Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Elektronische ontsteking inbouwen cih
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2014 om 08:19 #17264540
Hallo,
wat heb ik nodig om in een 1.9S een elektronische ontsteking in te bouwen?
Had een Hot-Spark gekocht maar dat werkte niet.Wie heeft er nog een elektronische ontsteking liggen?
Makko
6 maart 2014 om 08:29 #18222547Moet gewoon werken, wel het juiste type goed gemonteerd?
6 maart 2014 om 12:16 #18222548dacht ik wel, de 3BOS4U1
6 maart 2014 om 12:27 #18222549Waarom heb je de ontsteking omgebouwd, werkt rotor niet goed meer?
6 maart 2014 om 12:54 #18222550Afstelling was nooit goed. :thumbdown
6 maart 2014 om 12:55 #18222551Welke motor zit erin? En welke carberateur? Heeft die vacuum vervroeging?
6 maart 2014 om 14:16 #182225521,9S Zenith, geen idee.
6 maart 2014 om 16:30 #18222553kijk hier eens: viewtopic.php?t=136782&p=1797349
6 maart 2014 om 20:24 #18222554Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.
MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.
Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?
6 maart 2014 om 20:47 #18222555en anders heb ik nog wel een origineel system liggen, wat op de gsi geleverd is
7 maart 2014 om 12:23 #18222556@Freestyler wrote:
Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.
MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.
Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?
Met klemmen, draden verkeerd om is meteen einde verhaal?
7 maart 2014 om 12:24 #18222557@gt/w wrote:
en anders heb ik nog wel een origineel system liggen, wat op de gsi geleverd is
Past dat op een 1.9s?
Kost dat setje?7 maart 2014 om 16:13 #18222558@Makko wrote:
@Freestyler wrote:
Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.
MAAR, het werkt ook enkel op Bosch systemen (verdelerkap met klemmen)
Wanneer je een Delco systeem hebt (verdelerkap zit dan met 2 schroeven vast) werkt het systeem niet.Heb het systeem zelf ook gebruikt in een B kadett 1.1 Zat ook een Delco systeem in, heb deze moeten wisselen voor een bosch en toen was het plug and play.
Hoe heb je de draden eigenlijk aangesloten?
Met klemmen, draden verkeerd om is meteen einde verhaal?
Nee, dat niet. Maar dan werkt ie gewoon niet.
Met klemmen is idd de juiste verdeler.En ja, dat verdelersetje past gewoon op je 1.9S (wel moet je dan ff een extra draad vanaf je zekeringkast trekken met geschakelde plus, dit om de standaard weerstandsdraad te vervangen)
11 maart 2014 om 08:38 #18222559Freestyler wrote:Makko wrote:Freestyler wrote:Het hotspark systeem moet idd gewoon werken.Toch raar dat die Hot-Spark niet werkt…..
Binnenkort ff een originele erin zetten.Marco :thumbup
11 maart 2014 om 10:56 #18222560Neem aan dat je hem zo aangesloten hebt.
11 maart 2014 om 11:37 #18222561Ja, dat plaatje en tips op wat site’s bekeken.
Ik dacht, dat gaat lukken. :hmmz16 maart 2014 om 10:02 #18222562je hebt 2 verschillende bobines in de oude opels zitten..
9v voor contactpunt ontsteking, aangesloten op een weerstandsdraad vanaf je zekeringskast,
en deze krijgt enkel kortstondig tijdens het starten 12v ! vanaf de startmotor.en de 12v bobine voor de electronische ontsteking in de latere gsi bolides
soms werkt deze bobine wel op de weerstandsdraad van max9volt, maar 9 van de 10
geeft dit later problemen.mogelijk dat je nog je weerstandskabel gebruikte bij het hotspark system
17 maart 2014 om 06:50 #18222563Hans, ik had de hotspark ook draaien op de weerstandsdraad. Daarna rechtstreeks op C+. Maar merkte geen verschil, niet in lopen en niet in verbruik.
Merkte wel een groot verschil tussen met en zonder hotspark, liep veel mooier en zuiniger met.
17 maart 2014 om 09:25 #18222564Het was voorheen een originele 1.6N, is dat iets om te checken wat ik erin heb?
Hoe zou ik de draden nu moeten aansluiten, zodat de HotSpark zou kunnen aanslaan?
Gewoon + en – op de accu werkt zeker niet :hmmz17 maart 2014 om 11:12 #18222565Rood op de zwarte kabel die op de bobine zit, en zwart op de aansluiting op de bobine waar de groene kabel aan hoort te zitten. En dan moet het gewoon werken.
Verder, de punten en condensator van de verdeler af, en hotspark met de schroef van de punten op de plek van de punten vast zetten.En niet vergeten om die zwarte ring over de nokken van de as van de verdeler heen te schuiven uiteraard.
17 maart 2014 om 21:13 #18222566kan ook heel goed Chris,
dat laten draaien op de weerstandskabel.heb hier menig elect. ontsteking op een weerstands kabel laten draaien..
dus zou het mogelijk wel kunnen…
het gekke is.. dat het soms gewoon weigert.. en zonder weerstandskabel is het wel goed ;)18 maart 2014 om 07:06 #18222567Ligt aan de bobine Hans.
Heb met de hotspark gewoon de bobine gehouden van de contactpunten ;)
18 maart 2014 om 13:01 #1822256818 maart 2014 om 13:25 #18222569de rode kabel van de hotspark gaat naar de zwarte kabel op de bobine
de zwarte kabel van de hotspark gaat naar de groene kabel van de bobine.24 april 2014 om 07:10 #18222570Ik zoek toch nog een originele elec. ontsteking.
Graag complete set. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.