3.2 of 2.8 turbo???

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266202
    SjaakV6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2008

      Wat zijn de plus en minpunten tussen de 3.2-V6 en de 2.8-V6 turbo in de Vectra C GTS?
      Vooral in betrouwbaarheid en onderhoud.
      Zijn er zwakke punten bekend van deze motoren?

      #18236808
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        De 2.8T V6 kent wel wat zwakke puntjes:

        1: bobines gaan nog wel eens kapot, of worden minder (Sputteren)
        2: Bij veel korte ritten, en / of te weinig onderhoud geven de kettingspanners het nog wel eens op.

        De 3.2 V6 is er een van de Oude stempel, de basis stamt uit 1993, dit is namelijk een Gelijke van de C25XE, zelfde onderblok, maten en ophangpunten.

        Deze staan toch wel bekend om hun olie lekkages van de keerringen, en kleppendeksel.
        Verder goede motoren.

        #18236809
        SjaakV6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2008

          Bedankt voor je reactie.
          Ik zoek een vervanger voor mijn 2.6
          Mijn 2.6 is dus vergelijkbaar met de 3.2 (zelfde onderblok)

          Hoewel de 2.6 ook bekend staat gevoeliger te zijn dan de 2.5 is de 2.8 dan nog gevoeliger dan de 2.6?

          Ik rij nog altijd met plezier in mijn 2.6 nu 120.000 km in 6 jaar tijd. En geen grote mankementen gehad.

          #18236810
          Maurice89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2009

            Ik zelf zou voor de 3.2 gaan, heb dit nu ook bij me calibra gedaan.

            #18236811
            xr1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              Dan heb jij nog niet in een 2.8T gereden Maurice :agent
              Ik heb div 3.2 in omega’s en calibra en in een gts,maar ik had het liefst een 2.8 en zo snel is een 3.2 ook weer niet en ze zuipen wel :afro
              Gr B

              #18236812
              Maurice89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2009

                Heb alleen een test rit gedaan in een opc :( Er staat nu een compleet 2.8t blok te koop op marktplaats.
                Maar ik zelf heb gekozen voor een 3.2 een 2.8 turbo blokje leek me nog al moeilijk kwa inbouwen en wat er allenmaal bij komt kijken kwa geld en aanbouwdelen.

                Ik gok dat me cali straks rond de 220pk zit, maar kom ik maar op 1 manier achter en dat is door een chip op maat te doen :thumb Maar de auto is redelijk af dus komt wel goed :angel

                #18236813
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  @SjaakV6 wrote:

                  Bedankt voor je reactie.
                  Ik zoek een vervanger voor mijn 2.6
                  Mijn 2.6 is dus vergelijkbaar met de 3.2 (zelfde onderblok)

                  Hoewel de 2.6 ook bekend staat gevoeliger te zijn dan de 2.5 is de 2.8 dan nog gevoeliger dan de 2.6?

                  Ik rij nog altijd met plezier in mijn 2.6 nu 120.000 km in 6 jaar tijd. En geen grote mankementen gehad.

                  het is niet de motor zelf Sjaak, die gevoelig is, maar de randapparatuur en regelingen.
                  die 2.6 blijft wel draaien, daar hoef je niet bang voor te zijn, mits normaal behandeld uiteraard.

                  de 3.2 is qua storingen aan de motor minder gevoelig als de 2.6 V6 in de Vectra-B.
                  de 2.8 kent wel wat probleempjes betreffende bobines en andere electra dingetjes.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.