Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 1.3cdti probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2014 om 16:59 #17263783
Hallo iedereen,
Toch hier het zelfde bericht posten omdat het om bijna de zelfde auto gaat, en niemand reageert bij de bestel bussen.
na een tijdje dit forum afgespoord te hebben toch maar eens inschrijven en mij voorstellen.Ik ben Branko, 21 jaar en woon in Ede, en rijd een opel combo 1.3 cdti uit 2006.
Na precies een jaar en 20.000 kilometer begon de ellende voor mij met deze auto, daarvoor lekker onderhouden en niets aan de hand.
(Auto heeft nu 274000 gelopen)3 weken geleden na een nacht werken starten ik de auto, en na 1 kilometer begon de motor heftig te tikken, ik zelf dacht dat het een klep was, en had geen zin om de wegenwacht te bellen aangezien ik erg moe was dus ben doorgereden.
Tijdens het rijden werd het vermogen minder (heb in een zo laag mogelijke toeren tal gereden, 60 kilometer gereden), het tikken ging af en toe even weg,
1,3 kilometer voor mijn huis durfde ik niet meer verder te rijden omdat ik nog meer vermogen aan het verliezen was en voelde dat de tik speling kreeg.
Toen toch maar de wegenwacht gebeld om mij te slepen.Volgende dag auto starten met een monteur er bij, witte rookwolk: ja hoor stop maar, alle koelvloeistof weg.
Inmiddels: Gereviseerde kop er op, 2 nieuwe hydraulische klepstoters pakkingen etc, motor weer op tijd en start weer.
Tik niet verdwenen, hij is aan het nagelen / pingelen, weet niet hoe het exact heet.
Stekkers van de verstuivers gehaald, 1 voor 1 tijdens draaiende motor om te kijken waar de motor op reageerde.
Cil 1 tot 3, bij er af halen viel de motor bijna uit, bij cil 4 geen verschil.
Dus wij dachten dat het probleem bij cil 4 zat, ook omdat de cilinderkop bij cil 4 extreem vies was.Vandaag een sloop verstuiver gehaald die 60000 km had in cil 4 gedaan, geen verschil, weer met stekkers staan proberen, dit keer hield het tikken op bij cilinder 2.
Aangezien er al aardig wat geld in die auto zit, wil ik niet de overige 3 verstuivers laten testen, omdat ik dat zonde van het geld vind, sloop verstuivers kosten 75 per stuk, tevens ook 4 nieuwe brandplaatjes geplaatst.
De vraag is eigenlijk, zijn hier ervaringen mee? En hebben jullie advies?
Extra info:
Ik heb gelezen en gehoord dat verstuivers kapot kunnen gaan door vuil in de tank, het gebeurde bij een volle tank, nog geen 70 kilometer gereden.
Had op dit forum een foto gezien van gesmolten zuigers omdat iemand was doorgereden met een kapotte verstuiver, die van mij zagen er prima uit, foto’s / filmpjes volgenps: vandaag alle bekabeling door gemeten, tot aan de computer, deze zijn goed!
31 januari 2014 om 17:00 #18214717
oude cilinderkop na een douche remreiniger
Cilinder met zuigersEerste keer het probleem.
[youtube:19mn4qo4]http://www.youtube.com/watch?v=mS67c3N3Lbw[/youtube:19mn4qo4]Na vervanging cilinderkop zoals verhaal hierboven, met nog de originele verstuivers.
[youtube:19mn4qo4]http://www.youtube.com/watch?v=K77qRg9N4jU[/youtube:19mn4qo4]2 februari 2014 om 22:26 #18214718Verstuivers ook getest, je ziet er vaak niks aan.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.