Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona C begint weer "stationair beroerd"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2014 om 00:37 #17265622
ik had al eerder een probleem dat hij stationair beroerd liep
heb toen een slang tussen de carterontluchting gezet {die ontbrak}
toen was het goed als hij warm was maar als hij koud is loopt hij 30sec tot een minuut zeer beroerd
nu duurde het zelfs bijna 3 kilometer voor dat het goed was ook vind ik dat de auto stinkt waarna geen idee :hmmz
ook als het warm weer is dieselt de auto na {niet altijd} ook had ik vanavond toen het nog lekker weer was het idee dat hij wat hoger stationair liep nu denk ik zelf aan mijn vervroeger op de ontsteking maar zeker weten doe ik het niet wie weet wat dit is het word nu een beetje vervelend :swear1 mei 2014 om 08:09 #18231706daar weet ik een goede oplossing voor ……
oude blok eruit … en c20xe erin :Pnu ff serieus ..
ik vermoed iets met de choke ….1 mei 2014 om 09:20 #18231707:thumb gaat ook zeker gebeuren maar moet eerst nog sparen :(
ja zat zelf idd te denken aan de choke klep of vervroeger of zo iets
1 mei 2014 om 11:13 #18231708heb je handmatige of electrische choke
1 mei 2014 om 11:24 #18231709electrische choke messchien is een handmatige wat?
1 mei 2014 om 11:28 #18231710handchoke of electrische choke bedoelde ik
1 mei 2014 om 11:29 #18231711er komt uiteindelijk een ander blok in,maar dit kan nog wel even duren :(
dus wil eigenlijk dat ik tot die tijd er nog gewoon mee kan blijven rijden en wil
nu best wel een beetje van dit probleem af ;)1 mei 2014 om 11:30 #18231712nee heb nu electronies
1 mei 2014 om 11:32 #18231713ik vermoed dat ie die choke kapot hebt zou ff kijken of je een andere carb of elektrische choke kan vinden
1 mei 2014 om 11:37 #18231714:thumb super is zo iets verschrikkelijk duur?
1 mei 2014 om 12:05 #18231715Electronisch??
Mijn choke werkt op een warmte veer (bi-metaal) welke door koelvloeistof verwarmd word, komt vrrder geen electronica bij kijken.
Dit betreft een pierburg 2e3. (16sv motor)
Die veer wil wel problemen geven.
Kijk eens bij koude motor met de luchtfilter eraf of de choke klep geheel gesloten is na 1maal intrappen van het gaspedaal (kan met de motor uit).
Willem
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
1 mei 2014 om 12:08 #18231716meen dat hij een 16sh heeft … dus weet niet precies hoe die in mekaar zit
1 mei 2014 om 12:10 #18231717ik heb nu een 1.6s SH motor met varajet2
zou er bij mij zonder al te veel ombouw geen ander merk carburateur op kunnen :hmmz1 mei 2014 om 16:14 #18231718Daar ben ik ook al mee bezig geweest, maar dat valt nog niet mee om dat passend te maken.
Mijn 16SH heeft trouwens handchoke op de Varajet-II
Willem
1 mei 2014 om 18:26 #18231719tot modeljaar 85 heb je automatische choke op de 16sh.
Is inderdaad een problematisch ding,alhoewel ie best goed te krijgen is.1 mei 2014 om 20:06 #18231720gewoon in de chokeklep een gaatje boren van 4 milm
en probleem opgelost ger kees1 mei 2014 om 20:11 #18231721ja ik wist idd dat de later versies handchoke kregen dus dacht ik {kom ik bouw hem gewoon om}
ben net aan het rijden geweest en nu valt mij ook op dat als ik de lichten aan doe mijn ecometer daar op reageerd dit deed hij niet nu hoorde ik van iemand hier {doet ook alles met opels} dat het ook wel eens de aarde kabel zou kunnen zijn :wtf ook heb ik een brandstof slangetje vervangen die voor de pomp zit nu heb ik het idee dat dat ook een KLEINE verbetering is geweest?kunnen we wat met de info over de ecometer??
2 mei 2014 om 13:49 #18231722@wim-v6 wrote:
Daar ben ik ook al mee bezig geweest, maar dat valt nog niet mee om dat passend te maken.
Mijn 16SH heeft trouwens handchoke op de Varajet-II
Willem
dan zou hij er bij mij toch ook op moeten kunnen :hmmz
dat zou je tenminste wel zeggen2 mei 2014 om 14:23 #18231723Ja, een Varajet van een 1985 / 1986 1.6SH erop zetten
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
2 mei 2014 om 14:35 #18231724:thumb ik ga er gelijk naar zoeken, heb net geinformeerd wat reviceren kost :shock: :shock:
:( bijna 600 honderd en een ruilcarburateur 400 euro dat word wel heel erg te gek :(weet iemand nog 1 met handchoke en het liefst de kabel er bij??
2 mei 2014 om 15:15 #18231725Heb er wel een, maar daar Zit een Ascona-C2 1986 aan vast, en wil ik eigenlijk na wikken en wegen niet vanaf.
T ding loopt bijzonder Rommelig stationair warm, maar dat klinkt met de Middendemper > rechte pijp als einddemper wel lekker.
Ze is Lekker zuinig. en Rijdt verder prima. op lage snelheden hikt t wel wat, maar ja, je moet wat, vind dat dat wel mag na 28 jaar..
Gang zit er echter zat in.Willem
2 mei 2014 om 15:21 #18231726:thumb groot gelijk zou hem lekker houden
en bij mij zit er ook best wel gang in nog :thumbup
en ben het er mee eens dat na 32jaar er wel wat mag zijn maar wil dit toch graag opgelost hebben
het is wat vervelend en wil er nog mee naar duitsland 10 mei dus moet hem kunnen vertrouwen ;)2 mei 2014 om 16:06 #18231727Reinig het Carburateurtje eens een beetje..
Heeft bij mij geholpen.heb je al eens gekeken of alles goed werkt op de carburateur.
Bij mij ging de 2e gasklep niet open, omdat de Choke niet helemaal terug ging, kost je een hoop gang kan ik je melden. (wel lekker zuinig haha.)
Alle vacuumslangen vervangen aan de Carburateur.p.s.: Ik heb toen ik m terugkreeg, samen met Brombeer een Rit van dik 300km aaneengesloten gemaakt om te kijken hoe betrouwbaar ze was, ze is er alleen maar beter van geworden, van die rit.
Willem
2 mei 2014 om 18:25 #18231728Ok ik zal hem morgen wel schoon maken :thumbup alles werkt wel de klep gaat gewoon open en dicht!
ook zal ik morgen alle slangen naar de carburateur vervangen :D en ik vermoed dat het aan mijn tankmeter lag
dat ik dacht dat hij meer verbruikte ik heb mijn vlotter bekeken en de draden zijn zwart van de vuiligheid dus ik denk
dat het contact wat vaag is ondertussen, de auto heeft een halfjaar buiten stil gestaan en vanaf toen zijn de problemen
begonnen :( dat had niet gemoeten! ook ga ik er morgen nieuwe remblokken opzetten voor de reis naar duitsland :thumb5 mei 2014 om 11:53 #18231729@wim-v6 wrote:
Reinig het Carburateurtje eens een beetje..
Heeft bij mij geholpen.heb je al eens gekeken of alles goed werkt op de carburateur.
Bij mij ging de 2e gasklep niet open, omdat de Choke niet helemaal terug ging, kost je een hoop gang kan ik je melden. (wel lekker zuinig haha.)
Alle vacuumslangen vervangen aan de Carburateur.p.s.: Ik heb toen ik m terugkreeg, samen met Brombeer een Rit van dik 300km aaneengesloten gemaakt om te kijken hoe betrouwbaar ze was, ze is er alleen maar beter van geworden, van die rit.
heb het nog eens bekeken met een maat, en de klep die aan het schutbord kant zit doen helemaal niks!!!!
het lijkt wel of hij lam is of er een veertje van af mist of zo iets :wtf zo als eerder vermeld heb ik compleet geen verstand
van carburateurs dus mijn vraag is nu is dat het probleem want zie op de foto Wim v6 dat dat klepje ook open staat!David
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.