Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra GTC 90pk verlaagd, ZEER slechte wegligging.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2014 om 19:29 #17266380
Hello folks,
gisteren heb ik mijn Astra GTC(2009) laten verlagen door een erkende garage. Hij heeft er een schroefkit onder gestoken van BlueLine, en hem een 2tal centimeter lager gezet. Hij is nog niet uitgelijnd, maar dat is het eerste wat ik morgen ga laten doen.
Nu heb ik er al een eindje mee gereden, en merk ik dat ik een zeer slechte wegligging heb. Elk klein putje/oneffenheid in de weg voel ik nu zeer hard. Het stuur vasthouden met 1 hand is moeilijk, omdat mijn stuur dan gewoon uit mijn hand schiet bij elk putje. In de bochten valt het mee, maar hier merk ik toch ook wel een verschil.
Is dit normaal? Is de schroefkit slecht gemonteerd? Of gaat het allemaal veel beter zijn eens dat mijn auto uitgelijnd is? Kan me niet voorstellen dat ik de oneffenheden in de weg minder ga voelen eens mijn auto uitgelijnd is, dus denk ik gewoon aan een slechte schroefkit?
Zoals ik al zei is het een schroefkit van Blueline, en kan je de hoogte instellen, nu weet ik niet of je de ‘hardheid’ ook kan instellen?
Deze vraag is waarschijnlijk al een paar keer gesteld geweest, maar ik vond niet direct het juiste antwoord.
Alvast bedankt
11 juni 2014 om 19:57 #18238182Uitlijnen is zeer van invloed op je stuur gedrag.
Schroefset is nu eenmaal stugger als normaal. Zulke goedkope sets bieden geen hardheid verstelling, het comfort is vaak ook wat minder als een kwaliteitsset
11 juni 2014 om 20:00 #18238183Ligt aan de hardhei van de dempersvan de schoefset. Uitleinen zal enkel ervoor zorgen dat je stuur niet gaat draaien bij putjes, maar de stugheid zal zo blijven. Schroefset kopen welk in hardheid instelbaar is. Ken blue line niet, dus heb geen idee of het een goed of slecht merk is.
12 juni 2014 om 00:47 #18238184Een schroefset is over het algemeen behoorlijk hard.
Maar waarom maar 2cm lager met een.schroefset?
Had dan voor alleen veren gegaan, goedkoper en.comfortabeler
12 juni 2014 om 08:29 #18238185AnoniemLid sinds:
1 January 1970Eerst even doorrijden totdat de veren goed ingezakt zijn. Denk een week en dan pas uitlijnen
12 juni 2014 om 10:00 #18238186Welkom in de wereld van verlagen! Dat je elk steentje voelt dat klopt, je auto wordt van een stuk kortere veren of andere dempers een heel stuk stugger.
Sommige vinden het fantastisch zo’n stuiterbak, ik vind het zwaar vervelend. Je zult er mee moeten leven!
12 juni 2014 om 10:33 #18238187Uitlijnen maakt een wereld van verschil,dat zal je zeker in de bochten moeten gaan merken,dat stuiteren gaat echt niet minder worden, daarom ben ik geeen fan van schroef kits, ik heb daarom alleen maar verlagings veren en rijd mijn auto nog redelijk comfortabel..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
12 juni 2014 om 12:58 #18238188@Helmer opelfan wrote:
Eerst even doorrijden totdat de veren goed ingezakt zijn. Denk een week en dan pas uitlijnen
ben ik toch niet helemaal met je eens…
ik ga niet eerst een week mijn banden aan gort rijden en dan pas uitlijnen.
ik heb al veeeel auto’s verlaagd en meteen daarna uitgelijnd en nog nooit van iemand klachten gehad. (zit wel altijd een ritje van 10-15 km bij van mijn huis naar de bandenboer om te laten uitlijnen)en tegen die tijd hebben de veren zich al goed gezet ( mits goed gemonteerd) en kun je daarna meteen uitlijnen.
heb het zelf ook nog niet meegemaakt dat een auto na het verlagen nog verder doorzakt (zeg maar) na een tijdje.
12 juni 2014 om 17:19 #18238189Zet hem eerst eens wat serieus lager, 5cm bijvoorbeeld. 2cm verlagen heeft inderdaad geen zin.
En je rijdt je banden niet stuk na een week onuitgelijnd rondrijden, tenzij je alleen maar loopt te burnouten met de banden. De bandenslijtage en hoe het camber versteld is is minimaal. Zeker daar je maar 2cm verlaagd bent, dan is de verstelling nauwelijks anders dan standaard.
Ik heb wel 10+ jaar onuitgelijnd rondgereden met de Corsa die 125mm omlaag ging. Geen centje pijn en de Dunlops gaven geen krimp. Reed wel maar 500-3000km per jaar. En hij trok niet in het stuur, kon topsnelheid rijden met een pink aan het stuur (gewoonlijk toch wel 2 handen aan het stuur).
12 juni 2014 om 17:54 #18238190Alvast bedankt voor de snelle antwoorden.
Ik zal er inderdaad mee moeten leven dat mijn auto wat stugger rijd.
Nu heb ik mij vergist, hij is geen 2cm lager gezet maar 4cm, zie ik juist op de papieren van de garage. En nu al merk ik dat mijn wielen tegen mijn wielkappen komen… Dus lager kan ik hem echt niet zetten!
Morgenvroeg word hij uitgelijnd, maar denk niet dat dat zal helpen het vermijden dat mijn wielen tegen mijn wielkappen komen.
EDIT: Heb trouwens geen orginele velgen meer: Heb 18″ 225/40.
13 juni 2014 om 18:05 #1823819135 hoog bandjes erop.
Ik lig een heel stuk lager, maar 215-35 op de vooras loopt zelden aan (drempels en opritten soms)
14 juni 2014 om 10:23 #18238192met een astra h kan je heel plat gaan hoor zonder slepen.
en inderdaad een 215/35 bandje er rond of zelfs 205/35 en dan sleep je nergens meer in je kassen.
Zelfs als uw schroefkit op het laagste staat.
zelfs op die hoogte bij mij sleep je zelfs niet in de kassen als je andere bandjes steekt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.