Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Aftermarket versterker koppelen aan Intellilink
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2014 om 08:35 #17265307
Goedendag,
Vorige week heb ik mijn insignia in ontvangst mogen nemen. Zoals in een andere posting aangegeven heb ik opvolgend de Navi900 door de dealer laten omprogrameren. Vrijdag naar Carlectra gereden waar ik de speakers heb laten inbouwen (een compleet verslag volgt later). Bij het koppelen van de Helix Match versterker aan de Headunit bleek dat er het eea veranderd is ten opzichte van de “oude” Navi900. De “nieuwe” Navi900 maakt geen gebruik meer van Can bus verbindingen maar van MOST verbindingen. Ook de bekende ISO connectoren zijn allen veranderd door een ander type.
We hebben de versterker gekoppeld aan de luidspeaker uitgang, maar dat bleek niet te werken. De Headunit blijft aangeven dat de Audio uit staat en produceerd geen enkel geluid meer. Mijn verwachting is dat dit komt doordat de radio na het omprogrameren zoekt naar de versterker in het netwerk waar hij digitaal mee moet koppelen, maar niet kan vinden. En dan de audio functionaliteit uitschakeld.
Vanmiddag wordt de auto terug geprogrameerd naar de originele instelingen. Doordat de versterker aan de speakerkabels is gekoppeld verwachten we dan een werkende omgeving. Mijn angst is echter dat ook deze unit (net als de oude) het frequentiespectrum filterd en dan met name onder het 100 Hz niveau.
Vraag;
– Heeft één van jullie al ervaring met het koppelen van versterkers aan het Intellilink systeem?
-Zo ja, hoe heb je dat gedaan?
– Als de koppeling inderdaad digitaal is, kennen jullie dan een methode om dat weer om te zetten naar line out? Bijvoorbeeld met een omvormer?Ik heb een schema van de huidige aansluitingen. Wie kan daar chocolade van maken?
15 april 2014 om 08:48 #18229018Heb mensen gesproken die dit ook gedaan hebben met het infinity systeem en dat werkte.
Maar heb er ook gesproken die dit gedaan hebben en grote problemen hebben gekrgen waaronder uitval van vershillende dingen en het
niet meer werken van verschillende dingen. Is schijnbaar toch nog niet zo heel eenvoudig.15 april 2014 om 08:52 #18229019is dit wat je zoekt?
http://www.mobridge.us/products/most-advanced-digital-analog-pre-amp” onclick=”window.open(this.href);return false;verder is kan ik je I-sotec aanraden. Maken allemaal oplossingen voor standaard radio’s
http://www.i-sotec.com/soundloesungen” onclick=”window.open(this.href);return false;15 april 2014 om 09:00 #18229020Het infinity systeem werkte heel anders dan het huidige systeem. Daar ging wel degelijk een line out (na omprogrameren) naar de versterker. Nu is dat een digitale connectie heb ik me laten vertellen. Die MOSt converter lijkt wat ik zoek. Helaas staat Opel er niet tussen.
15 april 2014 om 10:13 #18229021Ik zou ze even bellen, zitten in Zeewolde voor Nederland, misschien zijn ze in Amerika wel met Buick bezig waar de radio identiek is aan de Intellilink in Nederland
Edit: Als ik trouwens in de Manual kijk staat SAAB wel tussen de compatible merken. De Intellilink in de SAAB is volgens mij qua head unit het zelfde als de OPEL alleen de iconen etc zijn anders.
http://www.mobridge.us/sites/default/files/doc/mObridge_DA2_Manual_English.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mobridge.us/sites/default/files/doc/MOST%20Installation%20Guide_V10_November2010_ALL%20Products_SINGLE.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;15 april 2014 om 12:15 #18229022Bedankt Koenie. meteen even gebeld. Voor de Opel Insignia is die nog niet beschikbaar. De relatie met de 2 dochtermerken gaat hij checken. Het is niet gezegd dat dan automatisch ook zal werken.
Ook een duur geintje. Zo’n 600 euro kost die unit. Wel erg veel geld voor een DA convertertje.Edit: wel een super mooie kar die insignia..
15 april 2014 om 13:53 #18229023Idd een mooie bak, ik moet nog een paar dagen wachten, moest mijn oude eerst oprijden dus ben al zo’n 4 weken aan het kijken naar mijn nieuwe insignia en ik mag er niet in weg rijden :(
idd geen goedkoop kastje maar denk dat het technisch het juiste apparaat is, alleen de koppeling met het OPEL gedeelte zal het trucje nog zijn.
volgens mij heette dat Saab I-Qon
15 april 2014 om 18:58 #18229024Bij de dealer geweest. Codering terug gezet naar het origineel. En het werkt.! Vorr nu nog even met de basis istellingen voor de helix. Ga snel een afspraak maken om het in te laten meten. Heb nog maar even geluisterd. Dacht wel een aantal kraakjes te kunnen waarnemen. Maar ik wacht nu maar even af. Zo blij dat ik weer kan luisteren na 3 dagen zonder geluid te hebben rondgereden.
Als het klaar is en is ingemeten zal ik een uitgebreide post maken van de werkzaamheden.
Thanx voor de support.
7 juni 2014 om 08:57 #18229025Even benieuwd, heb je het aan de praat gekregen, en verschil met Helix merkbaar. Op duitse fora pakken ze de beschikbare data voor een hatchback insignia, en klinkt zeer goed volgens hen.
Ook beschrijft men daar dat het niet zo simpel is om naar infinity om te schakelen.hoor het graag, wil ook naar helix met standaard 900 intelli, vind het geluid nu enorm tegenvallen. Grt
19 juni 2014 om 17:47 #18229026Hoi,
Het werkt wel.. maar echt tevreden ben ik niet. Doordat je de headunit niet meer kunt omprogrameren kun je de geluidsbewerking niet meer tegengaan. Vooral bij wat luider spelen toch wel behoorlijk wat vervorming. Erg rommelig ook. Vooral in het hoog. Ten opichte van het origineel wel een heel verschil echter. Zeker beter. Ga binnenkort eens kijken of ok een meetmicrofoon kan regelen. Wat nauwkeuriger inregelen.
Als je eens in de buurt van Lelystad bent ben je welkom om te komen luisteren.Groet Guido
19 juni 2014 om 22:46 #18229027Thx voor de reactie, en leuk dat ik mag komen horen :wors . Zit af en toe eens in de hoek Lelystad, dus dan maak ik dit vooraf kenbaar.
Natuurlijk heeft de standaard speaker beperkingen, zeker qua bas betreft. Wat mij bevreemd met het testen, is dat zodra je aanpassingen maakt in het persoonlijke audio instelling menu, deze aanpassing op hogere volume nivo niet werkt. Zodra je op laag volume dit anders inregelt weer wel. En ook als je wijzigt naar pop en dan weer naar persoonlijke instelling, dan ook :hmmzOok is er duidelijk kwaliteit verschil merkbaar met geluid, mp3 vanaf SD card ten opzichte van de radio ontvangst, sd is vele malen beter.
Echter, het blijft een kunstmatig, vermoeiend geluid vind ik wat de Insignia produceert. Zoals eerder elders in forum vermeld, de broekspijpen hoeven niet te wapperen, maar ken genoeg andere merken wagen waar het geluid in deze of lagere klasse, beter voor elkaar is.Indien er nieuwe ervaringen tussentijds zijn, hoor ik het graag!
Groeten15 februari 2015 om 00:21 #18229028Ben benieuwd hoe alles aangesloten is en of je tevreden bent met het geluid.
Bezit je my 2014 met nwe nav IL900??Moet bekennen dat na laatste update dec 14 het audio geluid veel beter is geworden, klinkt voller qua bas en is helderder. Een Helix hoeft dan ook niet meer per se, wellicht volstaat de Axton axb20stp als actieve sub voor mij.
Ben dan nog wel op zoek naar de juiste speakerkabels vanuit de dorpel om deze aan te sturen.
Iemand de gouden hint naar deze?
Groeten1 maart 2015 om 23:47 #18229029Dit weekend een Axton Axb20stp in de kofferbak gelegd, en hoog nivo afgetakt van de achter speakers, LA groen en groen zwart RA blauw zwart en wit. Dit is voor de My 2014 met Intellink Nav 900.
Voeding vanaf de accu rechtstreeks via linker dorpel naar achter, massa op bevestiging punt zekeringen box achterin de ST.
Alles mooi ingepakt en bijna geheel aangesloten. Regent al een tijdje, morgen maar verder, maar op insignia freunde geeft men aan dat dit geweldig zou moeten klinken….
Groeten2 maart 2015 om 22:01 #18229030@insiisniebizni+ wrote:
Dit weekend een Axton Axb20stp in de kofferbak gelegd, en hoog nivo afgetakt van de achter speakers, LA groen en groen zwart RA blauw zwart en wit. Dit is voor de My 2014 met Intellink Nav 900.
Voeding vanaf de accu rechtstreeks via linker dorpel naar achter, massa op bevestiging punt zekeringen box achterin de ST.
Alles mooi ingepakt en bijna geheel aangesloten. Regent al een tijdje, morgen maar verder, maar op insignia freunde geeft men aan dat dit geweldig zou moeten klinken….
GroetenIK ben erg benieuwd hoe dit klinkt en hoe alles eruit ziet!
:kewlpics3 maart 2015 om 23:49 #18229031Tja, had verwacht dat de sub dieper zou gaan en het lijkt alsof de radio nav 900intellilink vaak bij regelt in negatieve zin bij hogere volumes. Ga nog verder afstellen aangezien muziek keus breed is, en dan de ene keer teveel ander keer te weinig. Wel heeft de update van de nav 900 intellilink van nov/dec 2014 standaard al veel uitgericht en klinkt het geluid veel gebalanceerder inclusief de lage tonen. Ik snap nu ook sommigen die de achterdeur voorzien van 17,5 cm zo het klankbeeld krijgt wat men wenst.
Andere panelen gaan nu toch wel trillen/resoneren, dus negatief effect voor nu.Verdere info
http://www.ebay.de/itm/AXTON-AXB20STP-AKTIV-SUBWOOFER-RESERVERAD-WOOFER-90W-RMS-/130890170820″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Prima prijs en service:
http://www.customplaza.nl/axton-axb20stp-reservewiel” onclick=”window.open(this.href);return false;
Test:
http://www.hifitest.de/test/car-hifi_subwoofer_aktiv/axton-axb20stp_7182″ onclick=”window.open(this.href);return false;8 maart 2015 om 23:44 #18229032Prima apparaat die Axton en zeker voor het geld een leuke aanvulling. Had stille hoop dat de sub iets dieper zou gaan (25 Hz staat bij de gegevens Sub, maar komt er niet uit of wordt niet aangestuurd vanuit de Navi900 Intellilink :( )
Verdere info naast hierboven opgegeven:
http://www.insignia-freunde.de/board8-opel-insignia-forum/board17-car-hifi-telefon-und-navigation/3126-subwoofer-in-reserveradmulde/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.motor-talk.de/forum/alternative-zu-infinity-soundsystem-t2376440.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.motor-talk.de/forum/-anleitung-tuerverkleidung-demontieren-lautsprecher-umbau-t2615534.html?page=13″ onclick=”window.open(this.href);return false;Verder hoor ik goede verhalen over de nano 404, 4 kanaals 30Wrms voor de deurspeakers. Dit in combinatie met vervangen van de deurspeakers, 20 cm voor en dan achter ook max 20 cm….. Met de nodige demping in en op de deur.
Dit vind ik teveel aanpassingen, dus gekozen voor deze prima oplossing van Axton.
Nadeel is dat de sub niet geheel past in de uitsparing, de midden bout ter bevestiging heeft in het wagen chassis een verhoging zodat het geheel zweeft en de tussenplaat op de bodem niet meer past. Heb wel weer een oplossing gevonden op I’net met een houten X constructie zodat de bovenste plaat in de st daar weer op kan rusten.
groeten J9 maart 2015 om 00:30 #18229033Beste link naar het aansluiten:
Ik heb 12 V via dop achter koelvloeistof reservoir naar binnen gebracht :)
Speaker aansluiting in dorpel te vinden voor Links en Rechts signaal, getwiste draden, zie hierboven.
Foto op site:
http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=15779″ onclick=”window.open(this.href);return false;24 maart 2016 om 15:12 #18229034Goedendag. Na twee jaar plezierig rijden in de Insignia gaat ie weg vanwege een nieuwe baan. Heb mijn versterker en speakers er al uitgehaald. Die wil ik graag hier te koop aanbieden.
versterker en DSP:
Helix Match PP52 DSP (nieuw 549,00)
Verlengde kabel voor doorlussen naar achterbak + koppeladapter voor opel insignia (>2014)
Speakers voordeur_composet
1x set Eton a1-160 SG (nieuw 399,00) +pasring voor opel
Speakers achterdeur_coaxset
1x set Eton PRX-170 (nieuw 139,00) = pasring voor opel (MDF)Alle verloopkabels e.d zitten er nog bij, kan zo in andere insignia worden teruggeplaatst. Alleen een koppeling maken / solderen in elke deur)
Nieuwwaarde 1.087,00. Mag weg voor 600,00 euro. laat maar weten of je interesse hebt via PB of email (guido[apestaartje]trampe[punt]biz
11 april 2016 om 07:43 #18229035Wie komt het halen. Wil er graag vanaf. Daarom deze week speciale actie. Doe er een infinty 2×150 (of 1×30) watt versterker bij voor de subwoofer. Alles samen voor 475,00 euro.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.