Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › benzinedruk-regelaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2014 om 15:39 #17266226
na een topic te hebben gelezen over een benzinedruk regelaar vraag ik mijn eigen af,wat is het verschil? kwa rijden/lopen vd moter en (PK/NM)?
en wat zal het doen op mijn setup:
X16XE
Mantzel Powerbox
Cold air intake
Spaghetti spruitstuk
Race katNog belangrijker wat kost zoiets ongeveer?
hoop op antwoorden!
Mvg Ivar3 juni 2014 om 16:15 #18237032Een verstelbare drukregelaar is handig als jij je blok flink onderhanden heb genomen en je ecu laat remappen,
Kan je wagen optimaal afgesteld worden op basis van alle mods zonder dat de “standaard” brandstofdruk een beperking vormt.
Op een standaard blok en/of ecu is het niet aan te raden omdat je wagen hoogswaarschijnlijk alleen te rijk of te arm gaat lopen (wat zelfs vermogen verlies betekent)3 juni 2014 om 16:20 #18237033“eBay” exemplaren zijn voor tientjes te verkrijgen en high-end regelaars (bv. Aeromotive en Fuelab.) kosten honderden euro’s.
Ik heb een van FSE en die kosten gemiddeld €1503 juni 2014 om 18:08 #18237034@KRSA2000 wrote:
“eBay” exemplaren zijn voor tientjes te verkrijgen en high-end regelaars (bv. Aeromotive en Fuelab.) kosten honderden euro’s.
Ik heb een van FSE en die kosten gemiddeld €150dus geldverspilling?
3 juni 2014 om 19:20 #18237035Hangt vanaf hoe serieus je bent…
Geef wel iets meer uit voor wat fatsoenlijksSent from my GT-P7510 using Tapatalk
3 juni 2014 om 19:40 #18237036als je de originele regelaar laat zitten
en een variabele regelaar erbij hangt
kan de druk nooit te laag worden, maar alleen worden vehoogd3 juni 2014 om 19:55 #18237037Zo werk het niet…
De BDR bepaalt alleen de max druk en de pomp de min druk.Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
3 juni 2014 om 20:56 #18237038Als je de originele laat zitten zul je nooit!! Hoger druk krijgen..
Het enige stuk waar de druk dan hoger is, is het stukje tussen je originele regelaar en de instelbare.
Ik het vaker gezoen dat mensen dat zo doen, echt nutteloos.
En als je een beetje nadenkt weet je ook dat dat niet gaat werken3 juni 2014 om 21:03 #18237039maar als ik het zo doe zoals het hoort,levert het dan wat winst op ? kwa pk/nm? en kwa loop vd moter?
3 juni 2014 om 21:05 #182370403 juni 2014 om 21:06 #18237041@ivartje wrote:
maar als ik het zo doe zoals het hoort,levert het dan wat winst op ? kwa pk/nm? en kwa loop vd moter?
Het HELPT je het max. uit al je andere mods te halen…
3 juni 2014 om 21:19 #18237042Dus het heeft WEL effect?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
3 juni 2014 om 21:43 #18237043Klinkt heel lullig hoe ik het nu ga formuleren…
Het kan effect hebben.
Ik weet niet of jij baat bij zou hebben. Ik denk dat je het prima redt met je huidige mods icm je ori. injectors en BDR.
Een ECU remap is altijd aan te raden om de boel te optimaliseren.Sent from my SM-G900F using Tapatalk
3 juni 2014 om 22:16 #18237044Thnx! Thats all i need to know!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
4 juni 2014 om 06:13 #18237045@sjoerdie wrote:
Als je de originele laat zitten zul je nooit!! Hoger druk krijgen..
Het enige stuk waar de druk dan hoger is, is het stukje tussen je originele regelaar en de instelbare.
Ik het vaker gezoen dat mensen dat zo doen, echt nutteloos.
En als je een beetje nadenkt weet je ook dat dat niet gaat werkenmijn afr meter beweert toch iets anders
4 juni 2014 om 07:20 #18237046@trashmetal wrote:
mijn afr meter beweert toch iets anders
?
Moet je me ff helpen…
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
4 juni 2014 om 13:56 #18237047Air fuel Ratio.
De benzinedrukregelaar regelt de max benzinedruk in het traject ervoor, dus in je injectorrail en gooit bij teveel druk de retour voldoende open om die druk te behalen.. Als de retour open gaat, en hier stroomt benzine in, maar daar zit een BDR die op een half bar hoger ingesteld zit, dan wordt de benzinedruk in het stuk hiervoor zo hoog als dat die tweede BDR toe laat :)
Voor TS.
Op een x16xe zit je al met een druk van bijna 3,5 bar, je moet het gek maken wil je hier niet voldoende hebben. Maar voor het optimale en maximale uit je blok, zou je dit met een instelbare BDR kunnen finetunen.4 juni 2014 om 14:32 #18237048Dus het zou wel iets beter zijn dan een instelbare BDR plaatsen? (wtf is BDR?) en het ziet r eigk ook wel vet uit onder de kap en miss met toekomstige mods ook handig al te hebben :) maar het word minder vet als t duur is,als het toch niet ERG veel effect heeft,zou ik liever voor niet te veel geld,zon ding willen aanschaffen maar aan wat voor iets moet je dan denken?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
4 juni 2014 om 15:14 #18237049@Looney wrote:
Air fuel Ratio.
De benzinedrukregelaar regelt de max benzinedruk in het traject ervoor, dus in je injectorrail en gooit bij teveel druk de retour voldoende open om die druk te behalen.. Als de retour open gaat, en hier stroomt benzine in, maar daar zit een BDR die op een half bar hoger ingesteld zit, dan wordt de benzinedruk in het stuk hiervoor zo hoog als dat die tweede BDR toe laat :)
Voor TS.
Op een x16xe zit je al met een druk van bijna 3,5 bar, je moet het gek maken wil je hier niet voldoende hebben. Maar voor het optimale en maximale uit je blok, zou je dit met een instelbare BDR kunnen finetunen.Ik weet wel AFR betekent…
Maar als je LMM en lambdasonde goed functioneren zal de AFR niet afwijken (door korter of langer in te spuiten)
Dus aan de AFR zou je geen verschil mogen zien als je met de brandstofdruk ‘speelt’…Toch?
(of je moet de druk met <2bar of zo omhoog schroeven, dat houdt een ori. ECU niet bij)@ Ivartje BDR = Brandstof Druk Regelaar ;)
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
4 juni 2014 om 19:57 #18237050m’n c16se maar ook een x16xe heeft een map sensor en geen lmm
en het lambda signaal van de ecu heb ik aan de massa hangen
in plaats hiervan heb ik een wideband lambda aan een afr meter hangen
duz mn ecu regelt niks bij ;)4 juni 2014 om 20:37 #18237051LMM, LFM, MAP, MAF… allemaal verschillende manieren op de hoeveelheid lucht te meten… :?
Okedoki… geen actieve lambda… dus met jou set-up loopt je wagen gewoon te rijk als je brandstofdruk omhoog schroeft…
Volgende keer iets meer info over je set-up voordat je bepaalde uitspraken maakt ;)
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
5 juni 2014 om 10:39 #18237052Idd trashmetal. Jou opmerking heeft zonder toelichting dan ook totaal geen relevantie voor dit topic. En een te hoge of te lage brandstofdruk zul je vaak terugvinden in de uitlaatgassen, de motor loopt er namelijk te rijk of te arm door.
De hoeveelheid lucht die binnenkomt regelt weinig aan de inspuithoeveelheid of brandstofdruk ZOALS deze is door een te hoge brandstofdruk (dit moet die meten in de uitlaat) De ECU regelt wel de inspuithoeveelheid afhankelijk van lucht temp, luchtdruk, luchthoeveelheid etc..
Maar met een te hoge of te lage brandstofdruk loopt de motor nooit optimaal. Dus als de TS het maximale uit zijn setup wilt halen koopt die een Instelbare BDR en laat die finetunen op een testbank (of als de auto reeds gefinetuned is met een uitlaatgasmeter, nadeel is dat voor dat optimale de chip dan ook weer opnieuw aangepast moet worden…)
Of je er peekaa’s of nM mee wint weet ik niet. Als het dusdanig afwijkt… Misschien. Of je het gaat merken… I dunno… Of je motor het fijner vind en je gereviseerde blokje het er langer door uithoudt? Wellicht wel, waarschijnlijk wel zelfs…
Waar het op neer komt is dat met de aanpassingen die jij reeds hebt ik verwacht dat de originele BDR volstaat… Maar wil jij het perfect hebben? Zeker doen! Ik heb aan een blokje gewerkt met bijna dezelfde specs en 135/140pk op de wielen.. een instelbare BDR gaf perfect afgesteld hetzelfde resultaat als de originele bdr..
Dus is het dan beter? Ja want je weet nu dat het goed is? Of nee want je hebt er geen pk’s bij? Wat is beter voor jou?5 juni 2014 om 11:31 #18237053Advies, ga eerst maar eens op de rollerbank en laat hem daar afstellen. Letop net naar zon chipper gaan welke met de kap open en zonder lamda chipt. Want meestal schrijven die wel wat op maat maar weet je nog niet of het nu goed is, vaak loopt die dan veel te rijk in bepaalde of arm op bepaalde momenten. Kom je er dan achter dat je benzine druk tekort komt ga dan kijken naar een andere drukregelaar.
5 juni 2014 om 14:48 #18237054Oke thnx voor de info!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
7 juni 2014 om 13:12 #18237055Heel simpel pas een chip opmaat(rollenbank) bij een gerenommeerd bedrijf laten maken als je helemaal klaar bent met tunen van je motor.
Anders moet je na een volgende aanpassing weer je chip laten herschrijven.De TS heeft naar mijn mening op dit moment voldoende aan zijn standaard originele BDR (=brandstofdrukregelaar).
Deze komt pas te kort in de hogere toeren en aangezien hij een standaard chip heeft, komt hij daar niet.
De begrenzer zit op zo’n 6500 toeren.Met chippen en het verleggen van de toerenbegrenzer krijg je het extra vermogen vrij, dus begrenzer op 7250 tot 7500.
Op dit moment zou de TS een powerboostvalve (PBV) kunnen overwegen, welke ingesteld wordt op de standaard druk van de originele regelaar.
Een PBV is een dubbel membraams instelbare BDR, dit betekent dat bij volgas er een hogere brandstofdruk wordt geleverd tov van de ingestelde druk.
Dit houdt wel in dat de originele drukregelaar moet worden verwijderd of doorboord moet worden om hem uit te schakelen.Op deze manier heb ik ook gereden en uiteindelijk tot zo’n 175pk uit de x16xe gehaald met relatief tamme nokkenassen.
Daarnaast ken ik diverse andere x16xe motoren die op deze manier prima hebben gefunctioneerd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.