Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aankoopadvies astra h break 1.7cdti ecoflex 110pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2014 om 10:57 #17264012
Donderdag ga ik een astra bekijken van eind 2010 met 50 – 60dkm.
Het is een edition 111.
Nu heb ik wel wat algemene kennis van auto’s maar zoek echt de typsche problemen bij deze modellen.Heb slechte dingen gelezen over M32 versnellingsbakken maar weet niet of deze hierin zit…
Elektronicaproblemen / stuurdozen / waterinsijpeling
Zwakke ruitenwisserarmen / ruitenwissermotor
Roetfilter en EGR problemen
Slechte kwaliteit van stoelbekleding en loslaten van bekledingKan iemand mij wat wijzer maken met zijn of haar ervaringen?
Alvast bedank hoor :thumb
11 februari 2014 om 14:16 #18216715Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970m32 bakken zijn de bakken waarbij de achteruit versnelling naast de 1 zit. Als je achteruit rechtsachter zit(naast je 4), dan heb je een F27 (?) bak.
Iedere auto heeft dingen, maar de zaken die de 1.7 heeft zijn vrij makkelijk op te lossen:
speling op de pook(pookrevisie).
Hier en daar wat slangen die eventueel kunnen lekken
EGR heeft iedere diesel problemen mee, kwestie van 2 keer per jaar loshalen en reinigen..Voor de rest rij ik nu bijna 30.000 km met de 1.7 CDTI, en geen grote noemenswaardige problemen gehad. Alleen het standaard onderhoud zoals remmen e.d.
Daarnaast de schakelstangen gesmeerd omdat de pook niet soepel ging, het thermostaathuis lekte, (door Opel gratis gerepareerd onder winterplan garantie), en de turbo inlaat + EGR zaten dichtgekoekt dus schoongemaakt.Zoals velen zeggen, 1.7 zijn stevige motoren die weinig nukken kennen.. Ik ben toen speciaal voor de 1.7 gegaan, omdat de verhalen van de 1.9 met het wervelkleppen gezeik(wat ze zowat allemaal schijnen te krijgen) mij te veel afschrok.
11 februari 2014 om 21:52 #18216716Bedankt voor je respons!
Het is een manuele 6- versnellingsbak, ik veronderstel dus dat de achteruit naast de 1 zit…?
Een reden om deze wagen te laten staan?Het is trouwens een particulier, dus geen garantie bij defecten. Mss ook het vermelden waard…
11 februari 2014 om 22:29 #18216717Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Nee, geen reden om het te laten staan, zeker niet als hij goed schakelt. Maar hou in het achterhoofd dat het een punt is. Wil niet zeggen dat jij gelijk ellende krijgt.
11 februari 2014 om 23:31 #18216718Toch al een geruststelling dan. Ga zowiezo proefrijden dus zal wel meteen opvallen zekers…
12 februari 2014 om 12:22 #18216719Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Die bakslijtage komt veelal door “het nieuwe rijden”. Door het schakelen in lage toeren resoneert het spul teveel, en trilt alles dus kapot.
Er reageren weinig mensen hier verder, dus denk dat er weinig toe te voegen is aan bovenstaande info. Succes!
12 februari 2014 om 16:02 #18216720In mijn geval komt er van ‘het nieuwe rijden’ weinig terecht. Bij mijn vrouw eigelijk ook niet. Opschakelen doe ik in koude toestand bij 2000 rpm. Bij warme motor is dat bij 2500 rpm. Nenee, hier geen ‘nieuwe rijder’ die bij 50 km/u al in 5de zit :D
12 februari 2014 om 19:20 #18216721Over het algemeen is een Astra-H een probleemloze auto, het komt wel eens voor dat er een m32 bak stuk gaat, maar het is niet zo dat ze allemaal stuk gaan.
Wat Pixels66 al zegt: het nieuwe rijden = het nieuwe vernaggelen; Je gaat op je fiets toch ook niet met wind tegen in de hoogste versnelling trappen, dan krijg je een enorme kracht op de trap-as. Een soortgelijk iets gebeurt er ook in je versnellingsbak. :D
12 februari 2014 om 20:32 #18216722Ik begrijp wat jullie bedoelen hoor. De wagen is van 10/2010, ik kan moeilijk geloven dat opel (wetende van dit probleem) al die jaren dit type bak ongewijzigd blijft gebruiken. Of vergis ik me?
Natuurlijk is het een feit dat als je een versnellingsbak zo versmacht, je elke bak wel kapot krijgt. Deze zal er alleen wat gevoeliger voor zijn zeker?
15 februari 2014 om 09:33 #18216723Met dank aan mijn fantastische rug jammer genoeg de auto nog niet gaan bekijken. Khou jullie op de hoogte…
15 februari 2014 om 09:36 #18216724Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Jammer, pas op dat hij niet voor je neus verkocht wordt! Dat gebeurde mij eens, en kan daar nog steeds van balen!
15 februari 2014 om 09:46 #18216725Dat zou idd jammer zijn. Maar als je kijkt hoeveel auto’s er te koop staan…echt verzadigde toestanden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.