Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › Stramme kabouter accu!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2014 om 08:22 #17264554
Daar wordt je toch wel effe helemaal jaloers op, slechts 6.5 kilo voor een 40A lifepo, die vergelijkbaar is met 75A semi tractie accu van 22 kilo!
http://www.ebbm.nl/40Ahlithium” onclick=”window.open(this.href);return false;
En verdere voordelen liegen er ook niet om!
7 maart 2014 om 09:12 #18222676de prijs liegt er ook niet om 500 euro.
een accu van een kilo of 7 staat nog op mijn verlanglijst.
7 maart 2014 om 09:20 #18222677Jep, is geld, maar gezien de specs en levensduur is het nog helemaal niet gek! Een goede bosch auto accu kost je ook al rond de 130 euro of meer voor een benzine auto. Voor een diesel nog veel meer…
Staan ook een aantal op ebay.com, maar vreemd genoeg zijn die nauwelijks goedkoper!
Overigens is voor circuit gebruik 20A al genoeg in Lifepo4, dan kan je al alles doen wat nodig is.. En is nog kleiner, nog lichter, nog iets goedkoper enz…
7 maart 2014 om 09:27 #18222678Inderdaad heel leuk behalve de prijs daar wordt ik niet jaloers op….
7 maart 2014 om 10:18 #18222679Met lithium accu’s moet je wel oppassen bij kortsluiting. Een loodaccu kan je kortsluiten en daarna weer opladen. Een lithium accu staat gelijk op 0 Volt en laad dan niet meer op.
7 maart 2014 om 10:27 #18222680idd wat duur spul maar de voordelen zijn zo gigantisch. Bij de sprints die ik rij hebben we ook enorm lichte accu’s, kost wat maar dat scheelt in mijn klasses makkelijk 2-3 kg, want bij ons heel veel is king:
7 maart 2014 om 11:12 #18222681@Maatie wrote:
Met lithium accu’s moet je wel oppassen bij kortsluiting. Een loodaccu kan je kortsluiten en daarna weer opladen. Een lithium accu staat gelijk op 0 Volt en laad dan niet meer op.
Is de beveiliging, en dan knal je er even 60 volt doorheen en doet hij het weer! Echt waar, zo doen de jongens in het vak het ook!
(even ter verheldering, ik werk voor een bedrijf dat 45 acculaders voor vier accu’s tegelijk laden en zo’n 600 accu’s in dagelijks gebruik heeft. Wij zijn nauw gelieerd aan onze leveranciers en ik ben technicus aldaar. Daarnaast heb ik al ruim 30 jaar ervaring, wat gestart is als modelbouwer, races gereden enz.. Dussss, het hoofdstuk accu’s en opladen is mij met de paplepel ingegoten…)
7 maart 2014 om 11:14 #18222682@ricksmits wrote:
idd wat duur spul maar de voordelen zijn zo gigantisch. Bij de sprints die ik rij hebben we ook enorm lichte accu’s, kost wat maar dat scheelt in mijn klasses makkelijk 2-3 kg, want bij ons heel veel is king:
Kan ik met goed voorstellen, zag al dat je in de racerij met 20 ampere uit de voeten kunt, dus bovenstaande accu is nog ‘groot’ in feite. Je kan dus al een accu hebben waarmee je kunt starten van onder de 4 kilo!!
7 maart 2014 om 11:19 #18222683@Vinci wrote:
@ricksmits wrote:
idd wat duur spul maar de voordelen zijn zo gigantisch. Bij de sprints die ik rij hebben we ook enorm lichte accu’s, kost wat maar dat scheelt in mijn klasses makkelijk 2-3 kg, want bij ons heel veel is king:
Kan ik met goed voorstellen, zag al dat je in de racerij met 20 ampere uit de voeten kunt, dus bovenstaande accu is nog ‘groot’ in feite. Je kan dus al een accu hebben waarmee je kunt starten van onder de 4 kilo!!
Ik rij met machines op basis van scooters.. Dus voor te starten zoieso geen accu nodig king:
enige waar ik een accu voor nodig heb is voor de electrische waterpomp, en sommige voor de lachgascontroller
7 maart 2014 om 11:23 #18222684Ah juist, maar voor autosport met electrische benzinepompen moet je wel een dynamo en accu blijven gebruiken… En dynamo’s heb je heel compact en licht daar voor, en accu’s. Kwam net dit schatje tegen, leuke naam* ook:
Stukke betaalbaarder ook:
http://www.rallynuts.com/race-batteries/varley-red-top-25-racing-battery.html” onclick=”window.open(this.href);return false;* In Engeland worden C20XE en C20LET motoren ook redtops genoemd…
7 maart 2014 om 11:46 #18222685weet niet precies welke kosten er nog bij komen uit engeland vandaan.
deze accu ODYSSEY PC680 ACCU 12V 17Ah 185x79x169x169 kost ca 125 euro in nl
en dan kan het nog een beetje goedkoper als je echt gaat shoppen
7 maart 2014 om 14:08 #18222686@Vinci wrote:
Is de beveiliging, en dan knal je er even 60 volt doorheen en doet hij het weer! Echt waar, zo doen de jongens in het vak het ook!
Daar heb je helemaal gelijk in. Op die manier heb ik een hoop mobieletelefoonaccu’s tot leven gewekt, met een lagere spanning. ;)
7 maart 2014 om 14:21 #18222687@theunm wrote:
weet niet precies welke kosten er nog bij komen uit engeland vandaan.
deze accu ODYSSEY PC680 ACCU 12V 17Ah 185x79x169x169 kost ca 125 euro in nl
en dan kan het nog een beetje goedkoper als je echt gaat shoppen
Interessant, ik zit namelijk te kijken naar een andere accu, en zat een beetje met de gedachte te spelen zo’n kleintje te doen en die op een andere plek onder te gaan brengen.
@Maatie wrote:
@Vinci wrote:
Is de beveiliging, en dan knal je er even 60 volt doorheen en doet hij het weer! Echt waar, zo doen de jongens in het vak het ook!
Daar heb je helemaal gelijk in. Op die manier heb ik een hoop mobieletelefoonaccu’s tot leven gewekt, met een lagere spanning. ;)
Ja, voor een single cell accu is een voltje of 12 wel voldoende, even een tikje en hij doet het weer… Wel gek trouwens dat je dat moet doen met mobiele telefoon accu’s, want hoe vaak kom je in de situatie dat je die per ongeluk kortsluit?? :???:
7 maart 2014 om 14:32 #18222688@Vinci wrote:
Ja, voor een single cell accu is een voltje of 12 wel voldoende, even een tikje en hij doet het weer… Wel gek trouwens dat je dat moet doen met mobiele telefoon accu’s, want hoe vaak kom je in de situatie dat je die per ongeluk kortsluit?? :???:
Dat komt inderdaad niet vaak voor. Bij toestellen met waterschade of die lang niet gebruikt zijn ze leeg. Ze bestaan trouwens uit 3x 1.2 Volt cellen die ik met pulsen van 6 Volt reanimeerde.
7 maart 2014 om 14:45 #18222689Oh, dan zijn dat Nimh batterijtjes, die zijn 1.2 per cel, lithium is gewoon 3.6 of 3.7 (li-ion of li-poly) in één enkele cel. Bij die nimh zit geen logic board in de pack, dus is dat met hogere spanning reanimeren een heel ander proces als bij lithium. Bij nimh pak je gewoon een aantal pulsjes van een ietwat hogere spanning en dan laten ze zich vaak weer keurig herkennen en opladen. Nicad idemdito, zijn zelfs nog degelijker. Als de celspanning bij lithium onder de 2 volt komt is hij gewoon echt dood, niks meer te redden. Alleen als het logic board op de lithiums blokkeert en de cel er achter nog wel spanning heeft dan is hij te reanimeren.
10 maart 2014 om 18:40 #18222690ik rij ook met zo’n lieve kleine accu in de corsa
amper 20Ah maar wel een koud start vermogen van heb ik u daar.corsa 4 maanden niet gestart, (wel de accu achter de drupperlader anders gaan deze accu’s stuk wordt gezegd).
Motor wil niet gelijk aanslaan maar de accu redt ut op zijn sloffen, zelfs met die dikke charger erop.Heb de mijne gewoon bij dutchpowertrading gekocht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.