Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof verbruik opgelost, nog een vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2014 om 16:36 #17265464
Hoi,
Voor onbepaalde tijd (ik heb de auto nog niet zo lang) heb ik last van koelvloeistof verbruik, ongeveer een halve liter op 3000km.
Ik heb het systeem al onder druk laten zetten, gas in het koelcircuit laten meten met als resultaat geen verbrandingslucht, fluoriserende stof in het circuit laten stoppen waarbij ook geen lek gevonden werd.Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn en hoe ik er achter kan komen wat het verbruik veroorzaakt.
Heeft iemand suggesties?
Auto:
Opel astra g coupé ’01
Z18XE
170.000 op de teller
Rijdt op gasGroeten,
Sebastiaan
22 april 2014 om 17:09 #18230401kachel radiator lek.
22 april 2014 om 17:13 #18230402Olie peil al eens bekeken , kans dat er koelvloeistof in de olie komt ! waardoor het peil veel te hoog kan komen te staan
22 april 2014 om 17:16 #1823040322 april 2014 om 17:17 #18230404@Sense wrote:
Bedankt voor de reacties
Hoe kan ik controleren of de kachel radiator lek is? ik heb er zelf ook al aan gedacht want de auto mat aan de bijrijders kant is altijd vochtig..
Het oliepeil wordt niet hoger. Eens in de 5000km moet er een litertje bij.
Dan moet je een overduidelijke koelvloeistof geur ruiken, En is het vocht wat vettig ?
22 april 2014 om 17:24 #18230405Het vocht is vooral plakkerig.
ik ruik niks raars, maar weet ook niet naar welke geur ik op zoek ben. de automonteur van de garage heeft aan de mat geroken en rook ook niets raars. Het is niet zo dat er geen koelvloeistof in het systeem zit.
22 april 2014 om 17:33 #18230406Ik heb net effe aan de mat en aan de koelvloeistof geroken. Ik denk dat er wel iets van overeenkomst in de geur zit. Maar het is zeker niet overduidelijk.
Wel de moeite om verder in deze richting te zoeken. Zijn er nog andere manieren dan geur hoe ik kan achterhalen of het koelvloeistof is?
En is het ook logisch dat het onder druk zetten van het systeem geen resultaat gaf?
22 april 2014 om 17:36 #18230407vocht hoort natuurlijk niet plakkerig te zijn, tja als je niet weet hoe koelvloeistof ruikt ruikt dan even in je reservoir kan je het vergelijken
22 april 2014 om 17:38 #18230408ligt eraan waar ze gekeken hebben met het onder druk zetten natuurlijk.
22 april 2014 om 18:05 #18230409Haha ooh natuurlijk, dacht dat ze met onder druk zetten alleen maar gingen meten of er druk verlies was door een of ander lek..
Maar dan is het niet al te waarschijnlijk dat ze het zo gevonden hebben lijkt me.Ik denk dat ik binnenkort hem in een andere garage onder druk laat zetten en de kachelradiator laten controleren. Dan weet ik zeker of die het is.
22 april 2014 om 19:02 #18230410Als je 1+1 optelt kan ik je haast garanderen dat het je kachel radiateur is.
Klam tapijt, Plakkerig. weeige lucht22 april 2014 om 22:11 #18230411dat zou ‘mooi’ zijn. een lekke koppakking zou me verder van huis brengen, zeker met de lpg installatie.
in een andere topic op het forum las ik ook over een klep bij de kachelradiator van astra’s tussen 98 en 02 die niet goed was. daar kan het lek ook nog zitten.Ik weet nu in ieder geval waar het probleem moet liggen en dat de prioriteit niet heel hoog is. Opluchting!
Bedankt voor de tips!
22 april 2014 om 22:23 #18230412ik weet niet of het echt een opluchting is, aangezien je een uur of 8 bezig bent op erbij te komen en het te vervangen en weer terug te bouwen.
23 april 2014 om 09:18 #18230413Kachelradiateur bij een astra g is ongveer 3 uur werk als je het nog nooit gedaan hebt. Middenconsole eruit, en je kan er bij.
23 april 2014 om 10:01 #18230414In tegenstelling tot de koppakking, kan ik dit grotendeels zelf doen, en ben ik dus stukken goedkoper uit. Vandaar de opluchting. Dat het werk kost zag ik al in die andere topic. Maargoed, dit weekend maar eens kijken wat ik kan doen.
23 april 2014 om 10:54 #18230415Het vocht op de mat… Duw je vinger erop en dan op je tong.. Als het zoet is, dan hoef je niet verder te zoeken..
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
23 april 2014 om 11:17 #18230400Ik zal het eens proberen.
24 april 2014 om 14:14 #18230416Geprobeerd, en ik kan me niet laten overtuigen door de smaak… Ook geen duidelijke geur aanwezig.
De garage zegt dat ik beter kan wachten tot het erger wordt. Dan merk ik vanzelf waar het zit.Misschien ga ik het dashboard binnenkort eens demonteren zodat ik zelf kan zien hoe die kachel er aan toe is, en dan zie ik het wel.
Bedankt allemaal voor de hulp:)
24 april 2014 om 14:17 #18230417Haal je interieurfilter er maar uit, als er een plasje in het kachelhuis staat weet je meestal genoeg.
24 april 2014 om 14:45 #18230418daar had ik gisteren idd ook gekeken, maar geen plas. Dus zou het toch wat anders zijn? of simpelweg niet lek genoeg?
24 april 2014 om 14:47 #18230419of het lekt ervoor weg, haal je vloerbedekking maar eens omhoog en de isolatie.
24 april 2014 om 14:48 #18230420Het is zoiezo niet goed dat je mat nat is,en verder zit er niks wat er kan lekken of er moet water van buitenaf binnen komen wat onwaarschijnlijk is,en olie te hoog door koelvloeistof?? Dan moet ie aardig lekken hoor,bij zo’n beetje verdampt ie dat gewoon..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
24 april 2014 om 14:55 #18230421Kijk even of die ook niet bij de waterpomp lekt, vaak valt dat niet op omdat die achter de distributie kap zit en het verdampt is voordat het beneden is.
24 april 2014 om 18:52 #18230422Controleer de verdamper van het gassysteem eens.
Heb het vaak genoeg gezien dat er daar een lekkage is.26 april 2014 om 10:23 #18230423Ik wil de kachelaradiateur gaan vervangen, ik kom er alleen niet goed bij. al die luchtkanalen en het dashboard zitten in de weg. Moet ik het hele dashboard demonteren of hoe zit dat?
Weet iemand ergens een instructie voor het vervangen van de kachelradiateur?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.