Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kleur fabrieksaf xenon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2014 om 06:05 #17265036
Ik wil mijn H3 mistlampen vervangen door een andere kleur. Het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van de standaard xenon die in de koplampen zit. Weet iemand het kleurnummer daarvan?
Alvast bedankt.
Klaas
1 april 2014 om 06:29 #18226913Hoi Klaas,
4300k is de originele kleur.
1 april 2014 om 07:43 #18226914Kun je beter halogeen lampjes houden net zo lelijk. Heb zelf de fabriek af xenon weg gedaan en een setje aftermarket xenon vond de originele super lelijk. En het is idd 4300k
1 april 2014 om 09:37 #18226915Ik heb de fabrieksaf xenon pitten ook vervangen voor de 6000k.echt een hele verbetering en meer licht.ben ooj nog aant kijken wat ik met de mistlampen moet.maybe thunder gt serie erin.komt ook in de buurt van de xenon
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
1 april 2014 om 11:45 #18226916Standaard van fabriek is inderdaad 4300K geel achtig ten opzichte van 5000K en 6000K is echt puur mooi wit. ;)
1 april 2014 om 14:30 #18226917@vectra vlammen wrote:
Ik heb de fabrieksaf xenon pitten ook vervangen voor de 6000k.echt een hele verbetering en meer licht.ben ooj nog aant kijken wat ik met de mistlampen moet.maybe thunder gt serie erin.komt ook in de buurt van de xenon
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Heb er zelf ook Xenon 6000K erin. Raad je het af om GP Thunder te kopen. Geven geen bal licht. Zeker niet als je echte 6000K Xenon gewoon bent.
1 april 2014 om 23:17 #18226918@Seth wrote:
@vectra vlammen wrote:
Ik heb de fabrieksaf xenon pitten ook vervangen voor de 6000k.echt een hele verbetering en meer licht.ben ooj nog aant kijken wat ik met de mistlampen moet.maybe thunder gt serie erin.komt ook in de buurt van de xenon
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Heb er zelf ook Xenon 6000K erin. Raad je het af om GP Thunder te kopen. Geven geen bal licht. Zeker niet als je echte 6000K Xenon gewoon bent.
hoe bedoel je seth
2 april 2014 om 10:13 #18226919In België moet je aan alle eisen van xenon voldoen of je komt niet door de keuring. Had elk jaar zever met.mijn.xenon op de keuring dus wou ik het me gemakkelijk maken en GP Thunder kopen omdat iedereen er zo enthousiast over was. Deze erin gestoken maar het licht snachts viel echt enorm tegen. Heb het laten nakijken door Donckers en die hebben gezegd dat de lichtsterkte zelfs minder is als halogeen… Dus heb ze er terug uitgedaan en echte Xenon 6000k in gestoken.
Met de keuring wisssel ik dan wel even..
2 april 2014 om 11:44 #18226920ok op die manier.maar met xenon in de mistlampen moet je volgens mij in de bedrading knippen.en daar heb ik niet zoveel zin in.
2 april 2014 om 12:37 #18226921De meeste setjes houden daar rekening mee door de aansluiting te leveren die precies op de eindjes past, die je normaal op je lamp schuift. Ik heb voor het vervangen van H1 lampen (verschillen niet veel van H3 als ik zo eens kijk) niks hoeven knippen.
2 april 2014 om 14:12 #18226922@vectra vlammen wrote:
ok op die manier.maar met xenon in de mistlampen moet je volgens mij in de bedrading knippen.en daar heb ik niet zoveel zin in.
Zoals gose91 zegt: de meeste fabrikanten houden rekening mee met de aansluitingen zodat je zelfs niet hoeft te knippen. Maar als je in je bedrading moest knippen en je houdt je originele stekker bij kan er normaal gezien toch niets verkeerd gaan? Ik ben normaal ook geen fan van in mijn originele bedrading te knippen maar wat moet, dat moet :D
2 april 2014 om 15:02 #18226923Het enige is dat je er een ballast- en starterkastjes bij die xenonset zit en die moet je toch een beetje een solide, watervrij plekje geven. Wat xenon inbouwen betreft zal dat wel de grootste uitdaging zijn.
2 april 2014 om 18:12 #18226924Heb ze door deze vervangen
Hier het verschil origineel
Zeker een hele verbetering qua licht, looks en zou geen probleem met keuring moeten zijn in België
2 april 2014 om 20:11 #18226925Koplampen heb ik ook al vervangen voor 6000k pitten.nu alleen nog de mistlampen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
2 april 2014 om 21:14 #182269268000k
2 april 2014 om 21:36 #18226927Zelf heb ik er 6000k ingestoken. Was eerst aan het twijfelen tussen 6000 of 10000 omdat ik de blauwe kleur mooier vond maar de winkelier zei me ook dat 6000k gewoon veel beter licht geeft in tegenstelling tot 10000. Misschien voor volgende keer. :angel
Grtz Seth
2 april 2014 om 21:42 #18226928Sorry de mijne zijn geen 8 maar 10000
3 april 2014 om 05:38 #182269296000k is de kleur van daglicht en heeft de meeste lichtopbrengst. Alles daarboven wordt het minder.
Heb zelf ook 6000k en heb een paar verschillende Chinese setjes met 6000k look halogeen H3 mistpitten gehad, maar die dingen gaan echt in no time kapot. Kleur is wel echt 6000k.
Heb vorige week dure H3 lampen van Philips gekocht met blauwe coating, maar geeft 4300k kleur (zo blijkt in de praktijk).
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
3 april 2014 om 08:28 #18226930Xenon 6000K geeft ook het beste lichtbeeld op. Hoger is alleen maar minder lichtbeeld. Geeft alleen voor de meeste mensen een leuke look. Ik vind zelfs hoger dan 8000K niet eens mooi en volgens mij mag het officieel ook niet omdat de kleur te veel afwijkt van wit/geel.
3 april 2014 om 11:15 #18226931@vectra vlammen wrote:
ok op die manier.maar met xenon in de mistlampen moet je volgens mij in de bedrading knippen.en daar heb ik niet zoveel zin in.
Is tegenwoordig allemaal ‘klik-klak’. Doe er alleen een krimpkousje omheen tegen de blootliggende stukjes en het eventuele vocht wat er bij kan komen.
Heb bij mij net de hele operatie aan elkaar gekrimpd en ge klik/klakt :afroBen overigens nu overgestapt naar 5000K en H1, in de mist heb ik dan 6000K met H11 Binnekort in de vec installeren en ben benieuwd of het gaat werken en wat voor een lichtbeeld ik dan heb. :hmmz :hmmz :hmmz
Groet jraaf
3 april 2014 om 12:03 #18226932Bedankt allemaal, ik ga eens kijken wat nu te doen!
8 april 2014 om 15:41 #1822693310.000k Kleurbenanimg, Aftermarketlook Petjes blauw (Mening he).
Zo heb je origineel Xenon, Lijkt het of je het later heb ingebouwd..Ben wel tevreden met 6000K in de Lenzen van de Corsa-B, en 5000K in de Reflectors van de Vectra-B
Mooie origineel lijkende kleurstelling, mooi wit. (van de Vectra is er een aan het Overlijden trouwens, die word steeds meer roze haha..Willem
8 april 2014 om 16:23 #18226934Heb ook een petjesvectra hé Willem :jerry maar ik ben op zich te tevreden met mijn 6000K om naar 10000K over te stappen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.