Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C 1.7 CDTI vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2014 om 20:59 #17264024
Hoii mensen,
ik ben sinds een paar maandjes een trotse corsa b 1.5 TD eigenaar, heel leuk en betrouwbaar wagentje met die isuzu blokje :D .
Nu ook mijn vriendin zijn rijbewijs heeft wil ik een 2de corsa erbij kopen, en heb echt interesse in de corsa C 1.7 CDTI, namelijk omdat deze 100 pk standaard heeft en goed vooruit gaat :D. De corsa B 1.5 TD isuzu is mijn eerste rijervaring met een opel en de kwaliteit van deze wagen is heel goed.
Wel, de vraag waarmee ik vast zit is:
-Zijn deze wagens (Corsa C 1.7 CDTI) betrouwbaar?
-Wat zijn de min punten ervan?
-En wat kan ik de beste controleren voor de aankoop?
-En een laatste vraag is, ik lees dat sommigen zeggen dat een 1.7 CDTI een ISUZU blok is en de andere zeggen dat het een Opel blok is, welke is het nu juist die 1.7 CDTI?mvg
23 februari 2014 om 19:18 #18216802De 1.7CDTI in de Corsa C (Z17DTH) is idd een Isuzu blok.
Ze zijn volgens mij zelfs iets beter / betrouwbaarder dan de voorloper van Isuzu, de Y17DT
Ik weet niet wat de “bekende problemen” zijn. De EGR hoor ik (lees ik) nog wel eens langskomen, maar dat geldt voor veel meer motorcodes.
Verder willen er nog wel eens electronische storingen optreden met sensoren, maar ik weet niet of dat echt een “bekend probleem” is, of gewoon vaak op dit forum voorkomt.
Controleer dus iig de controlelampjes op het dashbord, dat ze ook daadwerkelijk werken bij bijv. het op contact zetten.
Een paar keer zowel starten met koude als met warme motor wil nog wel eens wat storingen naar boven toverenAl met al zijn hel volgens mij hele betrouwbare blokken
23 februari 2014 om 20:25 #18216803Een heel bekende kwaal van de isuzu blokjes in het algemeen is de dynamo die kapot gaat doordat de oliekeering lek slaat die daar achterop zit geschroeft. (Ook bij de Z17DTH)
Wat ook gebeurd bij de denso diesel drukpomp is dat de opvoerventiel van de diesel defect gaat , maar deze is zonder al te veel moeite te vervangen.
En als laatste : lekkage in de koelslangen van de EGR koeler.
24 februari 2014 om 22:42 #18216804Bedankt voor de info en de tips, ik ga woensdag eentje bekijken in Rotterdam.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.