. Kan het zo niet direct vinden op internet maar zal vast wel dat er balansassen inzitten. Kom wel tegen dat ze ook in Z20LET zitten en dat ik gebasseerd op x20xev geloof ik. Dus X20XEV is waarschijnlijk ook geen optie.. Die zijn vaak nog wat frisser dan een 20xe.
Heeft iedere X20XEV dan ook balansassen?Nu snap ik wel waarom ik vrijwel geen ecopech motoren in RWD opel tegenkom
25 juni 2014 om 08:39 #18239926In engeland rijden er best wat mantas met x20xev erin zijn volgens mij kwa hoogte gelijk aan xe dus passen er gewoon in.
raceasconab204 hier van het forum heeft oof met z20let in zijn ascona gereden en dat paste ook zonder al teveel aanpassingen.25 juni 2014 om 17:35 #18239927Zou geen probleem moeten zijn. Ik gebruikte een Manta 1.8s carter onder de z20let, maar het carter ondr jouw gesneuvelde motor zou ook moeten passen. Balansassen gewoon verwijderen. Aanbrengen van een vervangende verstevigingsbrug lijk me voor een ongeblazen motor niet nodig. Lijkt mij niet zo moeilijk, hoogstens een nette olie aanzuigbuis maken.
25 juni 2014 om 19:58 #18239928Met de juiste carterpan en motorsteunen past ie wel.
Maar bij carbs ( net als ik met een x20xev) moet je ook een inlaatspruitstuk maken, uitlaatspruitstuk en een nieuwe ontsteking.26 juni 2014 om 20:19 #18239929QED Motorsport had voor mij destijds nog wel een inlaatspruitstuk voor de Ecotec-kop voor throttle bodies of Weber carbs (heb ik net vorige week verkocht). Zou je even na kunnen kijken op de site (of even bellen)
27 juni 2014 om 17:06 #18239930Ik heb geen idee hoe de balansassen gemonteerd zitten bij een opel verder, want wat wordt er dan bedoeld met een verstevigingsbrug?
Jodevide heb de foto’s van jou gezien. Hoe ver sta je inmiddels met je project? Heb trouwens ook een wide band lambda sensor besteld, ben benieuwd of dat een beetje gaat werken. Zit nog steeds een beetje te kloten met de brandstofpomp. Jij hebt de balansassen er nog inzitten? Met 1.8S pan? Dan zou een 2.2 toch ook moeten passen lijkt mij?
1.8S ontsteking vastbouten / lassen aan de 16V kleppendeksel moet de ontsteking verzorgen met carbs.. Zag ook al iets voorbij komen van kdfi programmeerbare computer, maar dat loopt redelijk in de euro’s. 1000-1500 euro zit je zo op schat ik in.
Leuk spul daar bij QED en nie echt duur in mijn ogen. 100 pond voor een spruitstuk voor webers..
Ga morgen een 8V 20ne ophalen. Kan ik in ieder geval deze zomer nog rijden. Kan ik van de winter eens kijken wat voor 16V en hoe ik de inlaat ga maken.Heb ik nog wat tijd om research te doen.
7 juli 2014 om 16:42 #18239931http://www.uploadjefotos.nl/show-image.php?id=5ff756e7f26071c7d8f152ba61879a87″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Balansassen? Heb ik die? Volgens mij niet…
7 juli 2014 om 17:32 #18239932Voor fotos en uitleg zie pagina 28 in mijn topic: Mijn Saabscona-B 400RR
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.