Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › enig idee wat dit kan zijn?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2014 om 19:07 #17264788
Sinds een paar weken terug kreeg ik uit het niets deze lampjes op het dashboard
foutcodes gewist en dan bleven ze even weg maar komen steeds terug
het heeft met de dempingcontrole van de schokdempers te makeniemand enig idee wat het kan zijn?
volgende week gaat de auto terug naar de dealer voor de garantie maar ben wel benieuwd wat het is
ook komt het mm lampje erbij en begint de motor beroerd te lopen
foutcode geeft aan lucht massa meterook de code gewist en alles is weer normaal
Gaat trouwens om een vectra opc uit 2006
Mvg
9 april 2014 om 11:42 #18224985Naar de dealer terug geweest, en heb de fouten nog steeds, niemand die hier iets vanaf weet? Of zelf heeft gehad.
Ik zit zelf aan een kapotte computer te denken9 april 2014 om 12:13 #18224986foutcode geeft aan lucht massa meter
Laat eens naar de luchtmassameter kijken. :sleeping
Het resetten van de foutcodes verhelpt de oorzaak van de storing niet. De auto gaat in beveiliging waardoor je slechte motorprestaties krijgt.
9 april 2014 om 13:30 #18224987misschien handig om je foutcodes even te vermelden?
9 april 2014 om 13:49 #18224988Lmm had ik ook al gezegt tegen de monteur daar, maar die kon het niet zijn volgend hem
Foutcodes ben ik vergeten te vermelden hier als nog:
P0170 p0100 C0244 u2105 u2103 b2740 b3588 b3600 b2574 b1330 b1325
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
9 april 2014 om 18:34 #18224989Rijd eens langs KCPERFORMANCE in Oisterwijk .
Hebben er meer verstand van als de dealer en ze helpen je direct.
Heb je zelf je traction control uitgezet of gaat deze ook branden bij mij staat hij altijd automatisch aan :thumb10 april 2014 om 06:42 #18224990Tc staat eigenlijk automatische aan maar zodra het schokdempertje begint te branden op het dashboard dan de tc en het autootje ook
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
10 april 2014 om 07:51 #18224991Zou het vlug na laten kijken voordat het in de papieren gaat lopen
10 april 2014 om 10:30 #18224992als je nog garantie hebt, dan niet naar een andere garage gaan uiteraard.
maar ik zo gewoon zeggen, hier heb je de wagem, en bel maar als het opgelost is.
10 april 2014 om 11:19 #18224993Tsja dat dacht ik dus ook sjoerdie maar die hebben de auto een week gehad en volgens hun was het goed, amper thuis en hetzelfde gezeik meteen terug. Dus dan heb je weinig vertrouwen in de garage waar die is nagekeken
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
10 april 2014 om 12:22 #18224994Bel anders even met KCP ,en leg hun uit wat er allemaal gebeurd is misschien weten zij zo wel wat het is.
Dan degene bellen waar je hem gekocht hebt en dan kan hij het oplossen in de garantie, of voorstellen dat je hem bij KCP laat maken en dat hij de factuur betaald.
Als je originele opel G 2 garantie hebt kun je hem bij iedere opeldealer laten maken .10 april 2014 om 13:57 #18224995dan voordat je em ophaalt, een goede testrit met 1 van hun erbij doen.
Ik denk niet dat ze een factuur van een ander bedrijf gaan betalen, als hun de auto gecontroleerd hebben en ”goed” bevonden is.
11 april 2014 om 10:58 #18224996Als ik dit zo lees, kan ik me toch zo ontzettend ergeren.
Al die kut garages wat alleen maar willen verdienen en niets fatsoenlijk willen oplossen onder garantie.
Ik heb dit gezeiks ook gehad met mijn vec opc.
4 keer terug geweest, bovag ingeschakeld noem het maar op, ondertussen waren we 3 maanden verder voordat de auto gerepareerd was.
En wat bleek, bobine was kapot en een modificatie aan de schokbreker moest gebeuren welke de auto nooit gehad had.
En dan te bedenken dat daar gewoon auto’s als bmw m6 en audi rs6 verkocht werden.Maargoed, als ik jou was bovag en rechtsbijstand inschakelen, zodat ze het probleem netjes voor je oplossen.
11 april 2014 om 11:35 #18224997Heb eens ruzie gehad met dealer over garantiegeval hij kon niks regelen zei hij.
Heb toen een email naar opel nl gestuurd en binnen een uur belde de dealer en toen kon het op eens wel allemaal geregeld worden bij die K-Tzaak van MILL in Gorinchem11 april 2014 om 11:44 #18224998Jullie moeten dit ook eens vanuit een garage zien. Die vervangen iets of denken iets opgelost te hebben en gaan er mee rijden.
En de storing komt niet terug. Dan denken ze dat het is opgelost.
Je kan moeilijk uren proefrijden om voor de zekerheid te controleren of het niet terug komt.
Als het na de 3e keer nog niet is opgelost dan kan je gaan twijfelen.
Maar volgens mij is er nog maar 1 keer naar gekeken.Als al die storingen na het wissen terug komen zal het waarschijnlijk een lastig iets zijn.
Je zou eigenlijk een schema moeten hebben en kijken of deze sensoren in de zelfde draadboom of stekker zitten.Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat de draad van de lambda sonde langs de carrosserie schuurde.
Daardoor af en toe sluiting maakte en een boel storingen maakte.
Dit was ook toevallig bij een vectra.11 april 2014 om 11:50 #18224999Je moet niet naar de garage kijken, je heb vaak goed geld voor je auto betaald en meestal garanderen ze dat de auto goed is, en ze willen heel graag zo min mogelijk aan een auto doen als er iets niet goed is, maar je moet aan je eigen portomonee denken
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
11 april 2014 om 13:13 #18225000Heb door de jaren heen al voor enkele tonnen nieuwe en jong gebruikte opels gekocht en naar mijn mening worden de grote die overblijven alleen maar arroganter naar hun klanten toe.
Alleen 1 ding hoef je ze niet te leren FACTUREREN want dat kunnen ze als de beste.
€ 89,- excl per uur tegenover Belgie ook dealer € 58,-per uur incl.
En maar mailen en zelfs bellen dat je auto een beurt moet hebben want dat hebben ze in hun systeem gezien en als ze dan naar de reden vragen waarom je niet meer bij hun komt en je legt het uit hebben ze geen weerwoord meer,want ze weten dat het zo is.11 april 2014 om 18:12 #18225001@ Perror
Ik snap heel goed dat het bij zo’n storing niet makkelijk op te lossen is, zeker niet met al die electronica.
maar als de auto code’s aangeeft (waarvan de lmm) ga je mij niet vertellen dat dit opgelost is door er naar te kijken.
dat is namelijk het enige wat ze gedaan hebben een paar proefritten gemaakt en er naar gekeken meer niet.ik heb zelf deze code opgezocht op het engelse vxr forum waar naar boven komt dat waarschijnlijk lmm gewoon kapot is,
(of ecu maar dat lijkt me wel sterk)
daardoor kan hij ook het demping lampje en tc aangeven, heeft me een half uurtje gekost om dat op te zoeken.als hun een vermoeden of iets dergelijks hebben kunnen ze dat toch ook meegeven?
bijv. we denken dat het opgelost is want de code’s zijn niet terug gekomen maar we hebben niks vervangen en het kan
eventueel de lmm ook nog zijn.Maargoed we gaan morgen naar de opel hier in de buurt (ook onder garantie) en dan maar kijken wat er uit komt.
Mvg
11 april 2014 om 18:38 #18225002Als het de lmm blijkt te zijn zou het wel slordig zijn ja.
Je kan in de data lijst zijn of hij goede waardes geeft.11 april 2014 om 19:05 #18225003Welke data lijst? kun je dat bij het uitlezen zien?
Dan kan ik dat mooi morgen meteen laten doen/uitzoeken11 april 2014 om 20:35 #18225004je heb een data lijst die je in kan zien.
Die geeft de data weer van alle sensoren en wat deze meten.
Je kan dus ook zien hoeveel mg/s lucht hij meet en wat de lucht temp. is.
Ik weet helaas niet meer hoeveel dat mag zijn maar dat kunnen ze bij de dealer zo opzoeken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.