Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Koude motor C30SE verzuipt bijna
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2014 om 18:26 #17264098SenatormanLid sinds:
1 January 1970Kan iemand mij vertellen hoe en of je bij een C30SE de choke wat eerder kan laten stoppen.
Bij een koude motor verzuipt deze bijna, en ga je even de auto verplaatsen, dan kan je er vanuit gaan dat deze daarna erg lastig start., Wat je dan ruikt uit de uitlaat zijn enorm veel onverbrande gassen.
16 februari 2014 om 10:39 #18217928C30SE heeft geen Choke (inspuitmotor), Dit kan worden veroorzaakt door:
Temperatuursensor motormanagement (dus niet die van de meter op je dash)
Lucht Hoeveelheids Meter
Koudstart injector (indien aanwezig).Willem
16 februari 2014 om 12:15 #18217929AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok, kan ik hierin iets aanpassen om de choke of inspuiting te verminderen, of dat de choke eerder uitschakelt?
16 februari 2014 om 23:11 #18217930Zal een Sensorstoring in zitten (preventief Temperatuursensor wisselen (ook kans dat er een verkeerde in zit).
Als je een Koudstart injector hebt, heb je kans dat deze te veel inspuit, Stekker eraf om te testenWillem
16 februari 2014 om 23:14 #18217931AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar zou die koudstart-injector moeten zitten? zit deze onder de driehoekige afdekplaat?
16 februari 2014 om 23:32 #18217932meestal net na de gasklep op het inlaat, ik ben verder niet heel bekend met het L(E)-Jetronic systeem dus weet niet of deze er op zit.
Ben bekender met de K(E)-Jetronic systemen (Spinnenkop pomp systeem ala Oude Audi’s VW’s Fords en Mercedessen).
13 maart 2014 om 19:55 #18217933C30SE (3.0 24V) heeft geen L(E)-jetronic. Maar Motronic 1.5
Dus ook geen koude start injectorVerzuipen bij koude motor kan haast enkel de temperatuursensor in je thermostaathuis zijn. Of de lambda sonde die na begint te laten.
Wat ook wel eens wil helpen, is de veer in de LMM 2 tandjes strakker te zetten. De veer wordt met de jaren ook iets slapper. (loopt dan ietsje armer)
13 maart 2014 om 21:08 #18217934AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmm 3 goeie tips. thx
Denk dat tip 3, de veer in de lmm, direct het gewenste effect geeft. alhoewel de auto bij warme motor voortreffelijk reageert, en het verbruik op normale waardes zitten. Probleem is dat er veel koude kilometers mee worden gereden. Rondom de kerk. en hierbij een enorm verbruik heeft van zo’n 1 op 6. Je ruikt bijna verze benzine uit de uitlaat als de oude koud stationair staat te draaien.
Om die ver aan te spannen in de lmm, moet dan het zwarte dekseltje verwijderd worden, of kan ik de veer aanspannen vanuit het luchtfilterhuis?
13 maart 2014 om 21:34 #18217935Veel onverbrande benzine vervuilt de lambda ook aardig. Probeer eens goed warm te rijden en dan ook echt goed door trekken (schoon blazen).
Om de veer iets verder aan te spannen, moet idd dat zwarte dekseltje los. Voordat je begint met verzetten, markeer dan met tip-ex of iets dergelijks dan eert je begin stand. Dan kan dat nooit mis gaan.
Indien gewenst, kan ik er morgen wel een filmpje van maken, hoewel het niet echt moeilijk is.
13 maart 2014 om 21:49 #18217936AnoniemLid sinds:
1 January 1970Filmpje is wel handig, met name de kant die opgedraaid moet worden om de veer aan te spannen.
14 maart 2014 om 14:50 #18217937Filmpje is niet gelukt, foto’s wel
daarna de begin stand markeren (met tip-ex bv):
Vervolgens met een kleine schroevendraaier de veer uit de vertanding tillen, en met de grote schroevendraaier het tandwiel met de klok mee draaien (let ook op de tip-ex om te zien welke kant op gedraaid is)
Wanneer je deze 2 foto’s hier boven opslaat en snel achter mekaar wisselt, zie je de veer ook aanspannen ;)
14 maart 2014 om 15:34 #18217938AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thx man, :thumb ik ga hiermee aan de gang. Eigenlijk wel een echte How-to geworden :D
9 augustus 2014 om 15:56 #18217939is jouw probleem opgelost? Ik heb dit probleem ook maar dan alleen als ik met het gas speel als ik in of uit de garage kom of iets dergelijks, heeft te maken met het automatisch bijregelen lijkt wel.
Bij mij is de lmm op de testbank afgesteld en de temperatuurmeter is ook nieuw maar doet het nog steeds.
vind zoieso dat deze motor vaak moeite heeft met het bijstellen van het toerental na afremmen op de motor.gr tom
9 augustus 2014 om 20:33 #18217940AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja eigenlijk wel. Heb dus de veerspanning van de lmm verhoogt met twee tanden. Hiermee is de veer iets strakker gezet. Vind eigenlijk wel dat bij de koude start de uitlaatgassen minder naar benzine reuken. Ook heb ik geen verzopen motor gehad. Dit had ik hiervoor wel als ik de koude motor kort liet lopen, beetje speelde met het gas, en daarna direct weer uitzetten. Zit er zelfs aan te denken om de veer nog 2 tanden strakker te zetten.
10 augustus 2014 om 15:58 #18217941aan de veer ga ik niet meer zitten die staat goed, nu is het stationair niet top maar qua vermogen op toeren optimaal, vind ik toch belangrijker
27 augustus 2014 om 11:54 #18217942heb nog iets gevonden mbt dit probleem, de stationair regelaar die had ik even los gehaald om schoon te maken, bleek dat deze niet soepel open en dicht ging dus die heb ik schoongemaakt en een beetje wd40 ingespoten, werkt weer als een nieuwe, toen nog even kijken of ie dicht was dmv 1 gat dichthouden en blazen, wat bleek, er kwam lucht uit de achterkant waar het plastic gedeelte met stekkeraansluiting in zit geschoven, tussen het alu en het plastic door, is toch misschien de moeite waard om dit ook even te bekijken.
27 augustus 2014 om 12:34 #18217943 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.