Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › radeloos door problemen met 1800 insignia benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2014 om 18:28 #17264559
2maanden terug zowel themostaat als zijnde waterpomp vervangen.nu op de autoweg melding”airco uit doen te hoge motortemperatuur”.de temperatuur in de wagen stond op 0 en bij file spoot de stoom uit het koelvloeistofreservoir.Nadien bij het stilstaan wagen gestart en opnieuw ging temperatuurmeter niet en sloeg koelvin niet aan.bij het openstellen van de thermostaat en nadien opstarten werkte alles perfekt,heeft iemand een uitleg daaromtrent?sommigen zeggen mij dat de boordcomputer moet uitgelezen worden,kan het aan de thermostaat liggen(was niet de originele)?dank u!
6 maart 2014 om 18:52 #18222721Nouja, uitlezen heeft weinig zin als het de thermostaat is of de waterpomp.
Zat er nadien te weinig koelwater in?6 maart 2014 om 18:55 #18222722is het koelsysteem wel goed ontlucht?
6 maart 2014 om 19:41 #18222723uitlezen kan nooit geen kwaad . mss zit daar wel een defectcode die een probleem zou kunne aan duiden .
de thermostaat is kenveld gestuurt . en is dus diagnose op .
zoals hier bove staat is het bleangrijk dat de wagen goed ontlucht is .dit kan ook rare gevolgen geven . u dashboard zou eventueel geen weergave kunnen geven als op dieplaats lucht of stoom zou zitten .
niet te lang meerond rijden voor je grotere probleme gaat krijgen met motorschade .
waarom is dit geen orginele thermostaat
6 maart 2014 om 19:52 #18222724Wat bedoel je met kenveld?De thermostaat is gekocht bij prosec,maar het is geen originele van opel.Misschien is dat het probleem?Kan rijden met de thermostaat open schade berokkenen?Ik begrijp niet dat nu alles gaat wanneer de thermostaat open staat.volgens mijn garagist is er een update van de boordcomputer nodig.Hoe zou het komen dat mijn boordcomputer niet gaat,dit heeft toch niks te maken met mijn thermostaat,het water kookte en geen signaal.
6 maart 2014 om 20:14 #18222725Gewoonweg door mitatie romel thermostaat zou ik dan denken.
6 maart 2014 om 20:29 #18222726ik stel me ook de vraag ,indien er niet goed ontlucht geweest is ,kan dit dan pas 2 maand later tot uiting komen?
6 maart 2014 om 20:31 #18222727jazeker, als je eerder nooit een warme motor hebt gehad zal het geen probleem geven, nu die misschien warmer is geworden door langere rit ofzo hogere temperatuur kan het probleem optreden.
7 maart 2014 om 18:05 #18222728ik kan hier een heel technische uitleg geen schrijven hoe kenveld werkt van een thermostaat maar daar je nog niks mee geholpen zijn .
kort samen gevat is het de thermostaat die verschillende waardes van de motor controleert en zo de thermostaat opening gaat afstellen .
als u thermostaat openzou staan dan zou ontluchten helemaal geen probleem mogen zijn in de motor .
je kan eventueel wel zelf controleren op verschillende plaatsen kan je ontluchting schroefjes zien . deze even kort los draaien en wachten tot er water uit komt met draaiende motor . zo doe ik dat snel
opgelet plastiek ik breekzaam en je hebt snel onkosten als je niet handig bent .
op het radiotor is ook een ontluichting normaal .
ik ken het 1.8 16v motorblok niet zo heel goed wij hebben meer de 1.6 16v en de 1.6 16v turbo .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.