Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ervaringen automaat in combinatie met 1.9 CDTi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2014 om 11:25 #17266020
Hallo allen,
Zelf rijd ik een handgeschakelde Vec. 1.9 CDTi (120 pk) van aug. 2009 met 175.000 km. op de teller en stiekum overweeg ik hetzelfde, alleen dan met automaat. Kan iemand mij vertellen wat verschillen zijn in onderhoud, duurzaamheid, kosten, problemen e.d? Zelf weet ik dat je met een handbak te maken hebt met vliegwiel die kapot kan gaan en alle bijkomende zaken die dan vervangen worden :vertag . Maar hoe zit dat bij een automaat? Welke is qua duurzaamheid en onkosten beter? Automaat of handbak?
GrtN!
STiGGEL23 mei 2014 om 12:27 #18235341Automaat heeft een ‘koppelomvormer’ en geen DMF
Ervaring heb ik er niet mee maar een kapotte koppelomvormer kost al snel 3 duizend pleuro’s. Da’s bijna 2 maal zo veel als een nieuw DMF inclusief arbeid.
Groet jraaf
23 mei 2014 om 14:37 #18235342Een nieuwe is er duur, en stom om te doen.
Revisie kost geen 3duizend, maar paar honderd
Een een koppelomvormer gaat niet zomaar kapot.
Als je een automaat koopt, gewoon op voorhand meteen laten flushen
23 mei 2014 om 16:25 #18235343Hoi,
De 120 pk;s hebben in ieder geval een Aisin (6 traps) automaatbak en deze staan niet al te best bekend als je het aan een automaat specialist vraagt.
Daar komt bij dat een revisie erg duur is: Tussen de 2000-2500 euro incl montage (en duurder).
het is eerder de bak zelf dan de koppelomvormer die de geest geeft.Moet wel zeggen dat dit icm met een 120 pk cdti heerlijk rijdt (zelf ervaren). Schakelt soepel en fijn.
Als je een dergelijke automaat wilt aanschaffen zou ik hem inderdaad ook meteen laten flushen.
Suc6
24 mei 2014 om 20:56 #18235344Ik heb zelf een vectra C CDTI automaat gehad.
En ik moet zeggen dat dit een leuke combinatie is om te rijden.
Echter heb ik er veel onkosten aan gehad (verstuivers etc. etc.).
Persoonlijk heb ik ook het idee dat je met de automaat vaak hard moet rijden om het motorblok schoon te houden (wat de automaat niet doet omdat hij snel opschakelt).
Daarnaast is de automaat vrij traag als je ff snel wilt accelereren.
Problemen / onkosten heb ik aan de automaat nooit gehad echter had ik wel het idee dat hij begon te verslijten (minder lekker overschakelen enz.).Kortom ik zou het bij handschakelen houden…
24 mei 2014 om 20:58 #18235345Oja als je hem ooit eens kwijt wilt (de automaat) dan krijg je er geen drol meer voor terug omdat ze niet gewild zijn voor export ivm. de dure onderhoudskosten als het fout gaat!
24 mei 2014 om 22:45 #18235346Ik koop geen auto met het oog op verkoopbaarheid…
Ik koop een auto die ik wil hebben, en niet waar ik later een ander een plezier mee kan doen.
Maar als je een automaat goed onderhoud, dan gaan ze lang mee.
Vaak is onderhoud aan de automaatbakken weinig of niks namelijk.
“Oeh, een complete flush is best duur, laat maar zitten”
Dealer zegt longlife olie…forget it25 mei 2014 om 08:20 #18235347@sjoerdie,
Jij koopt misschien niet een auto met het oog op verkoopbaarheid maar wellicht is het wel interessante informatie voor TS.
Even een voorbeeld:
Ik had de vectra voor een mooie prijs destijds gekocht (CDTI 150pk automaat / 195.000km / 7 jaar oud) voor 6500 euro.
De wagen heb ik 2 jaar gehad en tussen de 7000 en de 7500 euro aan onkosten aan de wagen gehad.
Uiteindelijk kreeg ik voor de wagen tussen de 2500 en de 3000 euro terug (op de teller stond toen 230.000 km) … Dus reken maar uit..Natuurlijk blijft het een kwestie van geluk hebben, maar de kans dat je bij een CDTI met een automaat pech hebt is in verhouding groter.
25 mei 2014 om 18:20 #18235348Ik heb nu 40000km gedaan. Ben enorm tevreden. Geen kosten. Prachtige en goede auto.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.