Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › na keuring klachten verlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2014 om 09:21 #17265133
Afgelopen vrijdagheb ik onze corsa laten keuren bij de opel dealer. Gisteren avond kom ik er dus achter dat het groot gedimpt licht het niet doet. Klein licht doet het wel. Lampen zijjn vorig jaar vernieuwd. Zekeringen nagekekenen zijn ook goed. Rara….iemand suggesties ( buiten dat ik morgen naarde dealer terugga?)mag het misschien niet zeggen , maar ik heb alleen een keuring laten doen en de beurt is pas over 2 maanden…het lijkt er op dat ze wat willen verdienen. Ik heb nl al eerder zoiets aan de hand gehad. Ik hoor graag wat van iemand!
6 april 2014 om 09:40 #18227813Is van alles mogelijk natuurlijk.
Gewoon langs gaan bij de dealer en laten kijken wat er is.
En een dealer zal geen auto gaan saboteren in de hoop er wat aan te verdienen ..
Vind dat een beetje vergezocht6 april 2014 om 10:16 #18227814Afgelopen vrijdagheb ik onze corsa laten keuren bij de opel dealer. Gisteren avond kom ik er dus achter dat het groot gedimpt licht het niet doet. Klein licht doet het wel. Lampen zijjn vorig jaar vernieuwd. Zekeringen nagekekenen zijn ook goed. Rara….iemand suggesties ( buiten dat ik morgen naarde dealer terugga?)mag het misschien niet zeggen , maar ik heb alleen een keuring laten doen en de beurt is pas over 2 maanden…het lijkt er op dat ze wat willen verdienen. Ik heb nl al eerder zoiets aan de hand gehad. Ik hoor graag wat van iemand!
6 april 2014 om 10:21 #18227815Bedanktvoor je reactie. Ik ga zeker langs dealer. Maar wat ik bedoel is dat ik met goedwerkende verlichting mijn auto laat keuren en savonds doen ze het niet meer :hmmz
6 april 2014 om 10:27 #18227816Ik weet niet precies over welke lampen je het hebt. Doen de lampen van het “groot gedimd licht” (is dat dimlicht of grootlicht?) het aan beide kanten niet? Dan zou het in de schakelaar kunnen zitten.
Krijgen de contacten van de lamp wel stroom (doormeten)? Zo ja, dan zijn toch je peertjes stuk. Die pech kan je zomaar hebben6 april 2014 om 10:46 #18227817Het “gewone” lucht wat je avonds gebruikt. Niet het extra groot. Nieuwe lampen zijn er 10 maanden geleden ingezet. Dat was ook zo vreemd. Nieuwe lamp er in een na 2 maanden weer kapot. Toen wel nwe gekregen na hoop gezeur. Vandaar mijn achterdocht. … thx
6 april 2014 om 10:53 #18227818Nog een vraag: bij de grote beurt vorig jaar in juni zijn er pollen/lucht/oliefilter vervangen. Is een grote beurt nodig ieder jaar nodig en vervanging van deze filters ook weer? Wij rijden ong 10.000 km per jaar. Thx
6 april 2014 om 11:12 #18227819Nog een vraag: bij de grote beurt vorig jaar in juni zijn er pollen/lucht/oliefilter vervangen. Is een grote beurt nodig ieder jaar nodig en vervanging van deze filters ook weer? Wij rijden ong 10.000 km per jaar. Thx
6 april 2014 om 11:33 #18227820Wat voor Corsa heb je? Het is een bekend probleem bij sommige “nieuwere” auto’s dat ze lampjes vreten. De hoge spanningen en stromen die soms nodig zijn om alle luxe opties aan de gang te houden kunnen ervoor zorgen dat bolletjes binnen no-time stuk gaan. De Vectra C van mijn ouders is net begonnen aan de tweede ronde van alles kapot maken… :swear
6 april 2014 om 19:57 #18227821De “gewone” 1.4 . maar wel met veel extra’s. Ook de speciale ALF( ?) lichten. die mee schijnen met de bochten. Deze doen het nl. nog wel.
Het is idd een ramp de lampen, ze zijn nu al 2x vernieuwd.
Ik ga morgen terug naar de dealer, ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Ik zal het hier nog wel vermelden hoe het gelopen is.
Bedankt en groeten.7 april 2014 om 08:42 #18227822En wélke 1.4 dan precies? Er zijn nogal wat verschillende corsa’s op de weg…
Pollenfilter hoeft niet ieder jaar, lucht en oliefilter wel.
Over het algemeen kom je goed uit als je 1x in de 2 jaar een grote beurt laat doen en het andere jaar een kleine beurt.7 april 2014 om 11:34 #18227823Ze had het over adaptive forward lightning dus het zal een Corsa D zijn denk ik.
Edit: of het is een C waarbij de mistlampen aangaan in de bocht7 april 2014 om 15:14 #18227824Klopt er zit AFL op. Inmiddels oude de verlichting vervangen. Ik had gewoon domme pech. .. Op de dag van keuring beide koplampen tegelijkertijd kapot! Bedankt voor de tips voor de kleine beurt. Ik ga eens kijken wat ik bij een “gewone” garage kwijt ben. Groet
8 april 2014 om 07:04 #18227825@Byjugo wrote:
Pollenfilter hoeft niet ieder jaar, lucht en oliefilter wel.
Vervang jij ieder jaar je luchtfilter? Ik heb nog nooit een luchtfilter vervangen bij een kleine beurt. Tenzij je in de sahara woont kun je prima je luchtfilter alleen bij grote beurt vervangen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Opel adviseert om dat bij een kleine beurt te doen.
8 april 2014 om 07:15 #18227826Gewoon na een jaar eens inspecteren hoe het luchtfilter eruit ziet. Als het nog tamelijk schoon is, kun je het ook even uitkloppen of voorzichtig met perslucht uitblazen om het ergste vuil eruit te krijgen en dan nog een 2e jaar laten zitten.
8 april 2014 om 12:11 #18227812@TedMechanic wrote:
@Byjugo wrote:
Pollenfilter hoeft niet ieder jaar, lucht en oliefilter wel.
Vervang jij ieder jaar je luchtfilter? Ik heb nog nooit een luchtfilter vervangen bij een kleine beurt. Tenzij je in de sahara woont kun je prima je luchtfilter alleen bij grote beurt vervangen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Opel adviseert om dat bij een kleine beurt te doen.
Jep, ik vervang hem met iedere beurt. Kost niet de wereld en aangezien de lmm van een x12xe een beetje kritisch is met de lucht die hij krijgt, krijgt ie van mij mooie schone lucht. Uitblazen van het luchtfilter met een compressor heeft weinig zin. De vervuiling die het filter verstopt is fijnstof, niet het spul wat je eruit spuit met je compressor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.