Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafire 1.8 ecotech motor problemen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2014 om 13:00 #17264448
Heb hier dus een zafira 1.8 ecotech staan van 2000.
nu was juist het probleem de orginele motor is stuk gegaan en is vervangen door een andere motor.
maar hier zit juist het probleem ik vermoed de motor die ik gekocht heb een astra gsi motor is.
nu weet ik zelf van mijn astra gsi en kadet gsi dat er verschillende versies motors zijn en het ook afhangt van welke computer je hebt hoeveel pks enz je hebt.mijn vraag is eigenlijk kan het zijn dat de computer van de zafira niet goed is voor een astra gsi 1.8 ecotech motor ?
Ook is de injectie van de zafira over gezet omdat hier lpg op geinstalleerd was zit er een verschil in de twee motors ?motor houwt in geef je gas geraak je niet over een bepaald aantal toeren en blijkbaar onthouwd hij nooit de code van de sleutel.
met gevolg elke keer door een garage laten resetten.
al het mogelijke is al vervangen nokkenassensor enz blijft het zelfde probleem hebben.4 maart 2014 om 17:10 #18220938motor van astra gsi is compleet anders, dat is een 2.0 16V origineel.
Jouw zafira 1.8 is een x18xe1 of een z18xe.
de z18xe is wel geleverd in de Corsa C GSI, en die past dan ook probleemloos.
4 maart 2014 om 18:09 #18220939Of er hangt geen 1.8 maar ene 2.0 X20XEV in en die lijkt wel veel op de Astra F GSI C18XE of X20XEV.
4 maart 2014 om 21:17 #18220940@koenelsenaar wrote:
motor van astra gsi is compleet anders, dat is een 2.0 16V origineel.
Jouw zafira 1.8 is een x18xe1 of een z18xe.
de z18xe is wel geleverd in de Corsa C GSI, en die past dan ook probleemloos.
Maar niet in een Zafira van 2000, daar lag inderdaad de x18 motor in met een gaskabel, dus als je dan een Z18xe hebt met fly by wire gaspedaal dan moet je toch het een en ander aanpassen.
4 maart 2014 om 21:21 #18220941dan is het een x18xe1, die heeft ook een gaskabel, maar is een heel andere motor dan de x18xe of x20xev
Mijn vectra B van september 2000 heeft ook een z18xe motor trouwens.
4 maart 2014 om 22:35 #18220942X18XE1 is inderdaad GEHEEL anders als de C18XE (astra-F GSi) C18XEL en X18XE motoren, zijn allen als ECOTEC bestempeld, maar toch heel verschillend.
X18XE1 heeft echt een X18XE1 nodig voor de wissel, een Z18XE is er nog wel naar om te bouwen, andersom gaat overigens niet, dit omdat de Z18XE pulse wiel voor de Krukas positie sensor in het onderblok heeft, en de X18XE1 aan bij buitenzijde van de motor.
Willem
6 maart 2014 om 10:28 #18220943ga het juist type motor is door geven straks is naar de nr kijken op de motor.het gaat hier om een 1.8 motor is meermaals binnen geweest bij een opel garage het spelletje stopt niet .ik dacht al die tijd omdat ik de orginele computer heb laten zitten het probleem daar ging liggen ?
6 maart 2014 om 12:07 #18220944Als die rond 4500 toeren blijft hangen, vervang dan je nokkenas en krukassensor, kijk ook of die optijd staat. (slaat dus dan ook in de toerenbegrenzer rond 4500 rpm).
Blijft die hangen in toeren, maar niet alsof die in de begrenzer slaat dan vaak je luchtmassameter vervangen.
Computer bij de auto houden maakt niks uit zolang deze goed is. En is ook het makkelijkste. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.