Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Help! Uitlaat vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2014 om 16:36 #17265121
Beste leden,
Vandaag heb ik geprobeerd de einddemper van mijn opel astra te vervangen. Alleen de pijp van de einddemper die over de pijp komende van de middendemper gaat zit helemaal vast! Sjorren, hameren, olie… niks helpt! uiteindelijk met de slijptol de einddemper er vanaf gezaagd. Nu rest alleen nog de rest van de einddemper dat over de pijnp van de middendemper komt als een schil af te pellen. Ik had de hoop als ik vervolgens de rest-einddemper pijp aan een kant door zou slijpen tot op de middendemper-pijp, ik met een schroevendraaier het geheel er rondom vanaf kon pellen. Je raadt het al… dat werkt niet… Wie heeft er suggesties of kan mij hiermee verder helpen!!!
Alvast bedankt… Moet eigenlijk maandag wel weer de weg op kunnen….
[
5 april 2014 om 16:53 #18227710ik denk net als de snede,s voor het klemmen voorzichtig met een doorslijp schijfje verder slijpen al is het maar aan een kant dan pel je het overgeschoven stuk er zo af . niks geen probleem hoor . monteren met wat uitlaat pasta en klaar is kees .
5 april 2014 om 17:10 #18227711Maar ik heb idd een snede gemaakt tot op het middendemper stuk pijp…. pellen gaat dan alleen niet…
5 april 2014 om 17:37 #18227712het is echt de enige manier gezien de prijs die ik betaal voor de zooi set ik meestal beide delen om zie topic over onderhoudsbeurt waar ik op heb gereageerd .
maar echt ook ik slijp en peuter met zo,n overschuif stukje en daar word je niet vrolijk van zeker de plaats waar de klem heeft gezeten dus moed verzamelen en nog wat proberen te slijpen zover je er bij kunt wd 40 spuiten en pellen in stukjes .
ps ook de Opel Zafira heeft dit gekke systeem maar beide mogelijk heden kunnen deze met overschuif en die met de 2 bouten maar is dan wel beide delen vervangen of heb je nog een F Astra maar is wel uitlaat merk gebonden
veel succes met pellen het is de enige manier .
succes Bert
5 april 2014 om 18:24 #18227713Maar waar slijp je dan? Slijp je net voor de klem of daarna? Of slijp je het geheel open in de lengte? Of moet je echt stukje voor stukje wegslijpen? In dat laatste geval kan ik er aan de bovenkant noooooit bij! Pfff…. wat een gezeur dit!
En de pijpen verhitten? Of erop slaan? Helpt dit nog?
5 april 2014 om 18:58 #18227714Idd de hele verdikking in slijpen. Dus zeg maar het gedeelte wat over de midden demper geschoven zit.
In slijpen in de lengte.
Dan kan je hem met een oude schroeven draaier los pellen.
Om het nog makkelijker te maken 2 hamers pakken bij voorkeur een vuist en een normale kleine hamer. De vuist tegen de uitlaat zetten en met de andere hamer aan de andere kant slaan. Pas op de vuist springt dan ook weg.Hier door rek je de pijp op. Zo heb ik zeer veel uitlaten in een minuut of 10 er echt onder vandaan. Zelfs zonder kruip olie.
6 april 2014 om 08:23 #18227715uitlaatsetje.nl kost de uitlaat van af de kat 100 euro
compleet heb er een al twee jaar onder mijn astra
perfect6 april 2014 om 08:36 #18227716Ik denk dat je de slijpsnede niet diep genoeg heb gemaakt,
je 3e foto laat zien dat je wel goed bezig bent.Ik had dit ook een keer maar toen ik dat stuk doorgeslepen had was het “pang”
De einddemperpijp schoot mooi los.Dus het moet ook zo bij jou gaan dacht ik zo.
Maar, dat het kutten is, dat is zeker zo :puke
Rik :D
6 april 2014 om 17:45 #18227717Allen bedankt voor jullie tips & tricks!
Inderdaad verder de einddemper pijp doorgeslepen en opeens “Pang”! Beetje wrikken met een schroevendraaier en voila! Eraf!
Net de nieuwe einddemper erop… en rijden maar!
Nogmaals dank!6 april 2014 om 19:27 #18227718@bas51183 wrote:
Allen bedankt voor jullie tips & tricks!
Inderdaad verder de einddemper pijp doorgeslepen en opeens “Pang”! Beetje wrikken met een schroevendraaier en voila! Eraf!
Net de nieuwe einddemper erop… en rijden maar!
Nogmaals dank!:thumb :thumb
Rik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.