waar turbo laten reviseren

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) waar turbo laten reviseren

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264881
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      Aangezien mijn kadett steeds vaker begint te roken, zal de turbo een keer gereviseerd moeten worden.
      of een andere misschien.
      het betreft een orginele k16 van een c20let.
      ik wil gewoon weer dit type turbo, en niks groters ofzo, dit past maar net.
      nu de vraag, waar of bij wie kan ik dat het beste laten doen.
      en wat zijn hier een beetje de prijzen van, of zijn ze nog nieuw aan te komen.

      Groeten.

      #18225812
      Robke1974
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2008

        @kadett4x4 wrote:

        Aangezien mijn kadett steeds vaker begint te roken, zal de turbo een keer gereviseerd moeten worden.
        of een andere misschien.
        het betreft een orginele k16 van een c20let.
        ik wil gewoon weer dit type turbo, en niks groters ofzo, dit past maar net.
        nu de vraag, waar of bij wie kan ik dat het beste laten doen.
        en wat zijn hier een beetje de prijzen van, of zijn ze nog nieuw aan te komen.

        Groeten.

        ik heb mijne door iemand op e-bay laten doen en zeer tevreden van heeft mij 500 euro gekost,

        oude opsturen en je krijgt dus echt een nieuw exemplaar uitziende turbo met staalring, spijtig

        genoeg is hij niet meer aktief “turboprofi” maar die van mij werkt super.

        heb ook nog gebruikte liggen maar kosten ook al snel 2 a 300 euro.

        grtzz

        #18225813
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Eventueel kan je hem laten upgraden natuurlijk.
          Een K24 / 26 is niet heel veel groter volgens mij.

          #18225814
          Bertram2510
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 February 2013

            http://Www.santentechnics.com , hij kan vast wat voor je betekenen.
            Voor zijn prijzen even een mail of belletje

            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G525-U00 met Tapatalk

            #18225815
            16VCalibra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2008

              Volgens mij even groot als een k16. Ze doen de huizen wat meer uitfrezen zodat er een grotere wiel in past..

              @Corsa_GSi wrote:

              Eventueel kan je hem laten upgraden natuurlijk.
              Een K24 / 26 is niet heel veel groter volgens mij.

              #18225816
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                Oke, maar als ik hem laat aanpassen naar een k24 of 26, moet er dan nog meer aangepast worden??
                heb alles toen gekocht als zijnde fase 2, dus ong 280pk.
                injectors en brandstofdruk zijn nog orgineel.

                groeten.

                #18225817
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  Ja als je meer dan 280 wilt zul je e.e.a. aan moeten passen..

                  470cc injectoren
                  andere brandstofdrukregelaar
                  bosch f5dpor
                  als je t goed wilt doen beide xe nokken
                  samco inlaatslang
                  grotere ic
                  eds grotere intake
                  een sportkoppeling is met 300pk ook geen overbodige luxe

                  tis maar net wat je ervoor over hebt..

                  #18225818
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    K24 werkt prima met een goede fase 2 chipset en je huidige spullen.

                    Beter is het inderdaad om grotere injectoren te nemen en een instelbare drukregelaar.
                    Daarnaast is altijd al een mooie upgrade voor een let de xe nokkenassen met verstelbare tandwielen.

                    Groter inlaathoedje is ook wel aan te bevelen of je huidige bewerken.

                    Die Bosch F5DP0R bougies vind ik onzin, het werkt ook prima met veel goedkopere NGK’s.

                    En die grotere intercooler heeft hij alwel vermoed ik, aangezien het allemaal in een Kadett zit zal het niet standaard zijn.

                    #18225819
                    kadett4x4
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2004

                      Ik heb er nu ngk iridium ix zfr6fix-11 inzitten, op advies van botter.
                      inlaathoedje is de grote van eds, en de intercooler is al een grote.
                      als je een keer door mijn topic heen kijkt, zie je alles wat is gebruikt.
                      grotere injectoren en brandstof drukregelaar gaan nog wel komen.
                      xe nokken heb ik nog ergens liggen, moeten die van een m2.5 zijn, of mogen ze ook van een m2.8 zijn.
                      of ziet daar eigenlijk geen verschil in, heb van beide nog ergens een set liggen.
                      turbo mag in omtrek/grote niet groter zijn dan een k16, heb er gewoon geen ruimte voor zonder weer alles aan gaan te passen.

                      groeten.

                      #18225820
                      16VCalibra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2008

                        Hoe duur zijn die NGK iridiums dan als ik vragen mag??

                        #18225821
                        kadett4x4
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2004

                          Ik had ze voor €50 bij andre.

                          groeten.

                          #18225822
                          16VCalibra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2008

                            Scheelt wel vergeleken met de Bosch

                            #18225823
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Persoonlijk vind ik het nog duur betaalt als je met een setje gewone NGK’s van 17 euro of zo ook gewoon goed kan rijden met phase 2 setup.
                              Zelfs in me huidge setup met 410pk erin zit een setje van NGK wat ook nog geen 20 tientjes kost.
                              Vind de afsteller (DP Engineering) zelfs beter dan duurdere bougies.

                              #18225824
                              Orang-pinda
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Heb er zelf ook NGK’s inzitten met phase 2. Werkt prima. :thumbup

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.