turbocombo (TD) pick-up

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling turbocombo (TD) pick-up

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264483
    reaceyourfears
      Lid sinds:
      27 July 2010

      sinds kort ben ik bezig om mijn opel combo om te bouwen naar een pickup,
      dit om hem wat mooier te laten ogen en vooral voor de prestaties luchtweerstand/gewicht :twisted:

      wat er al aan gedaan is;

      *1.5td (Isuzu) motor
      *cold (short) air intake
      *dikkere en rechte uitlaatlijn
      *pomp ontgrenst en aangepast
      *turbodruk maximaal 2.2bar

      toen deze nog een combo was resulteerde dit in 0-100 in een 7sec hoop met het lagere gewicht en luchtweerstand in de buurt
      van de 6.5 te komen zou wel mooi zijn :D

      hier klipje (was toen nog met de originele uitlaat en 1.8bar) en was nog een combo :D

      http://www.youtube.com/watch?v=em2gRaQt-NI” onclick=”window.open(this.href);return false;

      dan hier de werkzaamheden naar de “ombouw”

      dakplaat word herbruikt voor de wand,
      achterlichten worden verlaagt
      bak word rondom afgewerkt met alu

      dit is 1 van mijn eerste ombouw’s dus heel erg snel gaat het niet, maar wil het vooral rustig en goed doen komt goed :thumb

      dit word dan uiteindelijk het “doel” enkel gaat mijn laadbak lager komen en minder “bollig” wat ik uiteindelijk mooier vind :)

      #18221321
      astrastationgsi
        Lid sinds:
        1 August 2010

        gaaf project ga hem volgen

        #18221322
        Astra 1.4 NZ
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 December 2011

          Interessant project

          #18221323
          nova….
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ga dit ook is volgen…

            #18221324
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Nice dit soort dingen doen ze in Engeland wel vaker, maak er wat moois van :thumb

              #18221325
              reaceyourfears
                Lid sinds:
                27 July 2010

                thx mannen,

                vandaag begonnen aan de andere bolle kant redelijke moeilijke bevalling (voor een beginneling dan toch :-P ) maar is uiteindelijk gegaan zoals
                ik het wilde (foto’s volgen wel nog) de cabine is het moeilijkste van de zaak vooral de bolle kanten, zal blij zijn als ik aan de bak en achterlichten kan beginnen :thumb

                vandaag ook eens de oude cabine en resten gewogen om eens een idee te krijgen hoeveel kg er al af is, en kwam op 175kg daar moet dan nog de trekhaak bij en wat dingen zoals lightweight velgen,kuipstoelen enz..natuurlijk komt er dan wel nog een kilotje of 15-20max bij van de laadbak, maargoed, ik denk dat er in totaal toch een aardig kilotje er zal vanaf zijn good :twisted:

                #18221326
                axel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Wat voor vermogen maakt hij bij 1.8 bar? Om in de 6,5 sec te komen heb je toch een dikke 200+ pk’s nodig.

                  #18221327
                  Berrus81
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 February 2014

                    Mooi project! Ben benieuwd hoe het resultaat zal zijn :thumb

                    #18221328
                    reaceyourfears
                      Lid sinds:
                      27 July 2010

                      @axel wrote:

                      Wat voor vermogen maakt hij bij 1.8 bar? Om in de 6,5 sec te komen heb je toch een dikke 200+ pk’s nodig.

                      daar heb je zeker geen 200pk’s voor nodig :D

                      ik weet nog dat ik met mijn saxo 16v met enkel andere lijn en intake 6-6.5 haalde en die had maar een 130pk (origineel 118)
                      daar ging ik een honda s2000 met voorbij, trekken dan wel… gewicht en versnellingsbak verhouding spelen een grote rol,

                      200pk zal hij heelzeker niet hebben denk iets van een 130pk kan wat meer zijn maar kan ook minder zijn…(komt nog op de bank)
                      de korte versnellingsbak scheelt wel veel denk ik tov de “lange” op 1.8 bar deed hij een 8sec naar 100 in de combo 2.2bar met rechte lijn en intake een 7sec nu hopelijk wat minder :)

                      klipjes volgen wel nog als hij “af” is.

                      #18221329
                      axel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Hoe meet jij je tijden als ik mag vragen?

                        #18221330
                        axel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Heb je het met een Gtech gemeten?

                          #18221331
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Leuk project!! :)
                            Maar hoezeer ik het je ook gun. Je tijden kunnen echt niet hoor ;)
                            Heb je dat met transponder gemeten? of gewoon met de hand met een stopwatch ofzo?

                            #18221332
                            corsaagsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Heel gaaf project! persoonlijk had ik de zijkant wat hoger afgeslepen, zodat de onderste lijn van de zijramen zeg maar door loopt. Maar misschien denk ik hier anders over als ie af is. Ik ga je volgen in ieder geval.

                              #18221333
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Mijn waarden van de lichter wegende en gestroomlijndere Corsa-b bij 1,25 a 1,3bar (roetstop 90graden ingedraait), met standaard uitlaat:
                                100pk, 180nm.
                                0-100 gemeten 9tellen
                                Top navi 198km/u.

                                Ben benieuwd wat ie met de open uitlaat gaat doen.
                                Max druk ging wel gelijk naar 1,55bar door deze uitlaat.
                                Motortemp blijft tot 150km /u onder de 92graden.
                                Roetstop nog 90graden verder resulteerd in een max druk van 1,7bar, en een knap rookgordijn.

                                Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                                #18221334
                                PeterNoFear
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2012

                                  Je project en doel is vet, alleen hebben ze daarvoor geloof ik een Corsa Station voor gebruikt.
                                  Zijn in ieder geval 5-deurs achterlichten.

                                  Succes!

                                  #18221335
                                  reaceyourfears
                                    Lid sinds:
                                    27 July 2010

                                    @axel wrote:

                                    Hoe meet jij je tijden als ik mag vragen?

                                    dat heb ik zelf niet gemeten, maar had al zowat tegen vanalles gesprint en merk dat ik telkens redelijk gelijk op ga met wagens
                                    die rond de 7sec op de 100 zitten, dus met 7sec wil ik niet zeggen dat dit exact zoveel is maar allesinds in die buurt ;)
                                    ben zeer tevreden met deze prestaties, enkel valt het me tegen dat hij op snelheid niet zo hard gaat,keer achter de 150 leg ik het wel meestal af tegen de wat “zwaardere” denk dat dit nu wel beter zal zijn aangezien hij nu een stukje minder luchtweerstad zal hebben :thumb maar topsnelheid zal hij allesinds er niet meer mee krijgen hij bolde maar 180 einde toeren… misschien maar beter :D

                                    #18221336
                                    reaceyourfears
                                      Lid sinds:
                                      27 July 2010

                                      @corsaagsi wrote:

                                      Heel gaaf project! persoonlijk had ik de zijkant wat hoger afgeslepen, zodat de onderste lijn van de zijramen zeg maar door loopt. Maar misschien denk ik hier anders over als ie af is. Ik ga je volgen in ieder geval.

                                      dat is de bedoeling :D er word nog een afwerking bovenop het geslepen gedeelte gemaakt van ongeveer 6-7cm in alu of ander materiaal zodat het niet lijkt alsof het er gewoon snel afgeslepen is :)

                                      #18221337
                                      reaceyourfears
                                        Lid sinds:
                                        27 July 2010

                                        @wim-v6 wrote:

                                        Mijn waarden van de lichter wegende en gestroomlijndere Corsa-b bij 1,25 a 1,3bar (roetstop 90graden ingedraait), met standaard uitlaat:
                                        100pk, 180nm.
                                        0-100 gemeten 9tellen
                                        Top navi 198km/u.

                                        Ben benieuwd wat ie met de open uitlaat gaat doen.
                                        Max druk ging wel gelijk naar 1,55bar door deze uitlaat.
                                        Motortemp blijft tot 150km /u onder de 92graden.
                                        Roetstop nog 90graden verder resulteerd in een max druk van 1,7bar, en een knap rookgordijn.

                                        Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                                        wim, de open uitlaat gaat je wel goed merken hoor :D had er zelf nietveel van verwacht maar toen ik de drukmeter zag steigen was ik verbaasd wat het opleverde, blijkbaar hield de originele uitlaat erg tegen.

                                        #18221338
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Originele uitlaat sist gewoon achteraan.
                                          Maar wat wil je met een buitendiameter van tussen de 42 en 45mm

                                          Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                                          #18221339
                                          reaceyourfears
                                            Lid sinds:
                                            27 July 2010

                                            wegens andere (dringende) werken aan men Mercedes G klasse is er aan de combo nog niet zo veel veranderd,
                                            wel al enkele dingen kunnen doen zoals kofferklep dichtlassen, de andere bolle kant verder afwerken, en wat kleinigheden…
                                            nadat de G klasse op orde is ga ik me er nog eens kunnen opgooien :thumb

                                            nu zat ik al te denken hoe ik hem kan verlagen, aan de voorkant zijn er wel kitjes voor, maar voor achter is er blijkbaar heel weinig te vinden :hmmz ik weet dat je de bladveren onder de as kan leggen maar dan moeten de steunen ook verplaatst worden naar onder, op zich is dat geen probleem maar doordat de steun van de schokdemper net op de plaatst zit waar de steun van de bladveren zou moeten komen is dat niet echt mogelijk :hmmz kan ook de steunen van de demper ook gaan verlassen maar dat lijkt mij een beetje te veel geprutst.
                                            daarom zat ik te denken als er geen andere bladveren van een andere wagen op passen? waarschijnlijk wel maar iemand idee van welke?

                                            en owja de beloofde foto’s hou ik jullie nog wel te goed! :D

                                            #18221340
                                            reaceyourfears
                                              Lid sinds:
                                              27 July 2010

                                              zoals ik al vertelde is er nog niet echt veel aan gebeurd, maar om er al eens een beter zicht van te krijgen heb ik vandaag eens wat beter foto’s getrokken ;)

                                              nog even een fototje van hoe hij was; (gekocht voor 200euro :mrgreen:

                                              enuh, NIET LACHEN maar de 2 laatste foto’s waren een poging om de bladveren te laten doorzakken uit hoop dat hij lager zou komen, niet dus :mrgreen: :oops: zelfs welgeteld 1435kg in de bak hielp weinig :mrgreen: :twisted:

                                              dus nog te doen;

                                              *bak afwerken in alu of sederhout wat denken jullie?

                                              *achterlichten een 10cm verlagen

                                              *kofferdeksel plaatsen

                                              *plumuurwerk

                                              *spuiten

                                              * verlagen, iemand?

                                              dan denk ik eraan om de enkele pijp te veranderen voor 2 dubbele motodempers, kuipstoelen, klein stuurtje en that’s it!

                                              #18221341
                                              Fearless
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2005

                                                Zo dan! Dat is pas een project waar wat werk bij komt kijken! :thumbup
                                                Goed bezig.
                                                Ben benieuwd naar het eindresultaat.

                                                je kunt de achteras OP de bladveren leggen. Scheelt weer wat qua hoogte.

                                                #18221342
                                                reaceyourfears
                                                  Lid sinds:
                                                  27 July 2010

                                                  @Fearless wrote:

                                                  Zo dan! Dat is pas een project waar wat werk bij komt kijken! :thumbup
                                                  Goed bezig.
                                                  Ben benieuwd naar het eindresultaat.

                                                  je kunt de achteras OP de bladveren leggen. Scheelt weer wat qua hoogte.

                                                  danku :)

                                                  zou eerst eens willen zien als ik de bladveren niet kan verwisselen met andere die passen van een andere wagen dus.

                                                  en indien ik niks vind zal het idd dan op deze manier gebeuren :hmmz

                                                  #18221343
                                                  sjoerdie
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 September 2005

                                                    Ik zou gewoon de as op het veerpakket leggen.

                                                    Andere blad eren die passen zul je niet zomaar vinden.

                                                    Wat je ook kunt proberen is om 1 blad weg te halen, maar ik weet niet of ie dan te slap gaat worden.

                                                    En bladveren op jouw manier na laten zakken…..als je een beetje na had gedacht dan had je geweten dat dat niet werkt. ;)

                                                    Bladveren zakken in de loop der jaren door, en niet door effe 1.5ton in je bakkie te gooien.

                                                    #18221344
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      Mijn combo had maar een enkel blad op de bladveer.

                                                      Weet hoe ze het hebben gedaan bij de 775 uitvoering, of daar een blad bij zit of enkel een sterkere veer.

                                                      Mijn Combo had een laadvermogen van 550kg

                                                      De 775 mag 750 / 775kg laden.

                                                      Willem

                                                      Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.