Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Cih 1.9s tikt/klappert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2014 om 16:55 #17265556
Heb een 1.9s in de auto liggen, deze had een ontsteking met puntjes.
Toen schudde de motor heel erg en had weinig kracht.
De ontsteking heb ik vervangen door een elektrische ontsteking, hij liep wel rustiger alleen nu een erge tik erin.
Wie weet wat het kan zijn?Hier een filmpje van de motor.
[youtube] http://youtu.be/KHJIzzRwiQk” onclick=”window.open(this.href);return false; [/youtube]
28 april 2014 om 05:33 #18231078Eenvoudig beginnen, nog genoeg olie erin?
28 april 2014 om 05:58 #18231079Als je wat gas geeft veranderd het dan met het toerental mee?
Dan zou ik zeggen lager dat eruit ligt.28 april 2014 om 07:22 #18231080Genoeg olie.
Ja hij klappert mee met toerental.
Ik zeg ander blok erin?
Wie heeft er nog een blokje liggen?28 april 2014 om 08:30 #18231081Ketting geleiders op? Ketting nog wel op spanning?
Kettingspanner is eenvoudig te vervangen.
28 april 2014 om 12:10 #18231082zijn het niet de mechanische kleptuimelaars? dan draait hij ook niet mooi rond omdat de klepspeling niet klopt
28 april 2014 om 14:51 #18231083De dader zal wel onder de klepperdeklepdeksel zitten.
28 april 2014 om 18:22 #18231084Kan dat zomaar van stand verspringen dan?
28 april 2014 om 18:27 #18231085klepspeling eerst maar eens controleren. heb je hydraulische stoters of vaste?
28 april 2014 om 18:38 #18231086Geen idee, hoe zie ik dat?
Binnenkort ff laten afstellen door Ghans.
Maar wil ook zelf ff kijken, lijkt me wel een uitdaging.28 april 2014 om 21:35 #18231087Dan kijk je mee.. ;)
T kunnen de kleppen inderdaad zijn,
Maar aangezien je enkel je ontstekingsas
Gewisseld hebt,
Een kleun blokje om gereden hebt,
En dat t spul dan ineens dusdanig begint te
Rammelen…Sorry Marco, maar blijft lastug oordelen vanaf film
28 april 2014 om 21:42 #18231088Hydro stoters hebben een klein gaatje opzij
Vaste niet.
Hydro stoters willen nog wel eens vast gaan zitten,
Maar das voornamelijk bij lang stil liggen.Kleppendeksel eraf,
Tuimelaar losdraaien
Stoter uitnemen
Stoter controleren op gaatje..
Oordeel vellen,En weer terug.
Maar dan moet je de kleptiming van die klep opnieuw
Afstellen…Dus, even spieken… Is geen even doen ..
Althans, voor een leek.
Bij hydro stoters mag je uitgaan van een basis
Instelling van 0,3mm per klepBij vaste is dit .25 in en .30 uit
*of nou net andersom… 25 uit 30 in,
Maar laat dat alles nu keurig beschreven staan
In het CIH gedeelte van dit forum..,How to kleppenstellen.
Succes
28 april 2014 om 21:52 #18231089Zo te zien op het filmpje, is het een 19SH motor en die heeft hydrostoters.
Of deze er nog inzitten is een vraag, de kleppendeksel maar loshalen dus.
De motor ff laten lopen zonder de kleppendeksel, om te kijken of alle tuimelaars wel bewegen.
Kan ook een nok afgesleten zijn.29 april 2014 om 07:10 #18231090hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)29 april 2014 om 08:55 #18231091@Ghanz wrote:
Dan kijk je mee.. ;)
T kunnen de kleppen inderdaad zijn,
Maar aangezien je enkel je ontstekingsas
Gewisseld hebt,
Een kleun blokje om gereden hebt,
En dat t spul dan ineens dusdanig begint te
Rammelen…Sorry Marco, maar blijft lastug oordelen vanaf film
Kan ik er gewoon mee rijden is de vraag. (ook een vraag waar ik zelf al een antwoord op kan geven) :jerry
Wat is er mis en is de kans op meer schade aanwezig als ik ga rijden. :hmmz29 april 2014 om 11:49 #18231092@MantasticB1 wrote:
hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)Wel, Opel had veertig jaar geleden al hydrostoters.
Zat o.a. in de Rekord-D dat was een 19SH, en de H staat voor……………..juist!
En de 19SH had een Zenith carburateur, net zo eentje als die van Makko.
Gezien het lawaai en dat het een 19 en de Zenith carburateur zou het de hydrostoters kunnen zijn.
Maar dat kan alleen Makko ons vertellen, hoe en wat het is.29 april 2014 om 12:42 #18231093@jethro wrote:
@MantasticB1 wrote:
hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)Wel, Opel had veertig jaar geleden al hydrostoters.
Zat o.a. in de Rekord-D dat was een 19SH, en de H staat voor……………..juist!
En de 19SH had een Zenith carburateur, net zo eentje als die van Makko.
Gezien het lawaai en dat het een 19 en de Zenith carburateur zou het de hydrostoters kunnen zijn.
Maar dat kan alleen Makko ons vertellen, hoe en wat het is.mss dat dat dan in een rekord motor werd gedaan, maar niet in de manta motoren zover ik weet. ook mijn eigen 19s uit 1977 heeft deze niet.
29 april 2014 om 14:05 #18231094zijn inderdaad de klepstooters spuit eens als hij loopt wat
remolie op de stooter die het ergste rammelen
wel motor afzetten 5 min in latentrekken komen ze los dan ollie ververssen heb dat alleen paar keer mee gemaakt
dat zijn hydrolische kleppen zo tehooren
en anders ook even boven op de nokkeas zitten aliminiumen stopjes kan er ook een uit zijn hetzelfde resultaat succes29 april 2014 om 14:11 #18231095wat het ook kan zijn de moeren van de tuimelaars lopen wel eens los
vervangen dan anders komtht weervterug gr kees29 april 2014 om 16:17 #18231096of moer even wat aanknijpen in bankschroef ;)
30 april 2014 om 08:02 #18231097Heb met wat plaatjes een beschermkapje gemaakt. :thumbup
zie hier een filmpje, en misschien zien jullie wat.
Als hij koud is dan klappert hij minder merk ik.http://youtu.be/y6RovQRE3LM” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 april 2014 om 13:01 #18231098ZO!! wat een lawaai!
Kijk eerst maar ff of er hydrostoters in zitten, deze hebben een metalen ring op de bovenzijde.
Als je goed kijkt zie je het zo, zonder iets te demonteren.
De klepperdeklepdeksel is er al af dus………….30 april 2014 om 14:09 #18231099@jethro wrote:
ZO!! wat een lawaai!
Kijk eerst maar ff of er hydrostoters in zitten, deze hebben een metalen ring op de bovenzijde.
Als je goed kijkt zie je het zo, zonder iets te demonteren.
De klepperdeklepdeksel is er al af dus………….Ja een herrie man, hoe kun je dan luisteren of de tuimelaar gaat rammelen als je deze los draait.
Kan ik hiermee rijden?? naar Ghanz?30 april 2014 om 15:06 #18231100probeer eens onder het lopen of er bij zijn die los zitten bijna zeker
30 april 2014 om 15:23 #18231101Top :thumbup
Zag op youtube deze, klepperen is ineens weg. :jerry
(Niet mijn blok)https://www.youtube.com/watch?v=Jqr2xG9o-L8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.