Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE houd in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2014 om 19:18 #17264590
Hallo,
Nadat het motorblokje is gereviseerd : nieuwe zuigers+ gehoont, lagerschalen, koprevisie, stoters nagekeken, licht vliegwiel.
Houd hij heel erg in ongeveer bij 4000/5000 toeren klimt die niet verder in de toeren, ook tikt hij aardig stoters neem ik aan heeft ongeveer 30 min stat gelopen.
Ook hou ik 1 stekker over van de kabelboom, de zwarte naast de pingel sensor?greetz
9 maart 2014 om 00:01 #18222962Wat veel voorkomt is de stekker van de pingelsensor en stappenmotor omwisselen….
viewtopic.php?p=2024651#p2024651
Die passen namelijk zo op mekaar, klop/pingelsensor stekker is de rode…
Heb je een foto van de stekker die je overhoudt?
9 maart 2014 om 00:09 #18222960Met een mooi gereviseerd blok, zorg gelijk dat je carterventilatie GOED werkt ook! Anders zit zo je hele inlaat vol olie en gaat hij als het erger wordt ook wel olie lekken hier en daar, en slecht stationair lopen.
Controleer of de dunne slang die op je kleppendeksel zit nog goede doorstroom heeft. Die doorstroom is niet heel groot, want het is maar een dun pijpje daar beneden, maar helemaal dicht zoals zo velen zitten is écht slecht voor je motor en prestaties!
Zie hier topic:
viewtopic.php?p=2318015#p23180159 maart 2014 om 08:53 #18222963Bedankt voor je reactie, ik ben erachter welke stekker het is, van de stappenmotor zit er namelijk niet meer op.
De rode stekker zit op de pingel sensor ik hou nog 1 over bij het inlaat een kleine stekker 2 pins groenig kwa kleur maar die kan ik nergens plaatsenGreetz
9 maart 2014 om 09:00 #18222964Zou je tankontluchtingsventiel kunnen zijn, die zit op je injectorrail aan de achterkant. Maar wat zit er niet meer op, de stappenmotor, of de stekker er voor??
9 maart 2014 om 12:34 #18222965Je bedoelt dat nippeltje? Op de rail?
Gehele stappenmotor is er tussenweg gehaalt. Draait verder goed stationeer9 maart 2014 om 12:39 #18222966Je kan stationair vast instellen, maar volgens mij gaat de computer dat niet leuk vinden, zo mogelijk is dat de reden en staat hij lekker in noodloop. Zo iets kan een goede programmeur je met zekerheid vertellen, anders een aan bijv. Miruni vragen hier op het forum.
9 maart 2014 om 12:58 #18222967Hier zie je dat de stappenmotor in het schema M33 is, en die in het rijtje injectoren enz. aangesloten zit en op pen 4 van de ECU uit komt, het zou mij niks verbazen als de ECU daar iets wil zien wat op een stappenmotor lijkt, qua belasting…
http://www.mantablog.nl/motronic-2-5-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Geen idee wat de verdere configuratie is van je motor, als hij op carburateurs rijdt heb ik niks gezegd, weet ook niet wie besloten heeft, en wat voor kennis diegene heeft om de stappenmotor weg te laten??
9 maart 2014 om 13:01 #18222968Heb je MM lampje wel aangesloten? Zou mij niks verbazen als deze lekker aan staat en een error code uitspuugt als je knippercodes gaat uitlezen…
De klep waar ik het eerder over had is in het schema te zien als Y34, en ik weet uit ervaring dat die ook niet los getrokken mag worden zonder een error te krijgen. Vandaar mijn opmerking over een programmeur, want wellicht is er een en ander uit te programmeren, maar doe je dat niet dan gaat er ergens in het management gewoon iets mis… Zoals ze wel eens zeggen:”YOU MADE IT MAD!!!”
10 maart 2014 om 17:13 #18222969Bedankt Vinci voor je moeite, echter heb ik het probleem al opgelost.
Dat nippeltje onder het gasklephuis zat vol met roest even doorgeboord met boor 2,5 , en alle brandstof filters vervangen + super 98 erin gedaan, gaat nu als de brandweer echter tikt die nog wel wat, hoelang zou dat ongeveer moeten duren voordat die stoters op druk zijn, ze waren helemaal leeg. al goeie 45 min geloopt..1 april 2014 om 19:12 #18222961Vorige week nog een keer getest dit keer met zwaardere banden, nu doet die in zijn vrij gewoon goed op toeren komen.
Echter Laat ik de koppeling komen met volgas smoort die erin.
Nu heb ik compressie gemeten en op alle 4 cils 12 bar, dat vind ik vrij weinig aangezien er nieuwe zuigers inzitten en opgeboord is.
Mischien te dikke koppaking (Victor Reinz).
Nu denk ik dat het kan liggen aan de: Stappenmotor omdat die getuned is en uitgeschakeld is maar er nog wel tussen zit SFI bak en intlaatspruitstuk
Brandstof opvoerpomp(moet de druk nog meten).
Graag even jullie mening? :thumb1 april 2014 om 19:13 #18222970Alle overige sensoren zouden het niet kunnen zijn omdat die allemaal zijn overgezet van een goedwerkend blok
1 april 2014 om 20:31 #18222971Is die compressie nat/droog warm/koud??
Lijkt me stug dat het ligt aan de stappenmotor, of die is ‘uitgeschakeld’ of niet.
1 april 2014 om 20:47 #18222972Nat? gemeten met koude motor uiteraard, injectoren niet uitgeschakelt? = nat?
greetz
1 april 2014 om 20:53 #18222973Nee, drupje olie er in…
1 april 2014 om 20:55 #18222974Veranderde niets bleef hetzelfde, mogelijk nog een oorzaak gevonden witte bougies, wat is de std druk van c20xe? en waar kun je verstalbare regelaars voor opel kopen?
Nu zit ik zo te denken > Witte bougie’s > Pingelen tikken motor (dacht klepstoters?)1 april 2014 om 21:06 #18222975Zou de klopsensor moeten voorkomen toch?
Lijkt of hij te arm loopt, maar hoe is hij afgesteld? Is ding op de rollen geweest?
1 april 2014 om 21:09 #18222976De computer is tuned door??
nog niet op de rollen geweest, morgen testen met een hogere brandstofdruk1 april 2014 om 21:17 #18222977Hogere druk, kan bereikt worden met drukregelaar tussen de bankschroef zetten, maar is dan éénmalig! Zijn bedrijven zoals EDS die dat zo doen….
Voor korte test kun je de retourslang afknijpen, maar pas daar wel mee op, er kan een slang af ploffen als je te ver gaat!!
1 april 2014 om 21:24 #18222978Ik ben van plan om een verstalbare regelaar te kopen of een let die heeft 3.0 bar lees ik en c20xe 2.5 bar.
Tussen de bankschroef haha? :wtf1 april 2014 om 21:56 #18222979Alleen de eerste serie C20XE had een 2.5 bar regelaar, latere 3.0 bar, maar dat staat er gewoon in geponsd.
Tussen de banksschroef ja, er zit gewoon een veer in die het ventiel smoort, als je hem op de juiste manier inklemt en aandraait verhoog je de druk. Regelbare werken net zo, alleen zit er dan een stelschroef op die de veer aandrukt…
Het is alleen nogal een gok die je neemt als je de druk niet kan meten, maar er zijn dus bedrijven die hem persen en dan wel meten… Is op zich dan niks mis mee…
2 april 2014 om 17:37 #182229802.8 bar gaat in de commonrail aangesloten voor de commonrail tussenstuk ertussen gezet met een meter
Dit lijkt me erg weinig aangezien dit alleen de pomp druk is? hoort 5 bar te zijn..
Zoja waar haal ik een sterkere pomp?2 april 2014 om 18:17 #18222981Druk is op alle punten gelijk, al levert die pomp 100 bar, dan nog krijg je die 2.8 bar omdat die regulator dat zo regelt. Als je een drukmeter plaatst zul je het zien dat die pomp keurig die druk haalt als je de retourleiding smoort.
5 april 2014 om 20:16 #18222982Vandaag even bezig geweest, dus een nieuwe opvoerpomp erop gezet en een verstelbaar brandstofdrukregelaar, en bezig geweest met het oliedruk probleem.
Nu houd die niet meer in, echter wil die niet starten als je de opvoerpomp eerst aanzet (verzuipt die hem gelijk), dus eerst opvoerpomp uit en dan starten en weer aanzetten. loopt dan ook perfect.
Dat vind ik nogal vreemd, zou het kunnen liggen aan de temp sensor? hij geeft de temp wel goed aan.. het probleem is gekomen nadat ik die regelaar erop heb gezet, retour zit niet verstopt stroomt netjes door..
het is een 5 bar pomp, zou het kunnen zijn als je hem net aanzet dat de injectors die druk niet kunnen houden en even open staan op 5 bar totdat die regelaar hem pakt zegmaar?Over het oliedruk hij heeft 4,3 bar bij koude motor, als die 80/90 is 0.7/1 bar bij 500/800 toeren, als je gas geeft ongeveer 2000/4000 toeren is die 2/2.5 bar dit vind ik vrij weinig, dus het aanzuigbuisje schoon gemaakt en nieuwe ring ertussen, de pomp en tandwielen zijn gecontroleerd bij de motor revisie zaten paar groeven in die je met nagel kon voelen op het plaatje verder weinig aan, zou die hier zoveel druk door verliezen?
greets
5 april 2014 om 20:32 #18222983De drukregelaar is gewoon mechanisch, dus die werkt gelijk al, dus de druk is nooit hoger dan de door de regelaar geregelde nominale druk.
Temp sensor en voeler zijn apart van elkaar, zitten naast mekaar ok thermostaathuis. De sensor is voor motormanagement en tweedraads, de voeler is voor dash metertje en enkeldraads (blauw).. start probleem klinjt als rotte temp sensor, en wordt waarschijnlijk op lambda terug geregeld als hij eenmaal loopt. Dat is een mogelijkheid als de afwijking nog net binnen het regelbereik van de lambda ligt, zou dan met gas vol ingetrapt misschien ook nog wel starten met de pomp gewoon aan…
Oliedruk is koffiedik kijken vanaf hier, kan afwijking meter zijn, toch een probleem, maar waar dan, talloze mogelijkheden…. druk an sich klinkt laag…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.