Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Motronic 4.1 probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2014 om 18:23 #17264133
Hallo,
Wij zijn nog steeds bezig om de Monza van Peter777 op Motronic 4.1 werkten te krijgen.
Dit lukt helaas nog steeds niet.Alles is goed aangesloten alleen lopen ho maar.
Wat hij wel doet is 2 a 3 seconden lopen en flink schudden, daarna valt hij stil.
Op remreiniger blijft hij wel lopen.
Dit duit dus op geen benzine.
Alleen krijgt hij wel benzine.
Op de benzine slangen staat druk en de bougies worden nat.
Omdat de onstekking van Motronic via de ECU geregeld wordt ga ik er van uit dat dit helemaal goed is.Het Motronic systeem is lopend van mijn Admiral afgekomen.
Het enige onderdeel wat anders is is de Lambdasonde, deze komt van een andere auto omdat deze niet makelijk los van de Admrial kon.Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder heb ik geen goeie informatie hoe de ontsteking goed af te stellen.
Het is namelijk zo dat het motor blok wat er in zit een 3.0E is.
Ik heb het motor blok in BDP gezet en de markerings-tekens gebruikt voor de rotor en verdeler kap.We zijn bijna in staat om het om te bouwen naar L-jetronic omdat we daar nu wel redelijk bedreven mee zijn.
:wors :wors :wors
15 februari 2014 om 18:26 #18218231En het motor motormanagement lampje blijkt op contact branden maar tijdens starten gaat deze uit.
Wat naar mijn menen in houdt dat alle onderdelen van het injectie systeem goed zijn.16 februari 2014 om 07:40 #18218232Levert de pomp nog wel genoeg druk? Als hij loopt maar niet genoeg druk levert, start hij wel, agv druk opbouw door dichte injectoren. Maar kakt de druk in, zodra deze open gaan. Hierdoor komt er te weinig brandstof in de kamer, en loopt hij niet. De benzine die dan niet verbrand door teveel lucht slaat dan op de bougies, waardoor deze nat worden. Dus ff brandstof druk meten en je weet het.
16 februari 2014 om 07:41 #18218233Of de drukregelaar op de rail stuk, dat kan natuurlijk ook.
16 februari 2014 om 09:16 #18218234Okay dank je wel voor je reactie.
Heb er een nieuwe brandstofpomp onder hangen dus ga er van uit dat dat wel goed is.Wel heb ik nog medere druk regelaars liggen.
Ga er van uit dat je de gene bedoelt die op de retour leiding zit en op het vacuüm van de inlaat werkt.Ik heb laatst wel een injectie rail gekocht.
Er zit nu nog een systeem op van benzine slangen.
Denk dat ik dat er dan er maar een op ga schroeven.
Dit was sowieso het idee maar wou de motor eerst draaiend hebben dat zijn originele onderdelen.16 februari 2014 om 09:43 #18218235Uit ervaring kan ik je vertellen dat een nieuwe pomp geen garantie geeft dat die ook dat doet wat die moet doen. Ik zou het gewoon eens na meten. Dan weet je het zeker.
16 februari 2014 om 10:33 #18218236Okay gaan we dat even doen.
19 februari 2014 om 22:00 #18218237Brandstof pomp gewisseld,
Drukregelaar en injectierail
Allemaal het zelfde verhaal 2 sec lopen/bonken en afslaan.Vandaag L-jetronic er op gezet en starten/lopen.
Dit met de zelfde brandstofpomp en drukregelaar.
Dus de fout zit hem in het Motronic systeem.
Wat heel vreemd is omdat ik dit systeem nog geen 2 maanden geleden van mij Admiral heb afgehaald.Wie heeft nog mee ideeën waar het eventueel aan kan liggen.
Ik heb de weerstanden van de injectoren gemeten deze moeten voor mijn gegevens tussen de 15 en 17 ohm liggen.
Alle injectoren zowel de originele als op het injectierail hebben 16 ohm.
Lijkt mij dus goed.Weerstand van de temp. sensor gemeten ook goed.
En die van de BDP sensor ook.HELP HELP HELP
Het is namelijk wal de bedoeling dat de Monza op Motronic gaat rijden.
Dit vanwege het mindere brandstof verbruik en de mogelijkheid tot het aansluiten van de boordcomputer.
Nu kan dit laatste ook op L-jetronic maar ik heb toch liever Motronic.20 februari 2014 om 07:54 #18218238hoe heb je de ontsteking aangesloten bij de jetronik en bij de motronic?
20 februari 2014 om 09:28 #18218239Bij l-jetronic gewoon door de originele 12v geschakelde plus van de kabel boom van de auto.
Bij Motronic door middel van de zwart gele kabel door getrokken naar de geschakelde kant van de stekker met 3 aansluitingen.(continu, geschakeld en toerental)
De aansluiting voor de bobine zit namelijk al kabelboom van Motronic.20 februari 2014 om 09:38 #18218240En welke verdeler gebruikt?
De stand alone verdeler van de jetronic werkt namelijk niet op de motronic (ander kenveld)
20 februari 2014 om 11:31 #18218241Dat klopt maar heb alle delen gebruikt toen hij nog draaide.
Op de lambda sonde naar.Dus onderbrekeras en bobine wat bij Motornic hoort heb ik gebruikt.
En tijdens het starten krijgt hij ook gewoon vonk.Het is een raar verhaal.
20 februari 2014 om 13:15 #18218242Neem aan dat je al gecontroleerd hebt, ofdat alles nog op tijd staat.
Verder zou ik de lambda wel aan sluiten. Mocht je geen gat ervoor hebben:
http://www.edelschmiede.com/shop/einschweissgewinde-mutter-lambdasonde-m18x15″ onclick=”window.open(this.href);return false;;)
20 februari 2014 om 14:29 #18218243@Freestyler wrote:
Neem aan dat je al gecontroleerd hebt, ofdat alles nog op tijd staat.
Verder zou ik de lambda wel aan sluiten. Mocht je geen gat ervoor hebben:
http://www.edelschmiede.com/shop/einschweissgewinde-mutter-lambdasonde-m18x15″ onclick=”window.open(this.href);return false;;)
Die heb ik voor hem er al “professioneel” ingebakken :P
20 februari 2014 om 14:32 #18218244Wat zeer gewaardeerd wordt.
5 maart 2014 om 18:35 #18218245water temp sensor zijn van motronic en L-jetronic verschillende meende ik…
(blauw om zwart)
dus bij een temp sensor van de l-jetronic verzuipt de motronic6 maart 2014 om 15:03 #18218246Dat klopt:
Blaauw zonder nummer is voor L-jetronic
Zwart voor LE-jetronic
En Blaauw met code is voor Motronic.Maar goed heb die verder niet veranderd, en zoals eerder gezegd komt het hele systeem van een rijdende auto af.
We hebben er nu L-jetronic op en dat werkt naar behoren.Op een regenachtige zondag middag maar een kijken of Motronic er weer op komt.
In iedergeval bedankt voor de reactie.
7 maart 2014 om 21:59 #18218247had ik de laatste 2 omgedraaid .. oepsie.. ;)
toch vreemd dat hij dan een idee geeft dat hij verzuipt… althans.. mijn gedachte..
(bij motronic..)ben hier met een c30ne ook aan het etteren geweest.. wou ook niet draaien..
later liep ik tegen de sensor aan.. ivm monteren van ander thermostaathuis,
was deze vergeten mee te vervangen.. vandaar..suces op de zondagmiddag verder :D
7 maart 2014 om 22:48 #18218248Dank je wel voor je reactie.
Komt wel goed.
Hij draait nu bijzonder mooi op L-jetronic.
Vind het eerst wel even best zo.Heb inderdaad al wel geschoten dat die watertemp. sensoren toch wel erg belangrijk zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.