Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › V6 specialist gezocht!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2014 om 23:13 #17266434
Heb recent een V6 (y26se met automaatbak) aangeschaft, met een startprobleem. Eerste dagen deed de auto het geweldig, maar sedert gisteren weigert hij dienst.
Geen idee meer hoe we ‘m aan de praat krijgen en wat het probleem is…
wie o wie kan ons uit de nood komen helpen eventueel (tegen betaling uiteraard) of weten wat het probleem zou kunnen zijn? Auto staat nu bovenaan in een garage met een steile helling dus slepen lijkt me uit den boze zo.
Er is al veel vervangen geweest aan de wagen recent , vorige eigenaar zei dat hij telkens accu afkoppelde voor een kwartier, stekker nokkenassensor uittrok en dat het daarna wel weer ging. Bij ons dus niet.. :(alvast bedankt!!
Oja woon in Antwerpen, voor moest er iemand willen komen kijken. :)
15 juni 2014 om 06:22 #18238537Krukassensensor al een keer vervangen??
Goeie monter in België??
Prettige wedstrijd…..Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.15 juni 2014 om 08:26 #18238538Nee nog niet, we hebben geen krik om er onder te kunnen. Denk niet dat er in Belgie veel mensen deze motor kennen aangezien deze hier superzeldzaam is.
15 juni 2014 om 09:22 #18238539Er hangt trouwens ergens een leiding los=
Hier een filmpje van een startpoging… https://www.youtube.com/watch?v=sYAp_iJv_28&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 juni 2014 om 09:46 #18238540Dat is niks geks.
Is aan de locatie ervan te zien at het gaat om de ontluchting van de automaatbak
15 juni 2014 om 09:51 #18238541Ik weet het! Goede monteurs in België is als een Opel met een goede V6: Zeldzaam en duur :jerry
15 juni 2014 om 15:37 #18238542@sjoerdie wrote:
Dat is niks geks.
Is aan de locatie ervan te zien at het gaat om de ontluchting van de automaatbak
Ok bedankt, da’s dat dan toch al.
15 juni 2014 om 15:52 #18238543Ok nog een paar dingen uitgeprobeerd:
starten met startkabels doet niks, geen speciale lampjes die beginnen te knipperen op het dashboard;
startmotor krijgt stroom, deze stekker ook (nokkenassensor of krukassensor? geen idee?)
Wel hoor ik na elke startpoging in deze onderste dikke leiding vloeistof lopen, tot ik de sleutel uit het contact haal.
Ik kom misschien “dom” over :???: maar ik ken NIKS van motoren of mekaniek, laat staan van zo’n v6… dus ik zou erg graag hulp krijgen
15 juni 2014 om 17:07 #18238544Ik wil je best helpen, maar Antwerpen is me net te ver.
En zie ik het goed op de bovenste foto dat de kabels gebroken zijn?
Wat je kunt proberen is met remmenreiniger of startpiloot even in de luchtfilter spuiten, en dan starten.
15 juni 2014 om 17:22 #18238545Is deze leiding niet degene die naar je rembekrachtiger gaat? Anders is het mss een vacuum probleem
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
15 juni 2014 om 17:28 #18238546Begrijp ik best hoor, afstand is niet niks… hoewel ik wel zou betalen voor de moeite.
De kabel is niet gebroken hoor.
Heb zo’n vermoeden dat startpilot ook niets gaat veranderen aan het zaakje.
Vacuum probleem.. dat kan misschien ook ik weet het allemaal niet meer. :(15 juni 2014 om 18:02 #18238547Als je wil kan ik wel eens langskomen met mijn Opcom maar dan moet wel iemand effe zeggen welke waardes ik in het oog moet houden. ;)
15 juni 2014 om 18:21 #18238548Dat zou al een hele hulp zijn als er iemand eens op foutcodes kan kijken… :)
15 juni 2014 om 18:22 #18238549Met startpiloot kun je wat dingen uitsluiten
15 juni 2014 om 18:31 #18238550Zullen we eens afspreken éh ;)
15 juni 2014 om 19:47 #18238551:thumb zeg maar wanneer het voor jou past?
15 juni 2014 om 20:25 #18238552Ik kan ook wel eens een keertje komen, heb een opcom en kan er wel wat mee weg normaal:)
15 juni 2014 om 20:30 #18238553Mocht je het echt nodig hebben.
Mijn mazoutstoker bolt zo naar belgique als het nodig is.Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.15 juni 2014 om 20:48 #18238554Super :jerry
Zal alvast beginnen met morgen een krukassensor te bestellen en een deftige krik. Als er dan iemand zich geroepen voelt om met een Opcom effe langs te komen mag dat zeker en vast :)
Bedankt alvast voor de moeite jongens!16 juni 2014 om 11:45 #18238556@busje33 wrote:
Super :jerry
Zal alvast beginnen met morgen een krukassensor te bestellen en een deftige krik. Als er dan iemand zich geroepen voelt om met een Opcom effe langs te komen mag dat zeker en vast :)
Bedankt alvast voor de moeite jongens!bij van Cranenbroek hebben ze deftige krikken EN deftige As-steunen!!!!!!
NOOIT EEN AUTO OP EEN KRIK LATEN STAAN!!!!!
want die kan daar vanaf donderen.het is precies een jaar geleden dat Patrick Maassen hierdoor overleden is!!!!
16 juni 2014 om 11:56 #18238555Gingen we sowieso ook al erbij kopen hoor, veiligheid boven alles.
Een ongeval schuilt helaas dikwijls in een klein hoekje16 juni 2014 om 14:09 #18238557ja joh, die die dingen kunnen nooit genoeg benadrukt worden.
is het niet voor jou, dan wel voor een ander.
het gebeurd elk jaar toch wel een paar keer in Nederland of België17 juni 2014 om 19:25 #18238558Goed nieuws; vandaag nieuwe krukassensor gekocht (Bosch, kost wel wat maar da’s denk ik wel kwaliteit)… de auto startte terug :jerry
Minder goed:
Nu is een lampje op het dashboard dat blijft branden: dat oranje autootje met de sleutel bij.
Ook hoor ik een paar rare geluiden bij het gas geven (stationair) en lijkt hij meer moeite te hebben om een helling op te rijden.
Automaat lijkt ook pas op hogere toeren te schakelen.
Morgen ga ik ermee naar de garage om fouten te laten uitlezen… maar ondertussen weten jullie misschien ook al wat meer met dit filmpje?https://www.youtube.com/watch?v=EkTomKYmPUM&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 juni 2014 om 20:44 #18238559Voor mijn gevoel hoor ik de koelwaterponp geluid maken.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.17 juni 2014 om 21:39 #18238560Hmmm dan is die blijkbaar niet meer vervangen geweest bij de distributieriem (20.000 km geleden)
Hoelang zou jij met deze pomp nog blijven verder rijden? En moeilijk om zelf te vervangen als je wel handig bent maar nog nooit aan zo’n motor hebt gesleuteld?Moet er wel bij zeggen; we moesten de auto starten met kabels omdat de accu leeg was. Wouden de startkabel van de batterij halen maar de kabel van de auto kwam terug mee los, dat is natuurlijk niet zo goed. Wel direct stil gelegd.
Sedert toen is dat lampje beginnen branden in elk geval. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.