Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › opel rekord 2.0s loopt niet meer. help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2014 om 12:36 #17265405
Hallo. Ik heb een probleem met mijn rekord. Hij loopt niet en wat ik ook probeer hij doet niks.
Ik heb deze auto gekocht toen liep hij nog op gas.
Ik heb de hele gas installatie er uit gehaald.
Sind hij op benzine loopt heb ik al verschillende problemen er mee gehad
Eerst kwam ik er achter dat de tank van binnen en buiten verroest was.
Die heb ik vervangen en alle leidingen schoon geblazen.toen bleek mijn carburateur
Een varajet2 ook niet goed te zijn. Die ook vervangen. Hij heeft weer een tijd gelopen.
Toen liep hij weer niet. Bleek mijn bezinepomp kapot te zijn. Die ook vervangen. Maar kreeg hem niet regelmatig lopen. Toen heeft hij het 2 rondjes gedaan. Nu doet hij weer niks.
Als je hem probeert te starten.op het moment dat hij aanslaat.slaat hij ook gelijk weer af.
En ik kan er niet achter komen wat het is. Misschien dat iemand ervaring heeft met deze blokken.
En nog weet waar ik het probleem kan zoeken.. ik weet het even niet meer.19 april 2014 om 15:15 #18229991hep je wel een vonk ?
19 april 2014 om 15:19 #18229992Ik heb de bougies nagekeken. Ik heb gewoon vonk. Maar ze raken wel gauw zwart
19 april 2014 om 16:47 #18229993gooi eens wat benzine boven in cab
ik denk toch de ben pomp19 april 2014 om 17:08 #18229994Ook al geprobeerd. De benzine pomp zit er net nieuw onder. Ik denk zelf nu dat de bobine niet goed meer is.
Dat hoop ik teminste20 april 2014 om 09:40 #18229995als hij vonk is je bobine gewoon goed
20 april 2014 om 09:47 #18229996er zit ook een condensator op je verdeler, daar heb ik heel wat jaren geleden ook last van gehad. Was dat draadje ervan door en maakte soms massa, ik had dezelfde problemen als die jij nu beschrijft.
Het lijkt een verstopping of een elektrisch probleem, kunnen allebei zijn.En even wat ik pas geleden mee maakte, iemand had zijn auto al 8 maanden stilstaan, verschillende monteurs erna gekeken. Niemand viel het op dat de auto werd gestart met een sleutel waarvan de sensor af was, Die zwarte behuizing waar je sleutel inzit.
Zo maar wat ideeen.
Toch een vrolijk pasen
groetjes marco
20 april 2014 om 10:06 #18229997Ik heb geen sensor in mijn sleutels. Is ook niet nodig met deze auto.
Ik heb alle draden nagekeken op kinken en beschadigingen. Niks aan de hand.
Had hem gisteren zo ver dat hij stationair liep. Niet helemaal lekker maar ik kan de onsteking wel optijd zetten.
Daarna carburateur wat afgesteld en een rondje gereden. Liep nog niet helemaal lekker.
Stottert nog wat. Later de auto weer willen starten en weer doet hij niks.. benzine krijgt hij.
Het lijkt er op na dat de moter warm is. En je een half uurtje hem wil starten doet hij weer het zelfde.20 april 2014 om 14:55 #18229998Maak de contacten van de massa kabel aan het blok eens schoon. Controleer ook gelijk de massakabel zelf eens op beschadigingen
20 april 2014 om 16:18 #18229999zit er ook een fiche onder de bobine
of is dat met carburator andersbij mijn Monza ( injectie ) heb ik dit ook ongeveer gehad
15min rijden en viel stil en niet meer kunnen startenbij zat onder de bobine een fiche en de draden die daar naartoe liepen gaven slecht contact
dus als de motor warm werd ga hij geen contact meer en starte niet meerna 1u stilstaan wel weer
mss is het dit
grtz
22 april 2014 om 13:00 #18230000ik denk toch dat ik een elecktrische probleem heb, maar weet nog niet waar het mee te maken had. hij krijgt wel benzine dat is 1 ding zeker. maar hij lijkt niet optijd te vonken.
of onregelmatig te vonken. was er vandaag mee bezig heb wel een draad naar de bobine gevonden waarvan het koper te zien is. maar nu is mijn verdelerkap doormidden geknapt. dus kan nu niet verder.22 april 2014 om 19:58 #18230001hopelijk is dit het probleem , voor mijn Monza hebben we ( ik en garagist ) ook weken gezocht tot we onder de bobine keken
en daar aan wikkelde terwijl hij de motor draaide
viel direct stil
daarmee dat mijn probleem daar zatgrtz
22 april 2014 om 21:54 #18230002wat voor een bobine heb je
zit er een module bij met twee platte stekkers
als zo is moet je de stekkers er uit halen en in elkaar schiuven dat past dan omzeil je de module
loopt hij weer perfect gr kees24 april 2014 om 14:35 #18230003Ik heb het hele onsteking vervangen. Want hij wou met mijn ontsteking niet meer vonken.
Nu heb ik vonk. Maar verzuipt hij hem nu. Boegies kledder nat. Benzine toevoer terug gedraaid. Nu is alleen de boegie in de 2e cilinder nat. Ik heb een bobine met 1 steek stekkertje en een plug stekker. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.