Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 20se compressie weg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2014 om 09:33 #17266587
In mijn ascona heb ik tijdje terug 4 losse carbs op mijn 20se gebouwd. Toerental ging hierdoor over de 7000 rpm.
Ik had hem weggezet omdat cilinder 1 niet lekker meedeed. Nu ging er van het weekend naar kijken, en na reiningen carb doet cilinder 1 weer mee, alleen 3 en 4 totaal niet meer.
compressie gemeten en van cil 1 t/m 4 respectievelijk 11,2 8,2 4,2 en 5,2 bar. Oftewel cil 2 is beschadigd en 3 en 4 zijn kapot. Lektest gedaan en blaast bij cilinder 3 en 4 volop uit het carter. Koppakking bekeken en deze is nog goed. Ik kan de zuigers wel redelijk veel bewegen in de cilinders. Oftewel blok is goed kapot.
Weet iemand hier hoeveel toeren het originele onderblok kan hebben bij een 20se?
ik dacht altijd dat de tuimelaars het zwakke punt waren..Beetje jammer als ik nu een andere motor er in leg dat deze weer gauw genoeg sneuvelt.
23 juni 2014 om 10:15 #18239786Ik denk zelf dat het toerental niet het probleem is geweest , maar neem aan dat je de bijbehorende 20se zuigers er in heb zitten en deze gaan werken bij te veel warmte
Ik denk dat je met gesmede zuigers dit probleem niet hebt deze kunnen veel beter tegen hitte
Wat vooral belangrijk is bij deze toerentallen is goede afdracht van hitte doormiddel van betere koeling zowel van je koelvloeistof en je olie
Bij hogere toerentallen is het ook handig dat je de zuigerbodem koelt doormiddel van sproeiers
Op de website van M-Tec staat er wel het een en ander over http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?View=page&pid=1143&mid=90″ onclick=”window.open(this.href);return false;23 juni 2014 om 11:30 #18239787Hmm weet niet of ie te arm heeft gelopen. Wide band lambda was/is nog niet gemonteerd. Maar aan bougielkleuren te zien viel het wel mee dus zal hij ook niet te warm zijn geworden lijkt mij.
Zat te denken dat er door de hoge toeren iets defect is gegaan, vandaar de vraag hoeveel toeren een 8 klepper kan hebben..Heb al een 20ne op het oog voor weinig, kan ik in ieder geval weer snel rijden. Ben benieuwd of deze ook langzamer is dan de 20se. Zit hem vooral in zuigers en nokkenas geloof ik.
23 juni 2014 om 14:05 #18239788Toerental is die echt niet van stuk gegaan.
Denk dat je gewoon een defect blok dr in heb gehangen vooraf al.23 juni 2014 om 14:09 #18239789Koppakking is nog goed vind ik raar, want als je dat kan controleren is die dus niet meer goed.
Hoelang stond die stil? Zonder olie op de zuigers lekt die altijd een beetje.23 juni 2014 om 14:14 #18239790Bij AP-Racing halen ze tot 9800 rpm uit zo een blok
23 juni 2014 om 17:21 #18239791Hij heeft tot vorig jaar 7 jaar stil gestaan. Heb dat blok al 30.000km maar heb er begin dit jaar carbs opgebouwd. Ik heb van te voren nooit compressie gemeten en geen idee hoeveel km dat blok al gelopen had dus kan best zijn dat hij al matig was en dat dit de nekslag is geweest.
Cilinder 3 en 4 hadden geen compressie en veel lek naar het carter. Olie heb ik in de cilinder gespoten en hoorde de olie borrelen langs de zuiger af van het lekken.
Koppakking had geen beschadigingen na verwijderen kop.Die 9800 rpm is in ieder geval niet met standaard draaiend gedeelte lijkt mij.
Zal dus neerkomen op pech dat hij kapot gelopen is.
23 juni 2014 om 17:23 #18239792Tijdelijk maar even een goedkope 20ne zoeken en erin hangen, kan ik van de zomer tenminste er mee rijden. Kijk ik van de winter wel verder met het project
23 juni 2014 om 17:27 #18239793http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m787384013-motorblok-c20ne-115-pk-moet-weg.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 juni 2014 om 21:10 #18239794had hem al gezien en gemaild. reageert niet..
Had ook een x22xev gevonden. 148pk/205Nm is ook leuk. En dan alle eco drek eraf.
Motor heb ik in ieder geval zojuist eruit gehaald. Meteen goede reden om de 5-bak te monteren die al maanden staat te wachten.23 juni 2014 om 21:15 #18239795Nooit verwacht dat een 8 klepper zou sneuvelen :swear
10 juli 2014 om 18:52 #182397968v is niet onverwoestbaar.
Ik blies elke wedstrijd een blok op.Ik kan je wel vertellen wat max rpm is van een 8v:
8200-8400 mits je versterkte klepveren hebt geplaatst.
Je hydro stoters kunnen gewoon niet meer hebben.
Die 7000 kan ze met gemak hebben met stock internals.
Heb het ook met regelmaat gedraaid met 1 van onze motoren.Het probleem is puur een te arm mengsel geweest
hierdoor zijn of de zuigers gesmolten of je zuigerveren weg gefikt.Dus ff blok uit elkaar trekken, controleren of je cilinderwanden nog goed zijn.
Eventueel ander setje zuigers zoeken, setje nieuwe zuigerveren en ding weer in elkaar schroeven.Vervolgens een fatsoenlijk uitlaatspruitstuk erop, en series afstellen dat ding zodat je carb 100% synchroon lopen en je co en lambda waardes correct zijn.
Wil je echt fun, ff een extreem nokkenasje en versterkte klepveren erin.
Kost geen drol voor zo’n motor..succes met de wederopbouw van je motor
11 juli 2014 om 07:55 #18239797Heb inderdaad die 8v die ramswa hierboven linkte opgehaald. 4x 12 bar compressie dus zal wel goed zijn. Als tijdelijke motor.
corsaboy: ik heb een wide lambda sensor liggen, maar die had ik er uiteraard niet op zitten. Kon niet zeggen dat bougies echt licht van kleur waren. tijdelijk komt de c20ne erin, kan ik in ieder geval rijden. Tegen de winter zal ik de SE motor eens bekijken. Schat in dat de zuigerveren vast zitten. Geen loopsporen in de cilinder.
Maar toerentallen zijn dus niet echt het probleem.. Niet raadzaam om bij 8000rpm de drijfstangbouten te vervangen? Lees her en der dat 16V daar niet zo blij mee zijn..Wordt een keuze om 8V te reviseren en wat vlugger spul erop of c20xe er in..
11 juli 2014 om 13:23 #18239798ja ik gooi altijd standaard de opel drijfstangbouten eruit en ARP’s erin.
Sorry had ik even moeten vermelden.Sterkere klepveren en ARP bouten kun je eventueel bij OMR in Hengelo verkrijgen.
king:11 juli 2014 om 20:58 #18239799Toevallig dan ook advies voor nokkenas keuze? Je wordt kapotgegooid met getallen op de sites van de leveranciers maar snap er weinig van. Auto is voor hobbygebruik en wordt meestal niet rustig mee gereden, dus kom niet vaak onder de 3000 toeren. Verwacht dat er gebruikte nokkenassen nog wel her en der te vinden zijn want wordt toch nog redelijk gebruikt in de auto cross
Hengelo is wel een stukje rijden vanuit zuid oost brabant!
11 juli 2014 om 21:01 #18239800Je moet even kijken bij sommige verkopers staat de powerband erbij vermeld. Als je die vergelijk met de duratie en spreiding op andere sites kun je het beste bepalen wat je nodig hebt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.