Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Coupé project motorrevisie vraagjes!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2014 om 13:24 #17264622
Hallo,
Ik kamp met een groot olie verbruik van mijn let blok in de coupé.
15000 km geleden de kop gereviseerd en de turbo vervangen voor een leh turbo van Courtney.
Het is zo goed als zeker dat het om de zuigers / zuigerveren gaat.Revisie is echt prijzig, voor een compleet gereviseerd blok ben ik al 4200 Euries kwijt.
In en uitbouw niet meegeteld.Ik had al gelezen op het forum dat een leh blok uitgewisseld kan worden met een let, maar dat er dan wel een software update moet gebeuren.
Ik vroeg me dus af of het niet rendabeler is om een gebruikt leh blok te kopen, en die erin te leggen?
En weet iemand waar ik zoiets kan krijgen??Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Mvg Matty
10 maart 2014 om 14:17 #18223209beetje off topic, maar als je je LET blok verkoopt voor een leuke prijs ( incl zuigerveren die op zijn ) heb ik mogelijk wel interesse :)
10 maart 2014 om 21:50 #18223210leh blok is gewoon uitwisselbaar.
zitten wat betere zuigers in, geen balans assen.
10 maart 2014 om 21:53 #18223211Koop je een gebruikt blok, zit je volgend wellicht weer te kijken met een gaar blok.
Je kunt geluk hebben, maar kunt ook ellende kopen.
11 maart 2014 om 18:24 #18223212Kunt ook andre botter eens een belletje doen.
groeten.
12 maart 2014 om 06:03 #18223213Iemand ervaring met het importeren van een leh blok uit Engeland?
grt Matty
13 maart 2014 om 07:26 #18223214Oke, hier is het idee.
ik heb een goed LEH blok gevonden. Weinig km en komt uit 2008.
Komt zonder aanbouwdelen naar NL. Is wel voorzien van vliegwiel.
Waar moet ik allemaal aan denken bij het omruilen van mijn LET blok?
Ik weet dat ik een 80 mm llm nodig heb en de LEH injectoren.
maar past bijvoorbeeld dat vliegwiel op de overbrenging naar de F23 bak?
en welke knelpunten kom ik nog meer tegen?Thanks alvast.
Mvg Mathijs13 maart 2014 om 11:57 #1822321580mm luchtmassa meter en 470cc injectoren heb je alleen nodig als dat op je huidige map zit.
al zit dat niet op je huidige map, krijg je problemen erdoor. of ga je met de standaard LEH map rijden?je hebt wel je LET vliegwiel en koppeling nodig al wil je je F23 bak erachter hebben.
13 maart 2014 om 22:00 #18223216Oké, hier heb ik wat aan. ;)
ik wil toch gaan voor een chip op maat in de nabije toekomst.
Er komt nu ook een fmic op, en de uitlaat is al aangepakt.
Hoeveel vermogen zou ik met deze setup veilig kunnen behalen?
en is een sport koppeling aan te raden?Is de luchtmassa meter hetzelfde en alleen de behuizing groter?
of zijn de luchtmassa meters echt verschillend?mvg Mathijs
17 maart 2014 om 11:22 #18223217Ga je geen spijt van krijgen.
Sportkoppeling niet per se nodig.
Wat dion zegt inderdaad, als je met f23 wil blijven rijden dan heb je vliegwiel en koppeling van z20let nodig.
Vermogen tegen 300pk, verder zou ik niet gaan (kan je turbo ook niet aan btw). Dit wel met 470cc injectors en 80mm LMM en FMIC, evt 3 bar map sensor en goed gechipt. Grote uitlaat had je al las ik.Aansluiting van sensor in carterpan en ik dacht ook nokkenas sensor (wat ik me kan herinneren) is anders, die moet je omsolderen.
Hou er ook rekening mee dat de pully op de dynamo en airco pomp van een LEH anders is. Je moet of alles LET gebruiken of alles LEH.
Verder zit je er mee dat de externe koelwaterpomp op een LEH niet aanwezig is, als je deze er wel op wil hebben moet je eea aanpassen in de slangenloop.
Kan zijn dat de achterste motorsteun anders is…weet ik ook niet meer zeker.17 maart 2014 om 11:59 #18223218kan toch gewoon alle steunen van de LET gebruiken.
zelfde geldt voor de LET waterslangen.een LEH pakt geloof ik het koude water na de radiateur naar de turbo, en de LET vanuit het tankje plus nog is die aux pomp dan.
als ik het goed heb hoor..17 maart 2014 om 12:19 #18223219Nee je kan niet alle LET waterslangen gebruiken, LEH heeft een aansluiting minder achter op het blok in de buurt van het gasklephuis.
LEH blok is niet voorbereid op het externe pompje dus je moet wat hobbyen.
Motorsteun kan je idd gebruiken, ik moest die omwisselen vanwege m32.17 maart 2014 om 12:51 #18223220ahh dat wist ik dus niet.
en van de bak is vrij logisch.
18 maart 2014 om 14:29 #18223221Bij 300pk zou ik er wel een sportkoppeling in doen hoor. Anders sta je na 4 maanden weer je plaat te wisselen, ik kan het je vertellen…. Alles ligt toch open… Gelijk goed doen :thumb
18 maart 2014 om 21:17 #18223222Bedankt heren, ik ben blij met jullie reacties!
Ik heb een kaal blok in bestelling staan, waarbij ik de aanbouwdelen van mijn let ga gebruiken.
De beste man had ook de leh injectoren en 80mm lmm liggen dus die komen meteen mee.Hoe heb jij dat opgelost met die externe pomp Baas J? heb je hem er wel op aangesloten?
en wat betreft die sensoren, is dat een kwestie van plus en min omdraaien? of komt er meer bij kijken…
Zodra de verbouwing begint, zal ik het hier plaatsen.
De coupé krijgt een volledige make over, dus ook spuitwerk.
Waarschijnlijk houd ik het bij 270 pk of iets in die richting, gewoon om het veilig te houden. maar een sportkoppeling lijkt me daarbij wel verstandig.Mvg Mathijs
19 maart 2014 om 09:06 #18223223Ja, ik heb de externe pomp wel aangesloten…ook al heeft de LEH m blijkbaar niet nodig.
Nokkenassensor van LET gebruiken en of jouw sensor in de carterpan gebruiken van de LEH of naar de sloop gaan en daar de stekker van een ander blok afknippen en op jouw boom solderen zodat je die van de LEH gebruikt.
Ik rij nu al 2 jaar met 465Nm…maar heb wel een LEH koppeling er in, en die zijn standaard sterker realiseer ik me.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.