Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aankoop Astra G met kleine mankementjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2014 om 10:40 #17264386
Beste mensen. Ik heb sinds eergisteren een Opel Astra G 1.6 8V automaat uit ’98 met kleine mankementjes.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.1. Elektrische spiegels werkten niet. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, waren allemaal goed! Vervolgens heb ik ook de dikke zwarte verzekeringen (4 pins) eruit gehaald en weer opnieuw erin gestopt. Conclusie? Rechterbuitenspiegel werkt nu. Je kan hem alleen naar boven en beneden afstellen, maar niet van links naar rechts. Linkerbuitenspiegel reageert totaal niet op de knop.
Iemand een idee????? Want de dikke zekering kan je niet zien of die wel of niet stuk is. Iemand hier een trucje voor?2. Waar zit de temperatuursensor van de koelvloeistof? Metertje in de dashboard komt namelijk laat op gang, dus wil ik dat even voor alle zekerheid vervangen. Ook omdat het stationair heel lichtjes schommelt.
Kan iemand de plaats voor mij omcircelen op de foto?
26 februari 2014 om 11:00 #18220428Bij de spiegels denk ik eerder aan een defecte schakelaar. Meet of je spanning krijgt tot aan de schakelaar.
26 februari 2014 om 11:08 #18220429Hoe meet je dat? Ik heb wel zo’n multimeter.
Bedoel je met schakelaar de bediening in de deur?Moet je daarvoor de hele deurpaneel loshalen?
26 februari 2014 om 11:15 #18220430Nee hoor … een fittingschroevedraaier eronder en je popt hem zo uit je paneel …
26 februari 2014 om 11:22 #18220431Hoeveel volt moet deze dan aangeven ?
26 februari 2014 om 12:19 #18220432Schakelaar is kapot dit heb ik namelijk ook
Knop zul je in moeten drukken en heen en weer wiebelen
of even naar sloop rijden king:26 februari 2014 om 12:27 #18220433Dat is simpel. Vader van een vriend van me rijdt ook Astra met electrische ramen ;) hahaha ff op bezoek gaan vanavond.
Kan iemand mij de koelvloeistoftemperatuursensor aanwijzen? Is dit hem soms?
26 februari 2014 om 17:46 #18220434Zo spiegels zijn opgelost!
Blijkt inderdaad de bedieningskastje te zijn in de deur.
Ik zou nu dus heel graag willen weten waar de temperatuursensor is van je metertje in de tellerhuis van de koelvloeistof???
26 februari 2014 om 21:23 #18220435Dat is die op de Foto, deze is ook voor het motormanagement.
Willem
26 februari 2014 om 21:45 #18220436Oke mooi!
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Is daar een simpel weggetje voor?Moet ik dan een sensor hebben met een platte metalen kop of een sensor met plugstekker?
Ik bedoel dit, zijn 2 soorten namelijk:
http://m.mister-auto.nl/fl/koelmiddeltemperatuursensor/opel-astra-g-hatchback-f48-f08-1-6-75pk_v8994_g830.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Iemand die t weet?
Volgens de dealer is het de platte kop. Klopt dit?
Wat is raadzaam FAE of Valeo? Weet niet wat opel gebruikt.26 februari 2014 om 21:53 #18220437Steeksleuteltje, 1 slagje los, de rest gaat met de hand (meestal dan), als je dit met koude motor doet, dan is het goed te doen zonder veel vloeistof te verliezen.
Eerst even de dop los en Vast, dan trek je vacuum waardoor ze niet heel hard lekken zal.maar je kan m eerst Controleren met een Op-Com, een Kapotte sensor zou je wel moeten merken in je verbruik.
Komt de meter ook niet omhoog als de motor langer stationair draait??
Willem
26 februari 2014 om 22:36 #18220438Jawel, als je lange tijd stilstaat komt ie omhoog, maar als je rijdt dan blijft hij koud aangeven.
Verbruik ligt ook iets te hoog en stationair schommelt de toerental ietsje.
27 februari 2014 om 05:30 #18220439@Bandenservice 40 wrote:
Jawel, als je lange tijd stilstaat komt ie omhoog, maar als je rijdt dan blijft hij koud aangeven.
Verbruik ligt ook iets te hoog en stationair schommelt de toerental ietsje.
Thermostaat blijft waarschijnlijk open staan, zodat de motor niet goed op temperatuur komt bij rijden.
27 februari 2014 om 06:49 #18220440Ik wil toch eerst beginnen bij de sensor. Dan is dat alvast ook gebeurd en misschien is het probleem dan zelfs opgelost.
27 februari 2014 om 07:51 #18220441Vrijwel zeker de thermosstaat.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
27 februari 2014 om 12:22 #18220442Wat een gedoe zeg. Riem is in 2011 met 88.000 km vervangen.
Wel erg zonde om daar nu aan te zitten dan! Snap niet dat ze dat dan niet meteen mee vervangen!27 februari 2014 om 13:31 #18220443De termostaat zit toch niet aan de riem? De termostaat zit toch bij de radiator? Die kun je toch gewoon vervangen zonder aan de riem te moeten komen.
27 februari 2014 om 13:37 #18220444Nee, zie bovenste foto’s, de thermostaat zit tussen de distr. en motorblok. Dat is voor zover ik het heb kunnen onderzoeken.
27 februari 2014 om 13:40 #18220445@Dolby wrote:
De termostaat zit toch niet aan de riem? De termostaat zit toch bij de radiator? Die kun je toch gewoon vervangen zonder aan de riem te moeten komen.
Bij dit blok niet dus moet de riem er wel af.
Waarom heb je hem gelijk niet mee (laten) vervangen toen je riem werd vervangen. Zo’n thermostaat kost niks27 februari 2014 om 13:53 #18220446Beste,
Ik ben sinds afgelopen maandag de nieuwe eigenaar van de Astra….
Bij de proefrit kwam de wijzer wat later omhoog, dat viel me wel op. Ik dacht nou dan zal de motor wel koud zijn geweest… Toen de wijzer werkte, heb ik het zo weer vergeten.
Alleen nou rij je er zelf in en merk je dingen sneller op.Ik begin gewoon met de sensor, als dat het niet is, is die ook in ieder geval vervangen :P
Thermostaat pak ik dan wel met de riem compleet als het zover is.
Moet nog even tanken om te kunnen bepalen hoeveel hij verbruikt. Heb hem namelijk met driekwart tank gehad. Zo uit me hoofd zit ik 1 op 8/9 , enkel binnenstad. Ik weet niet of dit normaal is. Rijgedrag is zeer zuinig, maar wel enkel binnenstad.27 februari 2014 om 13:56 #18220447@black_astra wrote:
@Dolby wrote:
De termostaat zit toch niet aan de riem? De termostaat zit toch bij de radiator? Die kun je toch gewoon vervangen zonder aan de riem te moeten komen.
Waarom heb je hem gelijk niet mee (laten) vervangen toen je riem werd vervangen. Zo’n thermostaat kost niks
Omdat hij de auto nog niet had toen de riem is vervangen.
Ik zou ‘m ook gelijk meepakken als ik de riem zou vervangen, maarja, soms wordt er op de raarste dingen bezuinigd.
27 februari 2014 om 15:44 #18220448@Bandenservice 40 wrote:
Beste,
Ik ben sinds afgelopen maandag de nieuwe eigenaar van de Astra….
Bij de proefrit kwam de wijzer wat later omhoog, dat viel me wel op. Ik dacht nou dan zal de motor wel koud zijn geweest… Toen de wijzer werkte, heb ik het zo weer vergeten.
Alleen nou rij je er zelf in en merk je dingen sneller op.Ik begin gewoon met de sensor, als dat het niet is, is die ook in ieder geval vervangen :P
Thermostaat pak ik dan wel met de riem compleet als het zover is.
Moet nog even tanken om te kunnen bepalen hoeveel hij verbruikt. Heb hem namelijk met driekwart tank gehad. Zo uit me hoofd zit ik 1 op 8/9 , enkel binnenstad. Ik weet niet of dit normaal is. Rijgedrag is zeer zuinig, maar wel enkel binnenstad.Je hebt het zelfde blok als mij zie ik. De mijnes rijd altijd 1: 13.5 / 14 ( stad/snelweg gecombineerd ). Een automaat zal wel iets meer nemen dan handgeschakeld.
Ik zou zelf niet te lang wachten met die thermostaat want altijd met koude motor rijden word het ook niet beter van.
Ik weet wel bijna zeker dat het je thermostaat is en niet de sensor.28 februari 2014 om 18:05 #18220449Als ik de thermostaat wil vervangen, moet de distributieriem eraf?
Zo ja, wat moet ik dan meevervangen?28 februari 2014 om 18:11 #18220450Is inderdaad de thermostaat, deze zit achter de distributiekap, riem zit er voor.
Vervang ook meteen de riem als je toch bezig bent.Dus thermostaat, riem, spanner en eventueel waterpomp als dat nog nooit is gebeurd.
3 maart 2014 om 08:42 #18220451zo’n distributiesetje compleet vind je voor +/- 100 euro.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.