Forumindex › Forums › Modellen › Astra › kwaliteit van de c16nz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2014 om 19:59 #17263418
Hallo,
rijdt alweer even een paar maandjes een astra f 5 deurs uit 1992.
was gewoon even nieuwschierig na het olie peilen of de staat van het blok.c16nz 151.000km gereden (als dat klopt, ex duitser namelijk)
Nu rui 3000km weg gereden. Ijna 4000uitlaat oxideert van binnen. Gewoon brandschoon. Geen stukje roet te vinden
olie blijft op peil en tot nu toe nog mooi helder bruin.
inlaat hoedje los gehaald. Dan zie ne de gasklep e.d., als nieuw. Glimt tegen je op.
carter ontluchtingslangen doorblazen waren ook onnodig. Waren ook mooi brandschoon.
loopt zeer mooj regelmatig. Geen hikje of iets.vind het best bijzonder. Een gare lelijke astra f uit 92 van 250 euro. En het blok lijkt nog wel 20 jaar mee te kunnen.
Wanneer hij zijn beurtje heeft gehad zou ik niet weten. Heb hem gekocht en niets aan gedaan.
mijn punt is. Zijn de oude 8v motoren nou gewoon echt veel beter?
de nieuwere hebben toch regelmatig problemen. Ketting problemen, serieuze olie slupers. Storingen, sensorren die kapot gaan. 3 poten lopen, stationair uitvallen etc etc etc.
ben wel benieuwd naar jullie kijk hierop.
probleem is ook dat ik uit de tijd van de x16xe en nu ben. Het oudere spul en hun problemen ken ik niet.
ben best wel benieuwd.17 januari 2014 om 18:51 #18208897Die ouwe motoren zit gewoon minder op wat kapot kan, en zijn wat lomper / meer hufterproof gebouwd.
heb zelf een Perfect lopende 16SV (nu even niet trouwens) in de Ascona-C liggen, dat is de Voorloper van de C16NZ, 1.6 8V smallblock motor, met 2traps Carburateur.
Willem
17 januari 2014 om 19:38 #18208898Voor zover ik weet zijn die blokken bij normaal gebruik niet stuk te krijgen, het enige is de zwakkere nokkenas dacht ik.
17 januari 2014 om 19:41 #18208899Bij de latere helemaal, de C16NZ heeft daar niet heel veel last van over het algemeen.
Onverwoestbaar spul, breekt de distributieriem, niks aan de hand, nieuwe erop en gaan met die banaan…
Willem
18 januari 2014 om 21:59 #18208900Het enigste dat durft sneuvelen is de module van de Delco ontsteking, zit aan mijn derde,
voor de rest een prima motor !!19 januari 2014 om 13:35 #18208901Latere types hebben volgens mij een roodkapje, dus dan is dat al niet meer van toepassing.
Als dat niet zo is, kun je er gewoon een rode opzetten met een passende ECU20 januari 2014 om 19:14 #18208902Vind het wel grappig spul. Lekker degelijk.
toch best zuinig en niet echt traag ook.
Behalve de 4 en 5 zijn wel erg ver weg verstopt, liggen volgens mij ergens onderin de carterpan.20 januari 2014 om 21:23 #18208903De 16sv rijdt ook prima, bij het stoplicht ben je als eerste weg, ook al doe je rustig an.
Eenmaal in 4 of 5 is de gang er wel uit ja.
Het gaat wel ruim 175km/u, maar daar heeft ze wel knap tijd voor nodig.Heb wel al hele stukken voluit gereden op de autobahn, geeft ze niks om na bijna 28jaar ervaring.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.