Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › aircopomp slaat aan en uit vectra b 2001 ecc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2014 om 16:00 #17265993
hallo
ik heb een opel vectra b2 station uit 2000 met ecc
nadat er geconstateerd is dat mijn aircopomp lekte
een pomp gehaald bij de sloop en die gemonteerdvandaag laten vullen ze hebben er 900 gram koudemiddel in gedaan
wat volgens mij veel te veel is onder de motorkap staat 750 gram
in het systeem van de aircoboer 900 gram!!nu is het probleem dat de pomp aanslaat en paar seconden later weer uitgaat
onder het rijden slaat de pomp dan weer aan en ook weer uitwaar kan dit aan liggen teveel koude middel of de regeleenheid van de pomp ?
mvg
21 mei 2014 om 16:42 #18235128AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wellicht de magneetkoppeling die niet goed meer is
21 mei 2014 om 16:57 #18235129het rare is als ik de stekker van de pomp afhaal en er weer opdruk en de auto start slaat de pomp aan en dan steeds aan en uit een aantal keer en dan blijft de pomp ook uit totdat ik de stekker er weer afhaal en er weer op doe
21 mei 2014 om 17:03 #18235130Teveel koelmiddel geeft een te hoge druk en dan schakelt het systeem ivm veiligheid uit, denk dat dit het probleem is;)
21 mei 2014 om 17:06 #18235131is dit door een airco boer ook door te meten of de pomp de boosdoener is
21 mei 2014 om 21:02 #18235132ik teste de aansturing van de pomp altijd met een lampje , kun je zelf ook doen of met multiemeter.
em waarom doen ze 150 gram teveel in ?
snap ik niet helemaal21 mei 2014 om 21:27 #18235133op de klima sticker staan 2 systemen 1 voor 750 gram en 1 voor 900 gram
in mijn systeem hoort dus 900 gram dit is dus correct
ik vermoed toch wel dat de magneetkoppeling niet goed is
als de pomp aanslaat maakt hij ook wel wat herrie
hoe doe je dat de aansturing testen met een lampje?
22 mei 2014 om 06:13 #18235134bestel toch een revisie pomp bij Airco service Twente dan heb je voor 250€ een pomp met 2 jaar garantie .
nu heb je waarschijnlijk iets van 100€ betaald en iets van 65€ voor het af vullen en dan is het ????hoe is de pomp hoelang heeft hij stil gelegen ???? en als je hem al wat duidelijker hoort als hij draait .ook ik ben er 1 keer ingetrapt maar nooit weer !!!! wie zegt dat die van de sloop goed is en je moet eerst kosten maken om dat te kunnen zien .
dus ik hoop voor je dat het bij de magneet koppeling blijft is ook dik 50€ of zelfs meer en hopen dat je er bij kunt vervangen op de auto moet je pomp er weer af zou ik de pomp echt retour brengen .
ook ik heb dit met de Vectra b aan de hand gehad 16 xel met ecc en 900 gram is inderdaad goed .
Bert
22 mei 2014 om 08:55 #18235135ik ga eerst kijken wat het vervangen van magneetkoppeling kost en of dit kan zonder de airco leeg te moeten hgalen kan doit niet gaat de pomp weer retour en koop ik een nieuwe pomp die kost 186 euro nieuw
22 mei 2014 om 10:12 #18235136post nu is wat je voor de sloop pomp hebt betaald en de meeste Airco boeren vragen toch al gouw 60€ voor vullen. en ik weet Obdam vraagt 100€ voor een afgemonteerde pomp .
wat is dan je beslissing geweest gebruikte pomp te nemen , dynamo of starter okee daar heb je geen kosten aan bij montage of hij werkt of niet ???als je dan voor 186 € gloed nieuw hebt ???????????
22 mei 2014 om 10:23 #18235137voor de pomp van de sloop heb ik 60 euro betaald voor vullen 50 euro
monteren van de pomp heb ik zelf gedaan
dus totaal 115 euro met nieuwe o ringen
voor een nieuwe pomp was ik 190 euro plus 50 euro vullen is 240 euro
is toch 130 euro verschil ik heb nog nooit pech gehad met 2e handse pompen nu dus wel maar kan de pomp gewoon terugbrengen en krijg ik geld terug maar ik wil eerst weten wat hetprobleem is als het de magneetkoppeling is kan ik deze van mijn oude pomp afhalen
dan moet het alleen nog gemonteerd worden
ik weet zeker dat het in de pomp zit want airco heeft met de lekke pomp altijd gewerkt
22 mei 2014 om 11:38 #18235138even een update
aircopomp slaat aan en gaat ook niet weer uit dus airco doet het gewoon
de temperatuur heb ik gemeten en hij word niet kouder dan 10 graden ik denk dat dit toch wel goed iswat de reden is geweest dat hij gisteren zo steeds aan en uit ging geen idee misschien wat vuil in dde stekker ofzo
ofdat de pomp eerst goed gesmeerd moest wordenmaar hij doet het nu dit hou ik natuurlijk wel in de gaten mocht die weer zo raar gaan doen laat ik er wel na kijken
maar op dit moment werkt die perfect
22 mei 2014 om 21:57 #18235139Zou rond de 6graden moeten zijn normaal
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
22 mei 2014 om 22:49 #18235140ok ik heb maar 30 minuten gemeten en toen was het 10 graden misschien als ik wat langer meet dat die het wel haalt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.