Zafire 1.8 ecotech motor problemen.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafire 1.8 ecotech motor problemen.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264448
    TheButcher1983
      Lid sinds:
      1 March 2014

      Heb hier dus een zafira 1.8 ecotech staan van 2000.
      nu was juist het probleem de orginele motor is stuk gegaan en is vervangen door een andere motor.
      maar hier zit juist het probleem ik vermoed de motor die ik gekocht heb een astra gsi motor is.
      nu weet ik zelf van mijn astra gsi en kadet gsi dat er verschillende versies motors zijn en het ook afhangt van welke computer je hebt hoeveel pks enz je hebt.

      mijn vraag is eigenlijk kan het zijn dat de computer van de zafira niet goed is voor een astra gsi 1.8 ecotech motor ?
      Ook is de injectie van de zafira over gezet omdat hier lpg op geinstalleerd was zit er een verschil in de twee motors ?

      motor houwt in geef je gas geraak je niet over een bepaald aantal toeren en blijkbaar onthouwd hij nooit de code van de sleutel.
      met gevolg elke keer door een garage laten resetten.
      al het mogelijke is al vervangen nokkenassensor enz blijft het zelfde probleem hebben.

      #18220938
      koenelsenaar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2010

        motor van astra gsi is compleet anders, dat is een 2.0 16V origineel.

        Jouw zafira 1.8 is een x18xe1 of een z18xe.

        de z18xe is wel geleverd in de Corsa C GSI, en die past dan ook probleemloos.

        #18220939
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Of er hangt geen 1.8 maar ene 2.0 X20XEV in en die lijkt wel veel op de Astra F GSI C18XE of X20XEV.

          #18220940
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            @koenelsenaar wrote:

            motor van astra gsi is compleet anders, dat is een 2.0 16V origineel.

            Jouw zafira 1.8 is een x18xe1 of een z18xe.

            de z18xe is wel geleverd in de Corsa C GSI, en die past dan ook probleemloos.

            Maar niet in een Zafira van 2000, daar lag inderdaad de x18 motor in met een gaskabel, dus als je dan een Z18xe hebt met fly by wire gaspedaal dan moet je toch het een en ander aanpassen.

            #18220941
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              dan is het een x18xe1, die heeft ook een gaskabel, maar is een heel andere motor dan de x18xe of x20xev

              Mijn vectra B van september 2000 heeft ook een z18xe motor trouwens.

              #18220942
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                X18XE1 is inderdaad GEHEEL anders als de C18XE (astra-F GSi) C18XEL en X18XE motoren, zijn allen als ECOTEC bestempeld, maar toch heel verschillend.

                X18XE1 heeft echt een X18XE1 nodig voor de wissel, een Z18XE is er nog wel naar om te bouwen, andersom gaat overigens niet, dit omdat de Z18XE pulse wiel voor de Krukas positie sensor in het onderblok heeft, en de X18XE1 aan bij buitenzijde van de motor.

                Willem

                #18220943
                TheButcher1983
                  Lid sinds:
                  1 March 2014

                  ga het juist type motor is door geven straks is naar de nr kijken op de motor.het gaat hier om een 1.8 motor is meermaals binnen geweest bij een opel garage het spelletje stopt niet .ik dacht al die tijd omdat ik de orginele computer heb laten zitten het probleem daar ging liggen ?

                  #18220944
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Als die rond 4500 toeren blijft hangen, vervang dan je nokkenas en krukassensor, kijk ook of die optijd staat. (slaat dus dan ook in de toerenbegrenzer rond 4500 rpm).
                    Blijft die hangen in toeren, maar niet alsof die in de begrenzer slaat dan vaak je luchtmassameter vervangen.
                    Computer bij de auto houden maakt niks uit zolang deze goed is. En is ook het makkelijkste.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.