Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona uit 1972
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2014 om 19:03 #17264474
Hallo forum’ers!
Ik heb sinds 1 maart een opel ascona en ben de trotse 2e eigenaar.
De buitenkant ziet er tiptop uit en staat strak in de lak!
Het enige was dat de motor al 21 jaar niet meer functioneerde.
Nu ben ik er achter gekomen dat hij niet vonkte maar wel brandstof kreeg,
Dus vandaag druk aan de slag gegaan en hij vonkt weer.
Maar nu wilt de motor nog niet aanslaan :(
Heb de olie ververst nieuwe filter en nieuwe olie.Dus nu de vraag; waar kan ik nog meer naar kijken zodat de motor weer aanslaat?
want volgensmij zit er nu zoizo te veel benzine in het blok, en hoe krijg ik deze eruit?Hopen dat jullie me verder kunnen hebben.
Het is een Ascona uit 1972 16N
Thnx! :D
4 maart 2014 om 19:15 #18221182Welkom op t forum
Heb zelf ook n aantal a ascona’s dus foto’s van de jouwe zijn erg welkom;)Als je je olie ververst hebt zit er niet teveel benzine in t blok
Lijkt erop dat je vlotter niet goed is?
Start ie wel op remmenreiniger?Anders even carb erafhalen en nalopen.
bij n 16n is t een enkele solex…das de makkelijkste en beste die er is.
4 maart 2014 om 19:21 #18221183Hallo,
Wat ik niet doorhad was dat hij niet vonkte maar wel benzine bleef pompen dus vandaar dat ik dacht dat er misschien teveel benzine in t blok zit?
De remmen reiniger bij luchtfilter naar binnenspuiten toch?
Ik heb gister de carb helemaal schoongemaakt met mijn oude tandenborstel en nieuwe pakkingen geplaatst, omdat ik eerst dacht dat het aan de carb lag.Thnx! :D
4 maart 2014 om 21:39 #18221184je kan t beste luchtfilter er even af halen en rechtstreeks in de carb spuiten…
weet niet hoelang je hebt geprobeerd om te starten maar zal wel meevallen..als je t zekere voor t onzekere wil nemen kun je als je er echt mee gaat rijden dadelijk nog n oliewissel doen
zowiezo is t goed om als ie 21 jaar heeft stilgestaan wat vlugger n oliewissel te doen….eerst goedkopere olie bv en daarna de “echte” omdat er nogal wat bagger uit t blok kan komen.
zelfde met koelvloeistof..als ie 21 jaar heeft stil gestaan zou ik ook de waterpomp even vervangen.
waterpomp kan nog goed lijken, maar van binnen compleet aangetast of aangekoekt…rij je iig je blok niet te heet
wel even blok doorspoelen met tuinslang voor je er n nieuwe pomp opzet…dan is t helemaal 100%4 maart 2014 om 21:56 #18221185Ik heb er deo in gespoten omdat mijn oude scooter op deo altijd wilde starten.
Wat er toen gebeurde was dat er een ”plof” te horen was en daarna weer niet wilde aanslaan.Wat kan die ”plof” zijn?
Thnx!
5 maart 2014 om 10:25 #18221186Nu blijkt dat mijn ontsteking niet goed staat dus maar eens gaan draaien en hopen dat hij het snel gaat doen.
Alleen trekt hij telkens mijn accu leeg :'(Snel een update.
6 maart 2014 om 20:32 #18221187Hallo,
Vandaag starte de auto normaal voor zijn doen, alleen loopt hij niet stationair.
Dus luchtfilter eraf en de ronding half afgeplakt met ductape en opnieuw starten en voilá hij liep stationair.
Dus wat kan ik hieraan doen zodat er geen ductape op mijn carb ronding hoeft?
Want dit smelt weg.
Graag reply! :D:DThnx!!!
7 maart 2014 om 10:39 #18221188stationaire sproeier verstopt.
welke carburateur?
hand choke of autom?7 maart 2014 om 18:27 #18221189Betreft Solex carberateur, met handchoke.
7 maart 2014 om 20:27 #18221190De hoofdsproeiers bevinden zich onderin de vlotterkamer. Bij de enkelvoudige carburateur is de hoofdsproeier bereikbaar na verwijdering van de plug opzij onderaan de vlotterkamer: via de vrijgekomen opening kan de hoofdsproeier met een schroevendraaier worden los gedraaid en verwijderd. Bij de registercarburateur zijn de twee hoofdsproeiers bereikbaar na verwijdering van het carburateurdeksel en de vlotter. De stationaire sproeier is bij beide typen carburateurs aan de rechterzijde gemonteerd, schuin boven het membraan van de acceleratiepomp. De sproeier heeft een zeskante kop met gleuf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.