Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › opel combo (aardgas) blokkeerd op aardgas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2014 om 09:32 #17265187
goedemorgen,
Ik hoop dat ik in het juiste ‘blokje’ ecotec zit, en dat het hier dus over de aardgas variant gaat….en anders hoop ik dat iemand mijn berichtje kan verplaatsen, in het juiste vakje.
Ik heb namelijk een probleem met m’n auto, ik heb een opel combo op aardgas (2008), die al jaren ‘haperd’ op de snelweg ( als ik harder dan 110km/uur ga is het mogelijk dat het aardgas systeem niet meer werkt, en ik terug zal moeten gaan op benzine), dit probleem hebben we al en keer geprobeerd op te lossen door de injectie te vervangen (maar dit gaf geen verbetering, het koste alleen een hoop geld) en heel soms geeft hij hetzelfde probleem ook in de stad, maar dit ‘was’ zeldzaam. Tot een paar weken geleden, nu rijdt hij helemaal niet meer op aardgas, de moter rammelt aan alle kanten en valt dan uit, dus we rijden nu verplicht op benzine. De auto stinkt behoorlijk naar benzine als we rijden. Dus ik dacht dat het probleem misschien aan de egr zou liggen, maar ik kan geen enkele monteur over halen om hier iets aan te veranderen. Bij de opel-dealer (ik woon in Italie) in Udine hebbben ze geen enkel idee over het uitzetten van de egr, en het dichten van deze klep zien ze niet als een mogelijkheid om de toestand te verbeteren.
ze bieden me allerlei andere mogelijkheden, zowel het opnieuw vervangen van de injectie.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?Marielle.it
9 april 2014 om 13:26 #18228169Hoi,
Je kan deze vraag beter in het diesel/lpg forum zetten. Daar heb je meer kans op antwoord.
9 april 2014 om 21:48 #18228170Aardgas is een lastig systeem omdat daar weinig ervaring in is.
Ga er wel vanuit dat het redelijk gelijk is aan een LPG installatie, op het tank systeem na.
CNG, Gasvorm dus.
Weet niet of er iets van een Drukregelaar, Drukpomp tussen zit, Klinkt namelijk als een Gasdruk probleem, te weinig aanvoer.
Ook al gelezen dat de Klepjes op de Tank(s) wel eens niet goed willen openen, hierdoor krijg je ook een te kort aan aardgas.Willem
24 oktober 2014 om 12:14 #18228171Ik heb zelf een zafira cng (Belgie) en hier is nu een terugroep aktie voor de ontspanners die erop zitten . het is niet zo vanzelfsprekend om lpg en cng te vergelijken omdat je niet zomaar gas kunt vergelijken met vloeistof .
In personenwagens word vloeibaar lpg omgezet naar gasvorm , in cng wagens word druk van 220 bar omgezet naar 8 bar ( denk ik ) . Bij vermindering van druk in een gas krijg je enorme afkoeling , daarom word de ontspanner waar dit gebeurd opgewarmd zodat er geen ijsvorming ontstaat waardoor het systeem zou kunnen blokkeren . tot hiertoe loopt de werking van lpg en cng min of meer samen , alleen is het effect bij cng veel groter . Als in jouw geval de ontspanner vervriest doordat de opwarming ontoereikend is krijg je geen gas (genoeg) meer en werk het systeem onvoldoende of niet meer .Die van mij heeft nu 25000 km en loopt als een trein , 130km/u op de snelweg geeft net geen 5kgr/100km.Je kunt eventueel proberen om wat kms te rijden op benzine en dan overschakelen als hij opgewarmd is om te kijken of hij normaal rijd , als hij na een paar minuten begint te sputteren weet je dat je ontvriezing niet optimaal werkt .Ik denk moest het aan je inspuiting liggen dan zou hij op benzine ook niet goed rijden . Laat je iets weten ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.