Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Pim’s Vectra C1 GTS 3.2 V6 — Dyno run UT + chip 2.0T
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2014 om 10:22 #17264491
Na mijn voorstel topic toch maar eens een soort van showroom aangemaakt. :D
Link voorstel topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=30&t=182675
Afgelopen weekend een update aan het onderstel aangebracht, en dit wilde ik graag even met jullie delen.
Toen de wagen nog van mijn vader was heb ik hem al een aantal keer verteld dat hij hem een stukje moest laten zakken, maar dat wilde hij niet.. ;)
De wagen is nu een 2,5 week officieel in mijn bezit en ik wilde er eigenlijk niets aan veranderen, maar een Eibach Pro Kit bleef in mijn achterhoofd..
Dus toch maar de knoop doorgehakt en een setje veren besteld.. ik vond dat hij achter toch een beetje door hing, ondanks de km stand van 150k.. Dus ook maar meteen nieuwe schokdempers besteld, gewoon OEM SACHS Sport (verlaagde chassis). Dan denken jullie, waarom dan ook niet meteen de voorkant vernieuwen? Nou omdat ik het allemaal niet te duur wil maken. Deze auto moet gewoon gereden worden en goed onderhouden natuurlijk, maar tzt wil ik wat anders kopen.. Lees in de richting van een OPC, of in ieder geval na een aantal ongeblazen 6 cilinders gereden te hebben wil ik opzoek naar een geblazen motor.. king:
Nu ben ik zelf, althans mijn werkgever.. MAD veren dealer. Wij doen alles op het gebied van luchtvering & hulpvering. Maar kunnen uiteraard ook verlaginsveren monteren dan ghehe..
Dus ik heb voor de MAD verenset gekozen. Is dezelfde verlaging als de Pro Kit, 30/30mm dus bij de GTS een 1cm tot 1,5cm, en ik heb er levenslange garantie op.Dus afgelopen zaterdag gemonteerd en nu ondertussen alweer een km of 100 mee gereden, en ik ben er reuze enthousiast over! :D Niet te laag, niet te hoog, niet te stug.. Gewoon perfect! king:
Heb geen foto’s van na de gereden afstand, waarschijnlijk zakt het allemaal nog minimaal in.
Heb wel foto’s van voor de montage en direct na de montage! :thumb
De auto was nog wel een beetje vies, later heb ik hem gewassen.. :afro
VOOR:
VERENSET:
DIRECT NA MONTAGE:
DUIDELIJK VERSCHIL VOORKANT:
NA EEN WASBEURT:
Ik ben tevreden! :thumb
3 maart 2014 om 10:30 #18221393Ziet er erg goed uit! Niet te laag maar ook zeker niet hoog :)
3 maart 2014 om 12:30 #18221394Mooie look zo!! en idd, niet te laag of te hoog.
Kleurtje op de penta’s is erg mooi trouwens! Welke bandenmaat heb je erom liggen?
groetjes
3 maart 2014 om 12:35 #18221395Mooi hoor de verlaging , perfect zo! :thumb
Ik heb hem ook niet te laag, dan rij ik alles stuk :cryGroeten Jurgen,
3 maart 2014 om 12:38 #18221396Dankje mannen! :thumb
Penta’s zijn vorig jaar Gunmetal/antraciet gespoten, dus nog als nieuw! king:
Banden maat is 225 40 18 rondom.. Had al een aantal keer gelezen dat jullie ook wel eens 225 45 18 monteren. Maar vind het zo wel prima eigenlijk! ;)
3 maart 2014 om 12:45 #18221397Als je niet verlaagd vult de 225/45r18 de kasten wat beter idd!
Staat prachtig iig, goeie combi!
3 maart 2014 om 14:36 #18221398Mooie Vec en die Gunmetal/antraciet kleur vind ik erg VET :thumb Denk dat ik mijn setje er ook op laat kleuren tzt.
Veel plezier met je vec toegewenst :thumbupGroet jraaf
3 maart 2014 om 15:03 #18221399AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie vectra :wub verlagen heeft hem goed gedaan :thumb
De standaard banden maat bij 18 Inc is 225-45-18. Wat net wat mooiere vullen aan de wielkasten geeft
3 maart 2014 om 15:38 #18221400Danku danku! :thumb
Maar die bandenmaat snap ik niet helemaal.. Want met 225 45 18 kom je helemaal verkeerd uit :hmmz
OEM 215 50 17/225 45 17 heeft nagenoeg dezelfde omtrek als 225 40 18.. En 225 45 18 komt daar helemaal niet in de buurt, dan klopt er niets meer van je kilometer teller?
Dat het je wielkasten meer vult snap ik inderdaad wel! :D
3 maart 2014 om 15:52 #18221401:thumb :thumb :thumb :thumb Staat zeker goed :thumb :thumb
3 maart 2014 om 16:47 #18221402@CoupePim wrote:
Danku danku! :thumb
Maar die bandenmaat snap ik niet helemaal.. Want met 225 45 18 kom je helemaal verkeerd uit :hmmz
OEM 215 50 17/225 45 17 heeft nagenoeg dezelfde omtrek als 225 40 18.. En 225 45 18 komt daar helemaal niet in de buurt, dan klopt er niets meer van je kilometer teller?
Dat het je wielkasten meer vult snap ik inderdaad wel! :D
is de bandenmaat niet te programmeren in de km-teller bij een C
volgens mij wel en volgens mij staat daar ook 225-45-18 tussen.3 maart 2014 om 17:16 #18221403Verlaging staat hem goed, hele nette auto zo :thumb
4 maart 2014 om 08:35 #18221404Mooie Vec,
bekende locatie trouwens….. Triorep Scherpenzeel toch
4 maart 2014 om 08:47 #18221405Nice-Ride en mooie kleur op de rims :thumb
4 maart 2014 om 08:50 #18221406AnoniemLid sinds:
1 January 1970@sw_reijnders wrote:
@CoupePim wrote:
Danku danku! :thumb
Maar die bandenmaat snap ik niet helemaal.. Want met 225 45 18 kom je helemaal verkeerd uit :hmmz
OEM 215 50 17/225 45 17 heeft nagenoeg dezelfde omtrek als 225 40 18.. En 225 45 18 komt daar helemaal niet in de buurt, dan klopt er niets meer van je kilometer teller?
Dat het je wielkasten meer vult snap ik inderdaad wel! :D
is de bandenmaat niet te programmeren in de km-teller bij een C
volgens mij wel en volgens mij staat daar ook 225-45-18 tussen.Klopt. Is in te stellen. Ik dacht 2 instellingen. 16 en 17 Inc en 18 en 19 Inc
4 maart 2014 om 08:59 #18221407@vanieba wrote:
Mooie Vec,
bekende locatie trouwens….. Triorep Scherpenzeel toch
Ja dat klopt helemaal! Wel eens met de caravan geweest of iets dergelijks? ;)
Mocht je het willen weten.. ik ben daar chef werkplaats & planner/verkoper. :)
Wat betreft de bandenmaat..
De 225 45 18 banden zijn wel een stuk duurder zeg haha.. denk dat ik maar lekker bij de 40 serie blijf, heb voorlopig ook geen nieuwe banden nodig. ;)
4 maart 2014 om 19:51 #18221408Nee, heb er vorig jaar een twee daagse cursus gevolgt van Jos,
Caravankeurder :D voor Point-S/ De europeesche verzekering6 maart 2014 om 07:26 #18221409Is een thermostaat vervangen een beetje te doen bij deze motor?
Weet van mijn calibra toendertijd, de 2.5i v6, dat er een beetje problemen met het koelen van de motor was? Correct me if I’m wrong..
Daar heb ik hem toen ook vervangen, inclusief het huis.. Dat was niet echt een snel klusje, aardig wat werk!Is dit ook het geval met de 3.2 van de vectra?
Ik heb het idee dat de meter een beetje doet waar hij zin in heeft.. Dus bij stadsverkeer loopt hij netjes naar de ±90 graden, en als ik een tijdje op een provinciale weg rijdt dan zakt hij weer tot bijna beneden.
Is dit normaal bij dit type? of zou ik toch wel de thermostaat moeten vervangen?
Alvast bedankt! :thumb
6 maart 2014 om 07:50 #182214106 maart 2014 om 07:54 #18221411Nette bak. :)
Thermostaat vervangen is een %^@!%$^$#@-klus. Succes. :jerry
Je mag het inlaattraject uitbouwen en vervolgens lopen kloten met het pijpje dat erop zit. Je vingers zijn al gauw te dik en de ruimte te klein.
Neem ook direct de bougies mee. Is dan maar een kleine moeite.6 maart 2014 om 09:00 #18221412Bedankt! :thumb
Dat dacht ik dus al… zelfde als de Calibra toen haha! :cry
20 maart 2014 om 07:52 #18221414Verwijderd.
Te koop gevraagd bericht
20 maart 2014 om 08:02 #18221415Voor te koop en/of te koop gevraagd hebben wij het marktplaats deel dat vindt je hier:
buysell/Je berciht wordt verwijderd.
20 maart 2014 om 08:04 #18221413Ooh die had ik nog niet gezien.. mijn excuses ;)
20 maart 2014 om 08:23 #18221416staat hem zeker goed, ook erg handig als je het op je werk kan vervangen :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.