Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Stationair net niet lekker (ssssttt lucht lekkage ?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2014 om 00:12 #17263441
Ik ben met een astra met C20let motor bezig voornamelijk voor op het circuit.
Nu heb ik dus het ”probleem” dat de motor gewoonweg uitvalt als ik hem start.
Geef ik wat gas bij 1-2 minuten is er niks meer aan de hand.Ik heb wel 1 rode 2 polige stekker over.
Nee deze is niet van de klopsensor deze zit correct aangesloten samen met de stappenmotor stekker.
Bougies zijn wel zwart maar de temperatuursensor en de lmm(c20let) zijn gewoon heel :hmmzEnigste wat ik mee nog kan bedenken dat er benzine in zit met veeeeeel te laag octaan gehalte (2-3 jaar oud?).
Maar mocht iemand weten waar die Rode stekker van is zou mooi zijn heb zo’n vermoeden dat die in combi staat met slecht starten namelijk.Bedankt alvast !
18 januari 2014 om 15:49 #18209015Origineel papier is het beste maar die moet je wel vaker vernieuwen.
waarom? http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik gebruik zelf de inlegfilter van simota zonder olie. waarom?
is op de lange duur goedkoper. en net zo goed
18 januari 2014 om 19:03 #18209016Overtuigend Filmpje :thumbup gewoon 2 orgineele filters dus.
Die halve Kw haha
5 maart 2014 om 18:18 #182090175 maart 2014 om 19:45 #18209018dat is als het goed is je orginele dumpvalve.
heb bij mij deze ”afgedopt”, na het monteren van een externe dumpvalve.
dekseltje eraf halen, het stukje waar de slang opzit, opboren en draad tappen van m4.
een boutje erin zetten, die het membraam tegenhoud van opengaan.
dit kun je doen door de afstand op te meten, of op goed gevoel.voor het afslaan met koude motor, zit de stekker van de lmm er wel op.
toen ik net de let erin had liggen, heb ik de lmm tot aan de turbo los gehaald, om een lampje te wisselen.
was na diverse keren gestoord te worden, vergeten de stekker erop te zetten.
hij sloeg ook alleen af als hij koud was, heb bij warme motor geen verschil gemerkt met nu.
zit die rode stekker niet op de f28 bak.groeten.
5 maart 2014 om 19:47 #18209019hmmm, zie nu dat het kabeltje daar te kort voor is.
als ik er aan denk, zal ik morgen eens kijken.groeten.
5 maart 2014 om 19:51 #18209020Kan idd nie top de bak dacht ik ook aan :thumb
1ste versnellings herkennig zit ook gewoon op de kabelboom aangesloten.
”Doorgelust” omdat ik met f18 rij. Wel met de sensor van de bak eraan.Heb werkelijk geen idee waar die rode stekker voor kan zijn …
Het is wel een eds fase 2 ecu miss dat er een modificatie heeft plaats gevonden ?5 maart 2014 om 20:08 #18209021ik heb net even mijn eigen topic door gespaaid, maar kan het net niet zien.
het je een stekker op je thermosstaat huis zitten, en doet je temp meter in de wagen het.
degene die in de let boom zit werkte niet bij mij. heb toen de orginele weer gepakt, en het was gemaakt.
maar ik zoek verder.p.s. het kabelboompje voor de verlichting is super, binnenkort de kachelmotor ook maar eens vervangen.
groeten.
5 maart 2014 om 20:18 #18209022Temperatuur doet het in de auto gewoon ;)
Stekker kvs zit er ook op en is nieuw (en ook doorgemeten , ruim binnen de waardes)6 maart 2014 om 09:08 #18209023Ik denk dat je koelvloeistoftemperatuursensor waarden niet bij de ECU terecht komen.
Weet iemand welke pin van de ECU stekker van de koelvloeistoftemperatuursensor is?
Dan kun je die draad controleren.
Oude draadbomen hebben soms wat problemen.
De draad in de stekker kan ook gaar zijn.6 maart 2014 om 10:35 #182090246 maart 2014 om 10:37 #18209025tijd om het tapje er af te halen en te kijken welke kleuren de draden hebben
6 maart 2014 om 15:58 #18209026Ik kan in ieder geval geen rode stekker vinden in mijn kabelboom.
dus word toch de draad een stukkie bloot leggen.groeten.
6 maart 2014 om 20:33 #18209027Iets voor morgenmiddag/avond dus :P Draad af temperatuur sensor ziet er wel slapjes uit king:
Trouwens !!!! Achteruitrij schakelaar in de bak … C20let stekker aansluiten wie in de calibra c20let boom zit .
Of de kabel van de Autokabelboom ?Verder nog niks gedaan was weer lange dag 04.00/20.30 :sleeping :sleeping
6 maart 2014 om 21:20 #18209028Ik heb die van de let boom gebruikt, maar dat is even proberen.
Groeten.
8 maart 2014 om 18:56 #18209029Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat die stekker er uit ziet alsof hij van een kvs temperatuur sensor is.
8 maart 2014 om 19:06 #18209030@injectthevenom.
Hmmmmmmm :hmmz goeie opzich … zal hem morgen een aan de kvs sensor knuppen dat ik daar zelf niet op ben gekomen king:6 april 2014 om 19:46 #18209031Auto loopt nu Prima met Lmm en met de Verdwaalde rode stekker wat dus achteraf de Klop sensor was king:
Wel ff de vraag als ik de klopsensor weer orgineel maak in de orginele c20let kabelboom wat kan de gesoldeerde plek waar de draden aan elkaar gemaakt worden van invloed zijn op gegevens af de sensor ???Verstelbare brandstofdrukregelaar iets terug gedraaid en geen zwarte bougies meer zij nu tegen het witte aan :(
Gevalletje afstellen op de Rollerbank denk ik aangezien er ook grotere zwarte injectoren in zitten , zag ik vannacht.Hoor hem bij de gasklep wel sussen maar heb alles met remreiniger afgespoten motor reageert er NIET op :thumbup
Geef ik dan gas bij blijf de sussss zeg maar op het zelfde niveau dus er word geen ”valse” lucht het inlaat traject in gezogen.
Maar stationair loopt die net niet mooi …….. :hmmzStappenmotor is heel en lekvrij.
Miss halve maantje verwijderd van gasklep en de gaatje’s niet dicht gemaakt ?
8 april 2014 om 19:07 #18209032Inlaat traject is dicht !! :D
Morgen alleen nog ff meten of de temperatuursensor gegevens aankomen bij de motronic , aangezien ik bij het starten ff 10 sec gas moet geven om hem stationair te kunnen laten draaien.
Met knippercode komt er niks uit ja 12 en 31 en bij lmm eraf 57 enzenz :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.