Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Kloppen deze waardes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2014 om 13:32 #17265442
Beste forumleden.
Zojuist mijn Zafira uitgelezen maar heb geen idee of deze waardes kloppen.
Iemand een idee of alles klopt.M.v.g. Cobus
Date and time>,21/04/2014. 14:4107
Workshop information:
Cobus
Selected model>,1999,Zafira,Engine,X 18 XE1
Control Unit:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8FNormal timing parameter set.
systemSupplierSpecific: 2430030000000300
VIN: W0L0TGF75Y2031153
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90582539
systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0108102000
systemSupplierECUSoftwareNumber: 6586035209
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0900
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S98005
systemNameOrEngineType: X18XE1
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000509
ProgrammingDate: 20021113Identifier: 0804
CalibrationDate: 710sE010
CalibrationEquipmentSoftwareNumber: k491e01a
ECUInstallationDate: 6586035102Measuring blocks information:
Battery Voltage,13.2 V
Fuel Pump Relay,Active 0V
Throttle Control Sensor Signal,4.1 V
TPS Signal (Throttle Position Sensor),4.4 V
Throttle Position PWM Servo Signal,9 %
Simulated Idle Position Switch,Active
Simulated Part Position Switch,Inactive
Simulated Full Load Switch,Inactive
Coolant Temperature,92 °C
Coolant Temperature,1.5 V
Intake Air Temperature,1.2 V
Intake Air Temperature,43 °C
Mass Air Flow Sensor,0.8 V
Mass Air Flow Sensor,10.4 kg/h
Park/Neutral Switch,P – N 0V
Transmission Coding,Manual Transmission
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive 0V
A/C Pressure PWM Duty Factor,1 %
Cyl.1 Knock Retard,0 °CA
Cyl.2 Knock Retard,0 °CA
Cyl.3 Knock Retard,0 °CA
Cyl.4 Knock Retard,0 °CA
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),0 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.4 V
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
O2 Sensor Loop,Closed
O2 Sensor,4.785 mV
O2 Integrator,133 Steps
O2-Loop BLM Idle (Block Learn Map),128 Steps
O2-Loop BLM Partial Load (Block Learn Map),129 Steps
Engine Speed,811 RPM
Desired Engine Idle Speed,820 RPM
IAC Integrator (Idle Air Control),-2 Steps
IAC Adaptation Slope (Idle Air Control),-2 Steps
Intake Manifold Valve,Inactive
A/C Request (Air Conditioning),Inactive 12V
Vehicle Speed,0 km/h
Telltale (Check Light),Off 12V
Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),9 °CA
Injection Pulse,2.9 ms
Immobiliser Function Programmed,Yes
Security Wait Time,Inactive
Idle Air Control,20 Steps
Low Fan,Inactive 12V
High Fan,Inactive 12V21 april 2014 om 13:38 #18230281zo op het eerste gezicht lijkt alles oke, Maar waarvoor lees je de wagen uit ? heb je ook foutcode,s ?
21 april 2014 om 13:54 #18230282@Vannos wrote:
zo op het eerste gezicht lijkt alles oke, Maar waarvoor lees je de wagen uit ? heb je ook foutcode,s ?
Nee ik heb geen foutcodes.
Ik heb hem uitgelezen omdat de tank vacuum trekt bij snelheden boven de 100Kmh, dus was ff benieuwd op foutcodes.
En zo af en toe houd hij een beetje in.
EGR klep is al voorzien van een blindplaat en gasklephuis is al gereinigd.
Ik verdenk dan ook het vacuum trekken van de tank dat dit de veroorzaker is van het af en toe inhouden.
Heb hier overigens ook al contact met Wim V6 gehad.
Ga nu de slangen vanaf de vulhals controleren op verstopping.21 april 2014 om 14:01 #18230283Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
Misschien gaat die niet helemaal open.Of zeg ik iets stoms ?
21 april 2014 om 14:29 #18230284@ZakhooiTM wrote:
Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
Misschien gaat die niet helemaal open.Of zeg ik iets stoms ?
Nee hoor je zegt niks stoms.
Als hij stationair draait staat deze op 5%
Als ik ff flink gas geef gaat deze naar de 99%
Als leek zou ik zeggen die is goed, maar ja als je niet weet welke waarde dit moet zijn blijft het een raadsel.21 april 2014 om 14:30 #18230285Ik had eerst een benzinelucht rond de auto hangen na kleine stukjes rijden, dit bleek een klein gaatje in een van de twee dunne slangetjes te zijn bij de vulopening in de wielkast.
Nadat ik dit slangetje vervangen heb is het vacuüm trekken begonnen.
Het betrof hier slang 31 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.