problemen met starten cih 2,4

Forumindex Forums Modellen Manta problemen met starten cih 2,4

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263464
    i200opc
      Lid sinds:
      28 August 2012

      iemand tips, heb pas een 2,4 ingebouwd maar ik heb een probleem met starten ,als ik de auto koud start dan start tie .
      maar als ik 10 minuten heb gereden en ik zet hem stil en weer wil starten gaat dat heel moeizaam .
      alsof de accu op is ! ik heb er een nieuwe accu in gedaan ,massa polen schoon gemaakt .dynamo is goed .
      kan de startrelay kapot zijn ?

      #18209272
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        wat voor type injectie systeem gebruik je…

        #18209273
        i200opc
          Lid sinds:
          28 August 2012

          Beste,

          Van een 2.0 E. Er zit ook een kop op van een 2 liter.

          Gegroet,
          Peter.

          #18209274
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            ja, maar dan heb je ook nog L- en LE jetronic..

            Het startrelais (l) of het gecombineerde startrelais (LE) dat geloof ik niet dat daar het probleem zit of dus de voorschakelweerstanden moeten kapot zijn (L).

            Het lijkt erop alsof je ontsteking niet goed staat.

            #18209275
            i200opc
              Lid sinds:
              28 August 2012

              Hoi Henk,
              Bedankt voor je antwoord alvast. Ik ga het morgen allemaal ff nakijken en hoop dat het dat is. Dus dan moet ik de ontsteking af laten stellen.

              Gegroet,

              Peter

              #18209276
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                Wat heeft de ontsteking met het starten te maken?

                Loopt de motor niet gewoon heet?

                Dat de zuigers gaan klemmen en dus moeite heeft met rondgooien.

                #18209277
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006

                  Had ik ook, de standaard startmotor van een 20E had duidelijk problemen om de 2.4 warm rond te krijgen.(Compressie wat hoog)
                  Ik heb dan een startmotor gemonteerd van een 2.4 tot 3.0 (Bosch 0 986 010 690) en geen probleem meer gehad.
                  Ter info: heb wel een batterij van 55Ah.
                  De standaard startmotor van een 20E heeft 0.85kw vermogen, die bovenstaande 1.40kw.

                  #18209278
                  i200opc
                    Lid sinds:
                    28 August 2012

                    dank jullie wel voor de info ….er zit idd een 2.0 startmotor op ! op zoek naar zwaardere .de ontsteking goed laten afstellen en gelijk ook de kleppen .
                    ik hoop dat het echt de startmotor is ,anders moet ik de motor weer uit halen als die warm loopt :swear .
                    ik weet niet of het waar is maar volgens mij ,als de ontsteking niet goed staat word de motor ook warmer.
                    ik heb nog een probleempje als de motor warm is heb ik geen olie druk onder de 1500 tpm ,olie peil is goed .
                    daar heb ik al een topic over gezien .
                    ik hou jullie op de hoogte ! thanks
                    .

                    #18209279
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      @sjoerdie wrote:

                      Wat heeft de ontsteking met het starten te maken?

                      Loopt de motor niet gewoon heet?

                      Dat de zuigers gaan klemmen en dus moeite heeft met rondgooien.

                      En wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn..

                      #18209280
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        @H-400 wrote:

                        Had ik ook, de standaard startmotor van een 20E had duidelijk problemen om de 2.4 warm rond te krijgen.(Compressie wat hoog)
                        Ik heb dan een startmotor gemonteerd van een 2.4 tot 3.0 (Bosch 0 986 010 690) en geen probleem meer gehad.
                        Ter info: heb wel een batterij van 55Ah.
                        De standaard startmotor van een 20E heeft 0.85kw vermogen, die bovenstaande 1.40kw.

                        Klopt, ook een punt van aandacht.

                        #18209281
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          @i200opc wrote:

                          dank jullie wel voor de info ….er zit idd een 2.0 startmotor op ! op zoek naar zwaardere .de ontsteking goed laten afstellen en gelijk ook de kleppen .
                          ik hoop dat het echt de startmotor is ,anders moet ik de motor weer uit halen als die warm loopt :swear .
                          ik weet niet of het waar is maar volgens mij ,als de ontsteking niet goed staat word de motor ook warmer.
                          ik heb nog een probleempje als de motor warm is heb ik geen olie druk onder de 1500 tpm ,olie peil is goed .
                          daar heb ik al een topic over gezien .
                          ik hou jullie op de hoogte ! thanks
                          .

                          Oliedrukproblemen stationair is geen uitzondering. Zijn vele oorzak voor en ook oplossingen.

                          Beste en goedkoopste is achter de veer van het overdrukventiel in hrt deksel 1-2 ringetjes M8 te plaatsen om de veerspanning wat hoger te krijgen.

                          #18209282
                          H-400
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 November 2006

                            Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
                            Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.

                            @i200opc
                            : Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
                            Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
                            Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
                            Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
                            Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
                            Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
                            schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
                            Voor evt. details stuur je maar ‘n pm.

                            #18209283
                            Thijsje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 January 2006

                              @H-400 wrote:

                              Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
                              Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.

                              @i200opc
                              : Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
                              Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
                              Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
                              Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
                              Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.

                              Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
                              schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
                              Voor evt. details stuur je maar ‘n pm.

                              zo ff tussendoor,,

                              is het dan bij eerdere modellen aan te raden de dichting er tussen weg te laten, of is er vanaf 85 een aanpassing in het oliedeksel oid???

                              #18209284
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Nee.
                                je komt er al vlot achter, als je de pakking weglaat zitten de tandwielen gelijk vast.

                                #18209285
                                Tiedo
                                  Lid sinds:
                                  7 December 2008

                                  @H-400 wrote:

                                  Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
                                  Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.

                                  @i200opc
                                  : Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
                                  Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
                                  Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
                                  Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
                                  Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
                                  Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
                                  schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
                                  Voor evt. details stuur je maar ‘n pm.

                                  waar zijn die tandwielen nog leverbaar dan??

                                  #18209286
                                  H-400
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 November 2006

                                    Tot 85 is de uitsteek v/d tandwielen 0 tot 0,1mm uit het oliepomphuis.
                                    Vanaf ’85 is de uitsteek 0 tot 0,065mm. Deze laatste hebben dus de vloeibare dichting.
                                    Verschil zit’m in de diepte v/h pomphuis.
                                    Ter controle kan je met een lange schroevendraaier via ‘t gat van de verdeler controleren of je tandwielen niet opgespannen zijn.
                                    Nooit vergeten: voor het starten je oliepomp volpompen met olie via de tap (met imbus 7) linker kant pomphuis!!
                                    Ook belangrijk: sommige motoren hebben oversize tandwielen, te herkennen aan een “02” ingeslagen in ‘t pomphuis.

                                    #18209287
                                    i200opc
                                      Lid sinds:
                                      28 August 2012

                                      super bedankt voor alle info van jullie , ff op zoek naar een startmotor .kan ik van de week mooi de oliepomp doen .
                                      de 2,4 is van een Omega A van 89 . 120,000 gelopen en compressie ruim binnen de limiet .
                                      de motor loopt prefect ,toerengebied is iets anders door de stage 2 nokkenas .
                                      nog ff door hobbyen ….
                                      :thumb

                                      #18209288
                                      H-400
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 November 2006

                                        @ Tiedo: als je via je (vriendelijke) Opel dealer zijn magazijn het bestelnummer geeft kan die zien waar het nog in stock is.
                                        Ze kunnen via hun netwerk de andere magazijnen inkijken.
                                        Zo heb ik ze nog gevonden.
                                        Via google efkes CIH ölpumpe ingeven geeft ook al veel hits, vind je gelijk die versterkte oliepompen.

                                        #18209289
                                        Tiedo
                                          Lid sinds:
                                          7 December 2008

                                          okee bedankt, ik heb er nu zelf een diesel deksel onder geplaatst :thumbup

                                          #18209290
                                          henk 400rr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            tip: NIET de versterkte oliepomp tandwielen kopen.

                                            2 redenen:
                                            Doen niks, tot bijna niks
                                            lopen vast, vooral de serie van de laatste jaren, flankspeling is te krap in het lager.

                                            MAW: bagger rommel.

                                            Jullie zijn gewaarschuwd.

                                            #18209291
                                            i200opc
                                              Lid sinds:
                                              28 August 2012

                                              Nog een vraagje ….misschien een domme vraag ..zit er verschil in een starterkrans van een automaat en een versnellingsbak ?kwa diameter!!
                                              Volgens mij niet .

                                              peter(i200opc)

                                              #18209292
                                              henk 400rr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                inderdaad, dat heb je goed gedacht :thumb

                                                #18209293
                                                i200opc
                                                  Lid sinds:
                                                  28 August 2012

                                                  Update. Startmotor moet ik nog kopen ,ff geen pegels.maar met de oliedruk wel een probleem .ik heb alles gedaan ! Twee ringetjes m8 er tussen ..nog steeds bij de 2000 rpm bij warme motor lampje gaat branden . Deksel uitgeschuurd …helpt ook niet …weet het ff niet meer iemand nog ideeën heeft

                                                  #18209294
                                                  Tiedo
                                                    Lid sinds:
                                                    7 December 2008

                                                    carterpan er onder weg, krukaslagers zullen wel op zijn :thumbdown (had ik ook, zelfde symptonen)

                                                    vliegwiel van een automaat is toch ook heel anders als van een handbak?

                                                    #18209295
                                                    i200opc
                                                      Lid sinds:
                                                      28 August 2012

                                                      Ik zie ff het verband niet tussen lagers en oliedruk ….het ging mij meer over de diameter van de starterkrans van een automaat en versnellingsbak .

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.