vreemde olie lekkeage langs kop bout

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) vreemde olie lekkeage langs kop bout

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264048
    my ride
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2010

      naar mijn motor te hebben gereviseerd,lekt hij soms olie langs de kop bout. (cil kop is afgeperst)
      ik snap alleen niet hoe dat in vredesnaam mogelijk is.
      ik heb er ff een foto van gemaakt


      het komt dus echt duidelijk tussen de bout.en niet tussen de 2 cil kop delen uit.
      wat zou ik nu het beste kunnen doen,de bout eruit draaien,vloeibare pakking eraan en terug draaien……ben ik eigenlijk geen groot fan van maar,tja wat moet je anders :hmmz

      #18217198
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Het kan langs de kopbout.lekken of uit de schroefdraad van de kopbout.

        Het eerste geval is lekke koppakking, het 2e gevsl is gescheurd onderblok

        Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

        #18217199
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Zo te zien geen nieuwe kopbouten gebruikt bij revisie? Of hoelang is dat geleden?

          #18217200
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            @Haasje17 wrote:

            Zo te zien geen nieuwe kopbouten gebruikt bij revisie? Of hoelang is dat geleden?

            Dat maakt geen verschil, ik heb mijn kopbouten inmiddels al voor de 4e keer gebruikt (C20NE-T).

            #18217201
            my ride
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 September 2010

              even terug komend op dit topic.ik heb de cilinder kop er maar weer afgehaald.aangezien hij bleef lekken.
              mijn vermoedens zijn nu dat er geen tot weinig kit tussen de 2 cilinderkopdelen zat.waardoor de olie via het boutgat er weer uitkwam.

              hier even een voorbeeld.het ging eigenlijk om de bout met de pas-bus in de hoek,waardoor het bout gat nog groter was

              goede redenering dacht ik zo????

              #18217202
              Noordpoolgsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 March 2009

                ik heb een keer een gescheurt nokkenashuis gehad bij die zelfde bout ! scheurtje in de ronding waar de bout opkomt zeg maar.

                #18217203
                my ride
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 September 2010

                  @Noordpoolgsi wrote:

                  ik heb een keer een gescheurt nokkenashuis gehad bij die zelfde bout ! scheurtje in de ronding waar de bout opkomt zeg maar.

                  okee,dat is goed om te horen…..ik zal daar nog een extra blik op werpen :thumb
                  was dar scheurtje goed zichtbaar ?

                  #18217204
                  Noordpoolgsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 March 2009

                    ik zag het er bij lopende motor uit lopen.

                    #18217205
                    my ride
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 September 2010

                      om dit topic toch netjes af te ronden…

                      ook mijn nokkenashuis is gescheurd.
                      nadat ik de koppakking opnieuw vervangen had,bleef het probleem zich voordoen. uit nader inspectie bleek
                      dus dat ook mijn nokkenashuis gescheurd was.ik heb de kop er weer afgehaald. :argue


                      heb met een hamer op de scheur geslagen,voor de duidelijkheid ;)

                      ben in ieder geval blij dat het niet het onderblok is :D

                      allen bedankt!!!!!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.