Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2014 om 17:46 #17264558
ik zoek een oplossing om een ontsteking voor een 1300 opel van punten aan te passen naar elektronisch.
kant van de nokkenas dient er dus zo uit te zien:
en ontsteking zelf met een 3polig stekkertje om kabeltje voor bobine op aan te sluiten zo iets dus:
(dus de nokkenas-opname van dit plaatje is niet van toepassing)
op deze ontstekingsstekker i.c.m. bobine, kabeltje en module van golf kan ik deze dan elektronisch maken.Wie weet een oplossing of heeft wat liggen?
6 maart 2014 om 18:05 #18222709in een e kadett is een ontsteking met halgever gebruikt.
je zult dus de sloop op moeten
6 maart 2014 om 19:35 #18222710klopt, daar heb ik nu ook een compleet blok uit vandaan maar die ontsteking is anders. zitten 2 stekkers aan. 1 stekker met roze en zware voor opel bobine en een stekker met 3 draden voor naar de module enz. maar daar kan ik niks mee of ik moet weten waar welke draad op moet.
bedoeling is deze motor weer in een a corsa te zetten vandaar
6 maart 2014 om 19:37 #18222711en als je onder rotor kijkt wat zie je dan ?
6 maart 2014 om 20:19 #182227127 maart 2014 om 20:02 #18222713Deze is heel simpel, je sluit de stekker van de bobine aan op de bobine . Op pen 15 van de bobine( rood) moet ook een geschakelde plus. En klaar
7 maart 2014 om 20:24 #18222714@Boskje wrote:
Deze is heel simpel, je sluit de stekker van de bobine aan op de bobine . Op pen 15 van de bobine( rood) moet ook een geschakelde plus. En klaar
en de 3 polige stekker die overblijft dan? moet daar niks aan dan?
7 maart 2014 om 21:22 #18222715Nee hoeft niks aan.
28 juni 2014 om 07:53 #18222716Iemand die weet of er een vacuumvervroeger op de ontsteking moet zitten? Ben bezig met een ombouw van delco naar Bosch
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
28 juni 2014 om 09:01 #18222717Ja vacuumvervroeger is altijd nodig als je geen motorcomputer hebt. Kortom, carb motor? Vacuum vervroeger.
Ik zie alleen niet echt waarom de topic starter de ontsteking wil ombouwen, want die Delco ontsteking heeft gewoon een hallgever erin? Welk type motor heb je exact?
28 juni 2014 om 10:12 #18222718Het gaat om een 13s ohc met een delco ontsteking. Omdat mijn ontsteking het niet meer doet en een bosch ontsteking wat betrouwbaarder is wil ik die er op hebben
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
28 juni 2014 om 19:52 #18222719Ik dus ook, maar inmiddels voor mekaar hoor. Beetje samenstellen van diverse bosch-delen
Pennetje eruit tikken, hartpen van ontsteking iets inkorten en stukje vw ontsteking met opnemer voor de nokkenas erop.
En inderdaad dit was dus ook een elektronische maar ook ik vind de bosch betrouwbaarder.
En ook bewezen. Auto zit in de cross en al 4 1e plekken mee behaald sinds de start van dit topic. :thumbupOverigens opmerking van Boskje: die met 5 draden en dan de 3-polige stekker niet aansluiten werkt dus niet. :thumbdown
5 juli 2014 om 11:25 #18222720Ik heb zelf zo’n ontsteking om gebouwd op een 2.0 ne met Webers en toen had ik hem echt zo aan gesloten. Liep goed
Deze foto’s komen van de mp adv. die ik heb gebruikt om hem te verkopen. hier kan je wel zien dat er maar 2 draden meer aan zitten. Het zwarte stekertje was geschakelde +.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.