Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke velgen onder onze Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2014 om 10:40 #17264467
Onder onze Astra H wil ik een andere zomer setup gaan plaatsen.
Na een jaar op de 17″Irmscher Delta’s en een paar weken op de 18″ Evolution’s te hebben gereden wil ik terug naar 17″ vanwege het gebruik van de auto.
Na zeker 500 verschillende velgen te hebben bekeken hebben we de keuze terug kunnen brengen naar 3 modellen maar welke het wordt komen we niet uit. Alle 3 hebben ze hun eigen voor en tegens, we zijn dus erg benieuwd naar jullie mening (en motivatie).
De auto waar het omgaat :
De Astra is op beide foto’s verlaagd met Eibach street pro veren (2.5 / 3cm)– Het is voor 90% zeker dat het een van onderstaande velgen word in die kleur
– Auto wordt niet verder verlaagd
– Op de velgen komen 215/45-17 banden, de normale hoogte en niet meer getrokkenAlle velgen zijn 17″, ET38 & 7.5J breed.
We zijn erg benieuwd voor welke velgen jullie wel (of niet) zouden kiezen.
2 maart 2014 om 10:53 #18221144Lenso sowieso nooit, immitatie zooi.
Ik zou de CH nemen (in 18, maar dat is persoonlijke keuze)
Het is dan wel geen 5 deurs, maar het algehele plaatje geeft wel een beeld
2 maart 2014 om 11:06 #18221145Bedankt voor je reactie Mayhem :thumb
Ben erg blij met je reactie omtrent de Lenso’s wat voor mij een “onbekend” merk is. Heb er ook niet veel reviews van kunnen vinden.
De BBS’jes zijn iets duurder als de Lenso velgen maar als ik jou reactie zo lees dan kan ik dat geld beter gewoon uitgeven.Foto kan ik alleen weinig mee : ten eerste andere maat velg icm een verlaging die veel lager is als onze 3cm. Gezien het gebruik van de auto blijf ik 100% bij 17″ (overigens zijn de 18″ niet in 4×100 te verkrijgen volgens BBS).
Ten tweede zijn deze velgen antraciet kleurig en zou ik voor zilveren gaan omdat dat denk ik mooier past bij de kleur auto.
Ten derde is het een coupe en de mijne een hatchback wat ook een totaal ander plaatje geeft.Waar een forumlid mij op wees bij deze velgen is dat het hart wellicht te groot zou zijn en ik daardoor te weinig spaken zou over houden waardoor deze velg in 17″wellicht niet lekker tot zijn recht zou komen.
2 maart 2014 om 11:21 #18221146ik zou voor de 2e gaan cs-bs
2 maart 2014 om 11:27 #18221147Mijn eigen keus en die van Patje waren ook de BS-CS. Enige wat ik daar iets minder aan vindt is dat die spaken zo symmetrisch zijn. Bij de 5 gaats zitten er 2×2 spaken extra in wat net dat beetje extra aan de velg geeft.
Als ze zoals de 5 gaats waren geweest dan waren we er al uit denk ik :
2 maart 2014 om 14:28 #18221148die lenso’s vereisen veel onderhoud dus niet doen.
de BBS CH is altijd al een van mijn favorieten geweest…3 maart 2014 om 08:13 #18221149Ik denk ook dat 17″ net iets te klein is voor de BBS CH om het design goed tot zijn recht te laten komen omdat het hart vrij massief is.
Dan moet je de CH-R hebben alleen die zijn stukken duurder en misschien niet in 18″ te verkrijgen.Het voordeel van de BBS CS-BS is dat ze optisch wat groter in diameter lijken door de smalle rand alleen net wat je zegt is dat symmetrische net wat
minder vanwege het 4-gaats design. Ik heb zelf de 5 gaats versie (18″) maar dat maakt echt een verschil)Lenso is inderdaad te goedkoop geproduceerd om over de lange termijm goed te blijven.
Dingen corroderen als een dolle en worden ook normaal gegoten in plaats van deels gesmeed zoals bij BBS.Zou een 17″ BBS-RX misschien niet iets zijn? Het design is niet symmetrisch en ze staan netjes.
Enig nadeel is dat ze moeilijk te vinden zijn omdat ze niet meer gemaakt worden.3 maart 2014 om 11:37 #18221150De hoogte van het hart zou net zo hoog zijn als het hart van Irmscher Delta’s die er op de eerste foto onderzitten.
Valt op zicht dus nog wel mee denk ik ?3 maart 2014 om 12:12 #18221151ik zou voor de 2de bbs gaan, lenso’s laat de lak snel van los bij vele kilometers en steenslag snel zichtbaar.
3 maart 2014 om 12:56 #18221152De BBS CH :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.