Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Upgrade voorremmen Omega met Pontiac GTO 2004 remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2014 om 09:58 #17265638
Ik heb op Ebaymotors remklauwen gekocht van Pontiac GTO 2004.deze wegen 4.5 kg .Grotendeels van Aluminium en grotere remblokken.
de klauw heeft 2 kleine zuigers van 40 mm,zodoende meer remduk vergeleken met de originele girling klauw met 1 grote zuiger.
Deze klauwen passen op de omega’s 3000 met grote schijven 298 mm.
Je hoeft verder niks aan te passen..overzetten en klaar.
De originele girling klauwen wegen 6.5 kg en zijn van gietijzer.ik heb er EBC yellowstuff remblokken erin type C5 corvette.Groter dan de originele reblokken die er voor bedoelt zijn. alleen een beetje prijzig.. 140,- euro.
zie de plaatjes van mijn topic.
en youtube filmpie van de upgradehttps://www.youtube.com/watch?v=XEiey53fJXE&list=UUI_u-Ql3VIMZ4Gg9kRqVd6Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
Versterkte koppelstangen van ebay duitsland.Pure verbetering met door de bochten gaan.
dikkere stangen met speciale kogel beschermhoezen die niet rotten.Achterremmen gevente discs met grote remklauwen van omega B2 diesel uitvoering.
Voor schijfrem koeling uit lotus omega bumpergat.
zelfgemaakte box voor sturing van rijwind naar de remklauw en schijf.
Voorzijde
2 mei 2014 om 10:06 #18231867AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat een vette upgrade! Jammer dat het zo prijzig is zeg..
2 mei 2014 om 10:12 #18231868mooie upgrade !
2 mei 2014 om 10:26 #18231869Ja de kosten zijn er wel. maar het plezier en veiligheid is groter….
De remklauwen van pontiac GTO 2004 kocht ik voor 75 euro + 75 euro extra voor duanekosten invoerrechten en verzending..
binnen 2 weken ontving ik het grote pakket uit de USA.Helaas heb ik voor deze zending eerder een remklauwenset gekocht van een handelaar uit de USA. Die remklauwen pasten niet op mijn auto.. die klauwen waren voor remschijven van 325 mm,en van een later type pontiac. .de beschrijving klopte niet waar ik vanuitging. een groot verlies van ook 150 euro. Ik bewaar die remklauwen voor onderdelen voor de goede remklauwen die ik hier gepost heb..
Het zijn australische PBR remklauwen die gebruikt worden voor amerikaanse auto’s. Kleine onderdelen kun je wel uitwissellen van verschillende typen remklauwen van hetzelfde merk.
Als ik nu hard rem,gaat de achterkant omhoog,en sta in no time stil.
De EBC remblokken kunnen 900 graden hitte aan..dus geen Fading van remmen,dat ze te heet worden en de remmen niet werken..
De performance remschijven met gaatjes en groeven koelen prima en de hete gassen die normaal ontstaan tussen remschijf en remblok die word afgevoerd.. zodoende kun je je remmen zwaar mishandelen zonder dat je rem problemen krijgt met noodstoppen of van hoge snelheid snel moet afremmen..Het is een mooie upgrade voor opel omega en alles wat dezelfde remklauwen gebruikt en wielsteek 5×110 Deze pontiac gto 2004 remklauwen alleen geschikt voor schijven met afmeting 298x 28 mm dik. past precies in een 15 inch velg 7j breed.
fijn weekend alvast. grt Mike :thumbDit is de andere set die niet past qua boutgaten en is voor een schijf van 325x32mm breed
pontac gto 2005 en 2006 type.. oppassen met kopen dus
alleen Pontiac GTO 2004 calipers passen op opel omega,calibra,astra en soortgelijke voertuigen met boutgaten hart tot hart 7.5 cm in je veerpoot. en schijfhoogte 298×28 mm geventilleerde schijven /15 inch velg 7jzie de foute remklauwen die niet passen..
onderste plaatje..
boven is de goede type met de correcte boutgaten beugel GTO 2004
onderste is de foute bevestiging en voor grotere remschijven GTO 2005
2 mei 2014 om 21:48 #18231870Er waren je al een paar voor gegaan met deze calipers.
Zie hier:
Het grote remmen planZiet er goed uit. :thumbup
24 mei 2014 om 21:50 #18231871En je voor remschijven zitten verkeerd om.
ze moeten namelijk lucht happen naar het centrum.
net zoals je achter heb koelen ze beter.
gaat dus om de gefreesde groeven.27 juni 2014 om 13:23 #18231872Hehehe dit zijn gewone PBR remklauwen afkomstig uit Australie,je ze daar voor een appel en een ei kunnen oprapen kijk maar een op ebay Aus onder VT Calipers.
http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-COMMODORE-VR-VS-BRAKE-UPGRADE-to-VT-BRAKES-Calipers-and-Hubs-/271530032378?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3f38737cfa” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb dezelfde remklauwen als jij op mijn Monza zitten maar dan van een latere auto als de Omega maar dan met 330mm schijven ipv 296 en ik heb een hoofdremcilinder van een B omega V6 genomen omdat deze een 1 inch boring hebben ipv 23,81mm zodat ik minder pedaal weg heb.
29 juni 2014 om 08:54 #18231873Dit setje zit der bij op since 2009 denk ik zijn nog steeds de eerste remblokken en de schijven zijn nog steeds niet ingelopen,dit past 1 op 1 op een Opel Monza.
Maar in australie is het allemaal 5×120 op de Monza Senator A en B en Omega B modellen dus als je de naven hebt kun je een omega A/B zo naar 5×120 ombouwen en BMW velgen nemen.
29 juni 2014 om 09:17 #18231874@GSE wrote:
Hehehe dit zijn gewone PBR remklauwen afkomstig uit Australie,je ze daar voor een appel en een ei kunnen oprapen kijk maar een op ebay Aus onder VT Calipers.
http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-COMMODORE-VR-VS-BRAKE-UPGRADE-to-VT-BRAKES-Calipers-and-Hubs-/271530032378?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3f38737cfa” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb dezelfde remklauwen als jij op mijn Monza zitten maar dan van een latere auto als de Omega maar dan met 330mm schijven ipv 296 en ik heb een hoofdremcilinder van een B omega V6 genomen omdat deze een 1 inch boring hebben ipv 23,81mm zodat ik minder pedaal weg heb.
pick uponly king:
29 juni 2014 om 11:17 #18231875Ff zoeken maar die remmen zijn daar haast standaard en een VT commodore is een oude wage die worden massaal gesloopt dus die dingen zijn der genoeg,hebben daar zelf setjes tot 355mm met 6 zuiger klauwen die je op een Omega A kunt zetten dan word het wel 5×120:
322mm:
http://www.ebay.com.au/itm/322MM-ROTOR-BIG-BRAKE-UPGRADE-KIT-FOR-COMMODORE-VR-VS-/141326179480?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20e7b25c98″ onclick=”window.open(this.href);return false;355mm:
http://www.ebay.com.au/itm/Commodore-Holden-VR-VS-Black-XYZ-Front-big-brake-upgrade-kit-6-Pot-355mm-/161107817616?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2582c63490″ onclick=”window.open(this.href);return false;En hier de standaart VT remmen:
http://www.ebay.com.au/itm/COMMODORE-VR-VS-to-VT-BIG-BRAKE-Conversion-Front-PBR-twin-piston-calipers-/390671957273?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item5af5dcfd19″ onclick=”window.open(this.href);return false;De aus dollar is plus minus 70 cent heel goedkoop dus ivm vergelijkbaar spul hier in die maten.
En wat betreft verzending:
Ff bellen of mailen en ze sturen het ook wel naar Europa als je maar betaalt.2 december 2015 om 19:26 #18231876Zou er ook zoiets passend te maken zijn op een Commodore A?
4 december 2015 om 16:25 #18231877Alles is pas te maken.
Voor remklauwen kunnen vaak adaptors gemaakt worden.
Vaste (standaard) schijven is een ander verhaal. Offsets op de naaf kunnen natuurlijk verschillen, dus kijken hoe je uitkomt met de te gebruiken klauw, maar ook het wiel waarin alles moet komen.
Anders voor losse schijven gaan waar dan zelf bell-houses (harten) bijgemaakt dienen te worden.Zat keuze daarin, als Alcon, AP, Hi-spec, etc.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.