Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2014 om 21:43 #17266512
İk heb astra met c20xe met volgende onderdelen
Orgineel inlaat – clinderkop – uitlaat spruitstuk gelijk vergroot en polish
Oude sfi vervanger
Pipercross
Mirune chip
4kg vliegwiel
500 gr krukas pulie
F20 4,18 final drive
Omp druk groep
Sasch sinterplaat
60 mm middenpijp 60 midden demper 63 mm einddemperNou mijn vraag is tot 160 eind 3 versnelling is die echt snel maar na 160 loopt die niet meer zo snel, wat moet ik er aan doen dat die op 4 en 5 versnelling ook snel loopt.
Moet ik voor kleine uitlaat diameter gaan. Voor tegen druk dat er geen nm verlies is?
19 juni 2014 om 09:25 #18239014Denk toch de koek wel een beetje op is na de 160.
Dan gaan vooral luchtweerstand en rolweerstand een heel grote rol spelen.Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.19 juni 2014 om 09:59 #18239015Maar met orginele versnellingsbak was die 1-2-3 versnellingsbak niet zo snel als f20 4,18 maar 4-5 versnelling was die echt veel sneller, ik ben echt te vreden met f20 4,18 alleen wil ik 4-5 versnelling ook snel is, als ik nou voor in plaats van 60mm uitlaat naar 48mm uitlaat ga, zou dat helpen? Van ene kant wil ik lexmaul uitlaat spruitstuk kopen, nou ben ik bang dat die helemaal dood gaat op hoge snelheid.
19 juni 2014 om 13:14 #18239016Wat Wim zegt, voor dezelfde acceleratie in die 4e en 5e versnelling zal je toch echt een bak meer vermogen nodig hebben. Met alleen een andere uitlaat kom je er dan niet
Overigens, de stelregel is dat een grotere diameter zorgt voor meer peekaa’s en een smallere diameter voor meer koppel.. Dus wil jij met hoge snelheid harder gaan… Zul je vooral geen kleinere diameter uitlaat moeten pakken.. Die Lexmaul zou kunnen en dan een 4-1 systeem moeten zijn en een kat is uit den boze..
Maar verwacht gewoon niet dat je a’la v6 of turbo voorbij de 160 km/h knalt. Goed uitlijnen, juiste band- en velgenmaat, gewicht van de auto, staat van je wiellagers etc etc zijn allemaal belangrijke factoren en zouden kunnen helpen Maar verwacht geen wonderen.
Ohja, uiteraard zijn er zeker mensen die ook met c20xe van 160-220 in sneltreinvaart knallen het is ook zeker mogelijk 19 juni 2014 om 15:31 #18239017Wou net zeggen, voor een goeie XE is 200 km/h kattenpis, daarna gaat het wel wat langzamer. Maar 225 moet zeker wel haalbaar zijn
19 juni 2014 om 15:36 #18239018Ik zat met mijn vectra 2000 voor mijn gevoel zo op de 200, daarna ging het inderdaad wat langzamer.
Heb er ook nog filmpje van, goeie oude tijd :cry
https://www.youtube.com/watch?v=mOtSN4eIlXE” onclick=”window.open(this.href);return false;19 juni 2014 om 20:28 #18239019225 haalt die wel en daar hou het op door het korte versnellingsbak, zou een dike spruitstuk nou niet voor meer koppel verlies zorgen, orginele spruitstuk zorg toch voor meer koppel, koppel kom ik te kort op 4-5 versnelling. İk dacht kliene uitlaat diameter zou voor koppel zorgen op alle versnellingen
19 juni 2014 om 22:23 #18239020In me corsa gaat het ook lekker naar de 180, daarna gaat het zeker nog vlot maar is het exhte wauw-acceleratie effect wel weg..
Probeer het uit, en laat je bevindingen hier weten.
Ikzelf vind een groep a uitlaat oo een stock/redelijj stock c20xe he-le-maal niets… doe mij maar 50/54mm met een goede midden- en einddemper en geen kat. Rijdt stukken lekkerder en accelereert fijner ( en het is stiller :) )
Met die groep A is die naar mijn mening juist wel vlotter bij hogere snelheden…19 juni 2014 om 22:49 #18239021De loodzware Vectra-B station met 3.0-V6 joekelt met de dieselbak ook lekker door tot 220, daar word t minder om bij 240 echt te blijven steken.
Tis nou eenmaal zo.
En dit alles is eigenlijk nog knap saai ook in zo’n auto.
Het is eenmaal zo dat bij de hogere snelheden alles minder vlot gaat, zeker gezien de weerstand in het quadraat groeit.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.