Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra hapert helppp!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2014 om 10:38 #17264618
Hoi mede Opelliefhebbers,
Ik heb nu al een kleine 2 weken een vervelend probleem met mijn Astra ’99. 1.6XEL.
De motor houdt ontzettend (hapert/stottert) in wanneer ik wil versnellen (bij het stoplicht of bijv inhalen). Bij stationair lopen, loopt de motor ook niet netjes (af en toe een duikeling in toeren). Bij constante snelheid voel je er niks van. Het vreemde is dat ik geen MM lampje krijg, dus uitlezen heeft denk ik weinig zin.
Wat heb ik al gedaan?
– Bougies vervangen (geen verbetering)
– Bobine brug vervangen (geen verbetering)
– Gasklephuis + stappenmotor gereinigd (algemene verbetering merkbaar)
– EGRklep vervangen (geen verbetering)
– MAP sensor vervangen (geen verbetering)Persoonlijk denk ik dat ik het in de hoek van lambdasonde/katalysator moet zoeken. Het lijkt erop of laatstgenoemde dichtslaat ofzo.
Ik ben benieuwd naar jullie tips?
10 maart 2014 om 10:42 #18223175Als hij moeilijk start en witte rook heeft dan is het je koppaking.
Kijk eens of je druk op het koelvloeistof reservoir hebt, dan weetje al genoeg.10 maart 2014 om 10:44 #18223176@AstraF23 wrote:
Als hij moeilijk start en witte rook heeft dan is het je koppaking.
Kijk eens of je druk op het koelvloeistof reservoir hebt, dan weetje al genoeg.Is niet het geval. Start heerlijk makkelijk en geen witte rook.
Ik zal je tip vanmiddag toch nog ff testen, maar vermoed iets anders.Kleine edit: Ik heb WEL druk op het koelvloeistof reservoir.
10 maart 2014 om 10:45 #18223177dan zou die dus ook water of olie verbruiken;)
daar zou ik eerst eens op letten, of als je olie in je water hebt, of andersom.loopt hij op dat moment van haperen wel op alle 4 cilinders?
10 maart 2014 om 13:25 #18223178@soepkiepe wrote:
dan zou die dus ook water of olie verbruiken;)
daar zou ik eerst eens op letten, of als je olie in je water hebt, of andersom.loopt hij op dat moment van haperen wel op alle 4 cilinders?
Lastig om te beoordelen. Qua vermogen zou je denken dat die er nog maar op 3 loopt.
12 maart 2014 om 11:56 #18223179Niemand enige tips?
Vooral het feit dat ik geen motormanagement lampje krijg, zou bij sommigen ervaren mensen toch een belletje moeten laten rinkelen (dat hoopte ik althans)Inmiddels heb ik de nieuwe EGR klep geplaatst, helaas geen verbetering.
Ook is er een andere MAP sensor onderweg, mogelijk dat deze de motor doet laten haperen.
Gekke is ook, dat het soms (bij 1 van de 10x optrekken) even weg is. Heeeeerlijk rijdt de auto dan, echt als een ferrari in vergelijk met het haperen/stotteren ;)…12 maart 2014 om 13:48 #18223180je zegt dat het reinigen van de stappenmotor verbetering gaf ,probeer em nog is schoon te maken met remmenreiniger .
je zegt ook dat die stationair niet lekker loopt ,dat is meestal een teken van valse lucht,kijk je vaciuúm slangen is na of ze niet lek zijn en, goed vast zitten
12 maart 2014 om 14:03 #18223181@f12f12f12 wrote:
@soepkiepe wrote:
dan zou die dus ook water of olie verbruiken;)
daar zou ik eerst eens op letten, of als je olie in je water hebt, of andersom.loopt hij op dat moment van haperen wel op alle 4 cilinders?
Lastig om te beoordelen. Qua vermogen zou je denken dat die er nog maar op 3 loopt.
simpel te beoordelen.. klinkt ie normaal of klinkt ie als een oude tracktor ;)
12 maart 2014 om 14:34 #18223182Nee heb wel het gevoel dat deze nog op 4 cilinder loopt. Als ik bijv. heel gestaag optrek, dan heb ik nergens last van.
Maar daar worden mijn achterliggers niet blij van ;)..Ik zal inderdaad de vacuumslangen nog eens nalopen.
Wat ook gebeurd is dat mn gehele uitlaat een enorme beuk krijgt op het moment ik het gas even intrap.
Dit merk ik vooral wanneer de auto in ze vrijstaat en ik test of het probleem er nog is, door even toeren te maken.12 maart 2014 om 14:51 #18223183zie je de uitlaat dan bewegen?
het kan zijn dat je motorsteun kapot is ,dan kantelt/beweegt het blok ,aangezien je uitlaat daar aan vast zit zie je die ook bewegen ,daardoor kan je auto ook meer gaan schokken tijdens het optrekken.12 maart 2014 om 14:55 #18223184je achterliggers worden er niet blij van.. dus toch rook?
12 maart 2014 om 15:16 #18223185Haha nee Soepkiepe niet vanwege de rook, maar het langzame optrekken…
Hij rookt echt niet meer dan normaal.Ja de uitlaat beweegt ook.
Na ik klungel wel gewoon door met het vervangen van vrijwel allen sensoren/sondes.. Als dat allemaal niet helpt, ga ik de kat er eens onderuit halen. Kijken of de motor dan ook nog stottert… Zal een leuk geluid geven :d13 maart 2014 om 17:51 #18223186wat dacht je van de koelvloeistof temperatuur sensor.. als ik je verhaal zo even snel lees..
als je wagen enorm stottert en dergelijke kan die kvs sensor echt een kut ding zijn die de boel loopt te bedonderen
volkswagen golf en de polo hebben er vooral veel last van opel vrij weinig dacht ik
maar goed is t proberen waard voor 15 euro ofzo kost geen drol13 maart 2014 om 18:51 #18223187Je geeft aan dat uitlezen geen zin heeft omdat er geen mm lampje Brand.
Niet alleen uitlezen als een lampje Brand. Ook veel waardes kan je daardoor zien.
Kansloos alles vervangen heeft gib zin. Kost je alleen maar een hoop geld.Uitlezen met opcom… :thumb
13 maart 2014 om 19:18 #18223188Een even wat zwaardere Ah accu erin!!!! Doe dat nou maar,ik heb hetzelfde gehad.Van het ene op het andere moment hoog in de toeren,daarna weer zakken in toeren.
Heb ook van alles schoon laten maken,na laten kijken enz enz.Niets hielp.
Later kwam ik er achter dat er een andere zware accu erin moest.Helaas kwam ik hier achter vlak voordat we de Astra gingen inruilen met de V40 die we nu hebben.
Waarschijnlijk registreerde de computer dat hij wat vermogen tekort kwam en daardoor even in noodloop ging,dus hoger in toeren.14 maart 2014 om 08:27 #18223189Wat miral astra zegt, wat je nu aan het doen bent is gissen en geld vergooien (tenzij je graag onnodig geld uitgeeft, maar dan wil ik ook best me rekeningnummer geven hoor :jerry ) maargoed, uitlezen begint elke diagnose mee! Ga wel naar de opel dealer, want die weten wat de originele waardes moeten zijn mocht er 1 van de sensoren de boel in de war gooien.
14 maart 2014 om 08:29 #18223190@f12f12f12 wrote:
@AstraF23 wrote:
Als hij moeilijk start en witte rook heeft dan is het je koppaking.
Kijk eens of je druk op het koelvloeistof reservoir hebt, dan weetje al genoeg.Is niet het geval. Start heerlijk makkelijk en geen witte rook.
Ik zal je tip vanmiddag toch nog ff testen, maar vermoed iets anders.Kleine edit: Ik heb WEL druk op het koelvloeistof reservoir.
Loopt de koelvloeistof er dan direct uit of maar beetje druk na het rijden?
En heeft de auto ook al druk als je hem even stationair laat lopen voordat je gaat rijden?Bij mijn astra kreeg ik eerst druk op de KVStank en laterna pas witte rook en minder vermogen.
14 maart 2014 om 13:00 #18223191Bedankt mannen, voor jullie reacties.
UPDATE:
Gister een andere MAP sensor geplaatst, helaas geen significante verbetering.
Ik ben het nu ook zat, het op de gok veranderen van sensoren. Heb dus besloten langs opel te rijden om deze uit te laten lezen. Zodoende ben ik in ieder geval zeker of de sensoren de juiste waardes afgeven.Ik hou jullie op de hoogte (wat haat ik mijn auto op t moment ;))
15 maart 2014 om 07:46 #18223192:jerry succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.