Vervangen koppeling incl. vliegwiel Z19DTJ

Forumindex Forums Modellen Astra Vervangen koppeling incl. vliegwiel Z19DTJ

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264840
    SjoerdB
      Lid sinds:
      30 January 2012

      Ook mijn Astra moet er aan geloven; Bij volledige belasting (187pk/392nm) slipt de koppeling door en schiet de auto hoger in de toeren waarna deze weer terug zakt. De ervaring leert dat de koppeling dan meestal nog 5.000-10.000km heeft waarna deze helemaal op is en je niet meer kunt koppelen. :???:

      Omdat het vliegwiel ook wat trillingen heeft wil ik deze gelijk meenemen, iets wat sowieso geen overbodige luxe is bij het vervangen van de koppeling. Nu heb ik de keuze tussen LuK (origineel) en Sachs. Iets in me zegt dat ik voor Sachs moet gaat, op één website heb ik het complete pakket (koppelingsset incl. druklager en vliegwiel) gezien voor 735 euro. Een set van LuK kost daar 599 euro. Waar zit het prijsverschil in? Is de set van Sachs daadwerkelijk beter? Hieronder vind je wat meer informatie.

      http://vliegwiel-store.nl/contents/nl/p28_Luk_415024110_624322633_.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://vliegwiel-store.nl/contents/nl/p230_Sachs_2294000296___3000990282_.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18225396
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        had zelf ook een gevalletje koppeling vervangen bij mijn tdi
        ik ben ook voor de sachs gegaan wel 1 tip dat is je druk lager het orginelehuis is metaal.
        in de set die ik kocht was het huis van plastic dat was het enige min punt

        #18225397
        koenelsenaar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2010

          Luk is origineel opel, hier in de garage adviseren ze Luk ipv Sachs.

          Prijsverschillen zitten oa. in de productieaantallen: hoe meer je er maakt, hoe goedkoper het per stuk wordt.

          #18225398
          SjoerdB
            Lid sinds:
            30 January 2012

            @koenelsenaar wrote:

            Luk is origineel opel, hier in de garage adviseren ze Luk ipv Sachs.
            Prijsverschillen zitten oa. in de productieaantallen: hoe meer je er maakt, hoe goedkoper het per stuk wordt.

            Is het ook bekend waarom ze LuK prefereren boven Sachs? Sachs heeft namelijk een goede naam! :thumb

            #18225399
            SjoerdB
              Lid sinds:
              30 January 2012

              Zijn er nog meer mensen die hier input in hebben? :)

              #18225400
              Tusk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 January 2009

                Ik heb een sachs. Specifiek laten bestellen door mijn garage. Bij aankomst allles in Sachs verpakking, maar sommige onderdelen staat gewoon LUK in het ijzer geslagen.

                #18225401
                prince
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 May 2012

                  Hallo,

                  Sachs en LUK zijn van hetzelfde bedrijf. Voornamelijk sachs gebruikt veel onderdelen van LUK, omdat ze zelf niet produceren. Ze reviseren net als andere producenten veel koppelingen en drukgroepen.

                  #18225402
                  SjoerdB
                    Lid sinds:
                    30 January 2012

                    Iedereen bedankt voor de reacties. Hierdoor ben ik voor de LuK set gegaan wat me toch weer flink wat scheelt. :thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.