Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett D 1.8 gte loopt warm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2014 om 10:38 #17265434
hey mensen ik zit met een serieus probleem en ik weet niks meer wat het kan zijn :)
hier komt ie
kadett liep dus eerst goed op een 1.3 radiator
aangezien deze lekte heb ik dus alles omgebouwd om de 1.8 radiator aan het passen te krijgen
dus een nieuwe radiator gekocht van een gte
sindsdien loopt ie dus warm
alle temperatuursensor en schakelaars en thermostaat vervangen ook al
radiator er terug uitgehaald water door laten stromen dus die zit al niet verstopt
water door het waterbakje laten stromen kwam het mooi uit de waterdarm onder
waterdarm onder terug terug aangesloten op radiator thermostaat eruit en toen weer de tuinslang in het bakje
motor gestart spuit het water mooi aan de andere kant eruit dus waterpomp werkt ook nog wat trouwens een nieuwe is sinds 3-4 maanden
verwarming word goed warm
ventilator springt ook te laat aan
iemand die hier een oplossing weet ?
alvast heel fel bedankt21 april 2014 om 11:38 #18230232ligt het niet aan jou tempratuur meter in de auto zelf?
en als hij warm is blaast hij het water er dan ook uit bij het potje.
anders even een losse meter er op bouwen kun je de tempratuur beter aflezen.
kan ook aan jou dashboard liggen,en als je rijd kun je hem dan wel koel houden?
groetjes renee.21 april 2014 om 14:24 #18230233nee hij blaast niks water uit het potje
en als ik rijd met de fan constant draaiend koelt hij ook niet af daarmee en zit pas een ander dashboard in miss even de meters verwissele van de ene tellerset in de andere21 april 2014 om 14:56 #18230234meters net verwisseld met ne andere die ik zeker wist dat werkte en die gaat net hetzelfde hoog in de temperatuur dus aan de meter ligt het niet
21 april 2014 om 16:28 #18230235heb je ook een andere manier om temperatuur te meten.
je kunt bv bij conrad een infrarood meter kopen en dan kun je de temperatuur meten.
21 april 2014 om 17:20 #18230236hebben ook een lasermeter ja voor de temp van ks tools
daarbij geeft hij 102 graden aan op dat moment
en de thermostaat gaat pas open bij 98 graden en als hij open is blijft hij nog warm lopen evenzeer
en bij 102 graden springt de fan nog altijd niet aan21 april 2014 om 17:43 #18230237laatst was ook iemand met een zelfde probleem.
daar bleek de waterpomp niet goed meer te werken.
de getallen voor thermostaat en fan schakelaar weet ik niet uit mijn hoofd
maar die staan op de componenten21 april 2014 om 18:37 #18230238ja de thermostaat gaat open bij 92 staat erop maar in werkelijkheid pas op 98 blijkbaar
21 april 2014 om 18:46 #18230239soms staan er ook twee waardes op, een waarbij hij open gaat en een waarbij hij volledig open staat
bij mijn 1200S zeiden ze bij de automaterialenzaak dat er een 92 graden in moest maar in de vraagbaak staat 87 graden, die laatste heb ik er toen ook maar ingezet.
je kan misschien ook te veel voorontsteking hebben of een te schraal mengsel, worden ze ook veel warmer van22 april 2014 om 13:26 #18230240Je rept het al zelf: ventilator springt ook te laat aan.
Word de radiateur overal gelijk warm?
Thermostaat, thermoschakelaar ok?
Kan ook zijn dat met die 1300 radiateur dat de koppakking al beschadigd is, en dat je nu ondanks de 1800 radiateur daar nu last van hebt.22 april 2014 om 15:40 #18230241ik wou net hetzelfde zeggen:
je zegt zelf al dat de fan bij 102 nog niet aangaat. Dat is natuurlijk sowieso al niet goed.
Heb je wel de juiste thermoswitch in de fan? En doet die het wel? Zijn ook meerdere temperaturen in.
van eind 80 tot eind 90. Mijn corsa ging ook laat en vaker aan.
Mijn kadett ging juist iets vroeger en daardoor minder vaak aan.Maar je zegt ook dat de temperatuur niet daalt met de fan continue aan.
Dan moet of de radiator slecht zijn, of de thermostaat niet open gaan.
Want als het water door de thermostaat niet door de radiator kan gaan, kan de fan natuurlijk draaien tot ie een ons weegt.Ik vind 98 ook veel te warm voor de thermostaat. Dat is mij veels te laat.
87 komt mij ook heel bekend voor bij deze blokken.
Daar nog even naar kijken.
Eventueel testen door thermostaat helemaal eruit te laten.is die radiator nieuw nieuw? of tweede hands nieuw?
Ik heb 3 keer een tweede hands radiator gekocht. En 2 keer zat het hele midden dicht en kon ik hem zo weer terugbrengen.
Kon je naast de weg staan met meter op 120graden en koelwater om je oren.
Maar wel zo je hand op het (koude) midden van de radiator leggen.
Dan loopt ie ook altijd warm.22 april 2014 om 15:48 #18230242het is idd een splinternieuwe radiator van cope parts
thermostaat helemaal eruit word ie later warm maar gaat uiteindelijk evenzeer te warm worden
thermoschakelaar is ook nieuw22 april 2014 om 15:54 #18230243ohja. heb je wel goed ontlucht?
Dus vuldop eraf laten tot thermostaat open gaat, met kachelwarmte op vol?Als de thermostaat er ook uit geweest is, kan je maar 1 conclusie trekken…
De radiator koelt niet snel genoeg voor deze motor..
Zeker gezien je oude radiator en zelfde setup het wel goed deed.Ik zou om het zeker te weten nog een keer de oude erin hangen.
als die het nu ook niet goed doet, kan het nog de waterpomp zijn…24 april 2014 om 20:54 #18230246zit de ventilator niet omgepoold, als hij aan gaat moet hij de lucht in rijrichting blazen
24 april 2014 om 21:46 #18230244Alfa romeo thermoswitch past bij Opel er zo in en schakelt de fan al bij veel lagere temperatuur aan. Heb ik ook gedaan, werkt super!
Zoals je al zegt, als hij zonder thermostaat nog te heet wordt uiteindelijk dan kunnen er maar een paar dingen aan de hand zijn.
Meest voor de hand liggend:
1. De pomp is toch niet goed
2. Er zit nog ergens lucht
3. De radiateur stroomt of qua vloeistof, of qua lucht niet goed door.Dat laatste had ik, tijden aan het zoeken en uiteindelijk de GT bumpers er af en gewone er op die veel meer lucht doorlaat aan de voorkant. Toen had ik in eerste instantie dat hij nooit meer op temperatuur kwam, maar een wederom nieuwe, kennelijk betere thermostaat verhielp dat.
24 april 2014 om 21:48 #18230245Zo iets:
http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-/321143729285?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAlfa+Romeo&hash=item4ac5a86c85″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Of:
http://www.ebay.de/itm/Thermoschalter-mit-Dichtring-in-Erstausrusterqualitat-Renault-Peugot-Alfa-Romeo-/171305154999?pt=DE_Autoteile&hash=item27e29539b7″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 mei 2014 om 18:17 #18230247En? Hoe is het afgelopen?
11 mei 2014 om 08:51 #18230248zijn er gister aan begonnen waterpomp eruitgehaald
en die is nog als nieuw nu hadde we al een nieuwe ligge dus die er morgen in en kijke wat het dan geeft anders zullen we de kanalen in de motor eens moeten nakijke denk ik miss dat daar ergens een verstopping inzit ofzo11 mei 2014 om 10:51 #18230249Word ie ook te warm op De snelweg, etc etc..
Willem
11 mei 2014 om 11:16 #18230250weet ik niet want daar geraak ik niet ik hoef nog geen hele kilometer te rijden om hem terug stil te moeten legge omdat ie weer te warm is
11 mei 2014 om 11:34 #18230251Compressie wel goed? Als er een scheurtje ergens zit kan het ook goed heet worden…
11 mei 2014 om 11:36 #18230252morgen ook even compressie meten ja
11 mei 2014 om 22:01 #18230253Geen extreme drukopbouw bij opwarmen (dop los, en koud starten, kijken of de Koelvloeistof omhoog komt.
Bij mij is de thermostaat in ieder geval nog niet open na 1 km rijden, zelfs bij de V6 niet, er is dus iets goed mis.
Willem
26 mei 2014 om 19:24 #18230254probleem gevonden na lang zoeke :)
bleek er constant een luchtbel in te blijven zitten in de leiding die langs het injectiehuis loopt maar die hebbe we afgedopt dus bleef er lucht in staan en dan ook nog de spanningsregelaar achter op het dashboard stuk :)
loopt weer gelijk een zonnetje :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.