Aankoopadvies astra h break 1.7cdti ecoflex 110pk

Forumindex Forums Modellen Astra Aankoopadvies astra h break 1.7cdti ecoflex 110pk

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264012
    Guppy320
      Lid sinds:
      11 February 2014

      Donderdag ga ik een astra bekijken van eind 2010 met 50 – 60dkm.
      Het is een edition 111.
      Nu heb ik wel wat algemene kennis van auto’s maar zoek echt de typsche problemen bij deze modellen.

      Heb slechte dingen gelezen over M32 versnellingsbakken maar weet niet of deze hierin zit…
      Elektronicaproblemen / stuurdozen / waterinsijpeling
      Zwakke ruitenwisserarmen / ruitenwissermotor
      Roetfilter en EGR problemen
      Slechte kwaliteit van stoelbekleding en loslaten van bekleding

      Kan iemand mij wat wijzer maken met zijn of haar ervaringen?

      Alvast bedank hoor :thumb

      #18216715
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        m32 bakken zijn de bakken waarbij de achteruit versnelling naast de 1 zit. Als je achteruit rechtsachter zit(naast je 4), dan heb je een F27 (?) bak.

        Iedere auto heeft dingen, maar de zaken die de 1.7 heeft zijn vrij makkelijk op te lossen:
        speling op de pook(pookrevisie).
        Hier en daar wat slangen die eventueel kunnen lekken
        EGR heeft iedere diesel problemen mee, kwestie van 2 keer per jaar loshalen en reinigen..

        Voor de rest rij ik nu bijna 30.000 km met de 1.7 CDTI, en geen grote noemenswaardige problemen gehad. Alleen het standaard onderhoud zoals remmen e.d.
        Daarnaast de schakelstangen gesmeerd omdat de pook niet soepel ging, het thermostaathuis lekte, (door Opel gratis gerepareerd onder winterplan garantie), en de turbo inlaat + EGR zaten dichtgekoekt dus schoongemaakt.

        Zoals velen zeggen, 1.7 zijn stevige motoren die weinig nukken kennen.. Ik ben toen speciaal voor de 1.7 gegaan, omdat de verhalen van de 1.9 met het wervelkleppen gezeik(wat ze zowat allemaal schijnen te krijgen) mij te veel afschrok.

        #18216716
        Guppy320
          Lid sinds:
          11 February 2014

          Bedankt voor je respons!
          Het is een manuele 6- versnellingsbak, ik veronderstel dus dat de achteruit naast de 1 zit…?
          Een reden om deze wagen te laten staan?

          Het is trouwens een particulier, dus geen garantie bij defecten. Mss ook het vermelden waard…

          #18216717
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Nee, geen reden om het te laten staan, zeker niet als hij goed schakelt. Maar hou in het achterhoofd dat het een punt is. Wil niet zeggen dat jij gelijk ellende krijgt.

            #18216718
            Guppy320
              Lid sinds:
              11 February 2014

              Toch al een geruststelling dan. Ga zowiezo proefrijden dus zal wel meteen opvallen zekers…

              #18216719
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Die bakslijtage komt veelal door “het nieuwe rijden”. Door het schakelen in lage toeren resoneert het spul teveel, en trilt alles dus kapot.

                Er reageren weinig mensen hier verder, dus denk dat er weinig toe te voegen is aan bovenstaande info. Succes!

                #18216720
                Guppy320
                  Lid sinds:
                  11 February 2014

                  In mijn geval komt er van ‘het nieuwe rijden’ weinig terecht. Bij mijn vrouw eigelijk ook niet. Opschakelen doe ik in koude toestand bij 2000 rpm. Bij warme motor is dat bij 2500 rpm. Nenee, hier geen ‘nieuwe rijder’ die bij 50 km/u al in 5de zit :D

                  #18216721
                  PaulAstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 August 2013

                    Over het algemeen is een Astra-H een probleemloze auto, het komt wel eens voor dat er een m32 bak stuk gaat, maar het is niet zo dat ze allemaal stuk gaan.

                    Wat Pixels66 al zegt: het nieuwe rijden = het nieuwe vernaggelen; Je gaat op je fiets toch ook niet met wind tegen in de hoogste versnelling trappen, dan krijg je een enorme kracht op de trap-as. Een soortgelijk iets gebeurt er ook in je versnellingsbak. :D

                    #18216722
                    Guppy320
                      Lid sinds:
                      11 February 2014

                      Ik begrijp wat jullie bedoelen hoor. De wagen is van 10/2010, ik kan moeilijk geloven dat opel (wetende van dit probleem) al die jaren dit type bak ongewijzigd blijft gebruiken. Of vergis ik me?

                      Natuurlijk is het een feit dat als je een versnellingsbak zo versmacht, je elke bak wel kapot krijgt. Deze zal er alleen wat gevoeliger voor zijn zeker?

                      #18216723
                      Guppy320
                        Lid sinds:
                        11 February 2014

                        Met dank aan mijn fantastische rug jammer genoeg de auto nog niet gaan bekijken. Khou jullie op de hoogte…

                        #18216724
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Jammer, pas op dat hij niet voor je neus verkocht wordt! Dat gebeurde mij eens, en kan daar nog steeds van balen!

                          #18216725
                          Guppy320
                            Lid sinds:
                            11 February 2014

                            Dat zou idd jammer zijn. Maar als je kijkt hoeveel auto’s er te koop staan…echt verzadigde toestanden.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.