Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra b 2.5 nog steeds slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2014 om 18:20 #17266338
ik heb een andere motor in mijn vectra 2.5 gezet er zat een x2.5xe in ik heb nu alles overgezet op een c2.5xe
dit past prima auto start en rijd gewoon maar stationaire loopt hij een beetje bonkend als je er mee rijd en geeft
lekker gas gaat hij als de brandweer maat als je rustig gaat rijden en dus weinig gas geeft (constant)
dan gaat de auto een beetje schokken/trillen
ik heb vandaag de bougie`s er uit gehaald maar alleen cilinder 1 en 3 zijn koffie bruin de rest is wit
ik had vandaag besloten de bougie`s er in te zetten die in de motor zaten voor dat deze gewisseld werd
en waar hij goed op reed echter als je nu gaat rijden gaat hij ploffen als je vermogen en als je geen vermogen vraagt rijdt hij goed weg
ik zelf denk toch aan de ontstekings volgorde echter deze heb ik al nagekeken of is deze anders van een c2.5xe
heeft iemand een idee want ik ben een beetje uitgedacht9 juni 2014 om 18:55 #18237884Hoe zijn de bougiekabels?? Vonken wel alle uitgangen van de bobine?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
9 juni 2014 om 18:57 #18237885Is gelijk, kan ook niet anders zijn daar deze motoren mechanisch exact gelijk aan elkaar zijn.
Ook de bobine kent geen andere volgorde.
Als de volgorde niet goed is moet ie altijd beroerd draaien, minimaal 2cilinders die niet meewerken.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.9 juni 2014 om 19:25 #18237886waarom reageerd hij dan zo heftig oop die oude bougie`s
9 juni 2014 om 20:04 #18237887Lamda sensor, gaat die ook ploffen als die niet goed is.
Of kapotte bobine. Volgorde niet goed, maar hij is gelijk aan zijn andere broertje.10 juni 2014 om 15:57 #18237888Ja een versleten bougie kan bij een verkeerd mengsel net effe minder goed verbranden, dan komt de verbranding te vroeg of te laat, dan gaat ze ploffen, ook kan het zijn dat de verbrandings temperatuur te hoog is.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.10 juni 2014 om 16:39 #18237889Klopsensor?
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
10 juni 2014 om 19:01 #18237890waar is die klopsensor precies voor ( wat doet hij )
zou het ook kunnen dat de bobine anders is van een c.2.5 xe
en dat de mijne niet juist is voor deze motor10 juni 2014 om 19:36 #18237891Bobine is alleen optisch anders, past ook niet op het vectra-b inlaat.
Werking is gelijk pinbezetting is gelijk
Kabelplaatsen zijn gelijk.Klopsensor op onderblok, aan voor en achterzijde motorblok.
Als deze onjuist werken zou er een storing gegeven moeten worden.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.10 juni 2014 om 20:01 #18237892de auto geeft geen storingen meer aan
dus ik ga morgen maar weer zoeken
het lijkt toch iets met de onsteking10 juni 2014 om 21:03 #18237893Bobine en kabels is een heel zwak punt bij deze motoren.
Kijk eens of er sporen van doorslaan op de bougiekabels te vinden is (witte vlekken in de kabels).
Kijk ook of het huis niet gescheurd is van de bobine (zijn echt haarscheurtjes).
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.11 juni 2014 om 06:46 #18237894Moeilijk te zeggen zo.. die van mij liep ook totaal niet goed toen ik m kocht, maar dat waren 2 vacuumslangen die verkeerd zaten..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
11 juni 2014 om 12:05 #18237895Dat is ook een verraderlijk stukje van deze V6en.
De garage van de vorige eigenaar van usbstick zijn auto had een aantal vacuumslangen verkeerd geplaatst.
Die motor liep daar bijzonder beroerd door.Aangezien alles is overgezet vanaf een andere motor sluipt er zo een foutje in.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.11 juni 2014 om 16:25 #18237896Precies,foutje is zo gemaakt..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
11 juni 2014 om 18:57 #18237897het zou zo maar kunnen maar ik heb al op het internet gezocht naar een schema
van alle lucht slangen maar kan dit niet vinden heeft iemand dit misschien voor mijen ik ben vandaag even met de labda sonde bezig geweest en gewisseld met een andere oude nu
ploft hij een stuk minder maar geeft af en toe toch deze storing kan deze ook alle problemen ver oorzaken bij opel zeggen ze van niet11 juni 2014 om 22:24 #18237898Als de lambda stuk zou zijn zou deze bij volgas wel goed moeten rijden.
Dan word de lambda uitgeschakeld namelijk.
Effe schema uit me kop is lastig maar kan wel effe opsommingkje maken:
Luchtfilterzijde gasklep is Carterventilatie.
Onderzijde gasklep is tankontluchting
Tuutje zijkant is benzinedrukregelaar
Bovenop half deel inlaat schutbordzijde is vacuumbox links.
Vacuumbox rechts is multiram kleppen en klepje voor secundaire luchtpomp.
Op de rambekrachtigerslang is voor de vacuumbox voor binnenluchtcirkulatie klep van je kachel.Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.