Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Inhouden op top
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2014 om 17:34 #17264714
Hallo,
Sinds een aantal weken merk ik dat mijn auto inhoudt op topsnelheid.
Ik heb een astra coupe 2.2 uit 2002.
Bij 180 km per uur houdt het echt op terwijl ik er ook al 220 meegereden heb.
Nou duurt dat lang dat weet ik maar normaal zit hij makkelijk op de 200.
En dan is nu echt niet te halen.
Heb al forte injector cleaner erin gehad maar haalt ook niks uit.
Egr is afgedopt nooit problemen mee gehad en ook geen storing in de computer van iets.
Kan iemand mij helpen ?14 maart 2014 om 20:52 #18223952Heb je toevallig een grotere bandenmaat eronder zitten dan voorheen? Kan zijn dat dit de beperking geeft, aangezien kleinere wielen makkelijker rond te draaien zijn dan grote…
Greets Joost
14 maart 2014 om 20:57 #18223953Toevallig open luchtfilter inlegfilter? Haalt hij nog wel het zelfde toerental? Bandenspanning gecontroleerd?
17 maart 2014 om 13:00 #18223954zelfde probleem heb ik nu ook met m’n astra f,
maar m’n kat begint los te zitten zal wel een beetje voor de uitlaat opening geschoven zijn o.i.d en dat die daardoor de 200 niet meer haalt haha
nu nog maar 170 en 175 heuvel af:P14 april 2014 om 13:47 #18223955het probleem is nog steeds niet opgelost helaas.
Alles is goed bandenspanning op deze banden heb ik die snelheden ook gehaald.
Normale luchtfilter zit er in.
Dus niks bijzonders.
Vorige zomer is er een nieuwe inlegfilter ingekomen en toen ook gewoon de snelheden kunnen halen.
Iemand misschien in de gemeente emmen die de auto kan uitlezen met een laptop?
Of zijn er nog ideeen wat ik nog zou kunnen proberen ?alvast bedankt
14 april 2014 om 14:00 #18223956Brandstofdrukregelaar wil wel eens kapot bij dit motortype.
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
14 april 2014 om 14:04 #18223957oke en hoe kan ik dit controleren?
heb je daar misschien een idee van ?bedankt voor de tip ga ik zeker even nalopen
14 april 2014 om 14:56 #18223958Garage met een Brandstofdruk meter
Willem
14 april 2014 om 14:58 #18223959ik heb even nagevraagd en deze moet een foutmelding geven met een opcom.
Dus ben bang dat dit het ook niet helemaal is.
Maar bedankt voor je tip en snelle reactie14 april 2014 om 15:06 #18223960@timbotjuh wrote:
ik heb even nagevraagd en deze moet een foutmelding geven met een opcom.
Dus ben bang dat dit het ook niet helemaal is.
Maar bedankt voor je tip en snelle reactiezet er maar een brandstof drukmeter tussen dan eens kijken wat ie aangeeft
15 april 2014 om 02:08 #18223961Het is leuk al die computers in de autos.. Je kan er als monteur tig cursussen voor volgen.. Maar soms sturen ze je regelrecht de verkeerde hoek in waar je het zoeken moet,
Idd een brandstofmeter er tussen, of rijden met een computer eraan.. Kijken wat de lamba en alles doet op top?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
16 april 2014 om 17:33 #18223962Ik heb er even opgelet maar zodra je zeg maar in zijn trek gebied komt is hij lang niet zo fel als anders.
En trek ook lang niet zo hard door.
Verder heb ik het idee dat bij het opschakelen er soms een dood punt is waar hij even niks doet en dan weer door.
Helaas moet ik even wachten voor aan de computer aangezien diegene op vakantie is :(16 april 2014 om 17:59 #18223963Heeft deze 2,2 ook een variabele inlaat ? Vermoed het eigenlijk wel. Kijk dan even of dat nog werkt. Kan vermogen schelen.
26 mei 2014 om 12:33 #18223964Hij heeft nogmaals aan de computer gezeten meer totaal geen foutmeldingen.
Nu heb ik wel het idee dat de auto lekkerder rijdt met een volle tank dan met een tank met nog een kwart erin.
Is dit mogelijk of ligt dit aan mij ?
Is er misschien iemand in de buurt die de auto verder kan uitlezen met behulp van een laptop ?Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag
26 mei 2014 om 16:08 #18223965Ik heb iets soortgelijks niet op top (heb ik nog niet gereden) maar wel inhouden niet lekker doortrekken en na het schakelen het idee hebben dat hij hem niet lekker oppakt.
Ook stationair loopt hij bij koude motor soms wat vreemd.Persoonlijk ga ik even kijken bij het gasklephuis en de evg
Ik heb btw een 1.6 16V
edit: mijn zus haar a2 hield ook in door te weinig olie, mijn broer z’n audi coupe hield in doordat z’n katalysator kapot was en de uitlaat blokkeerde.
Het kan dus heel veel zijn…14 juni 2014 om 15:49 #18223966mijn auto heeft aan de computer gezeten en geeft de volgende:
No engine rpm signal dit is de enige fout melding die voorkomt.
Met foutcode nummer 17.
Nu heb ik op internet gevonden dat dit de krukas sensor is ?
Maar weet nu niet goed hoe nu verder ?
Iemand ideeen hier ?Alvast bedankt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.