Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › aanpassingen 300+ pk c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2014 om 18:50 #17263356
ik heb zelf niet heel veel ervaring met het tunen van een c20 let en was benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
ik wil een 2e drift Manta bouwen met wat meer vermogen.
ik rijd nu met een c20xe m2.8 met diverse aanpassingen.
als ik een c20let wil opbouwen tot 300 a 350 pk hoeveel dient er intern aangepast te worden , om hem redelijk safe te rijden.
ik begreep een grotere turbo aangezien origineel tot 300 pk kan hebben. en daarmee dus ook ic en leidingen.
arp drijfstang lager boutenmaar hoe zit het met :
drijfstangen boven de 310 pk vervangen
zuigers boven de 310 pk vervangen
zuiger bodemkoeling ?
inlaathoedje boven de 310 pk vervangenen welke rdw bak zou het beste zijn ?
ik heb zelf een:
– 1.8s 240 5 bak
– 1.8s 4 bak voor de kom 9maar geen adaptor plaat en 265 bak)
– omega b R28 v6 bak14 januari 2014 om 18:58 #18208115denk dat je beter een andere kant op kunt gaan.
er is iemand hier op het forum met een rode ascona.
meer power en minder kwetsbaar
14 januari 2014 om 19:24 #18208116310pk is wel een beetje het max voor een intern standaard C20LET.
Originele drijfstangbouten moet je wel vervangen voor ARP bouten. Verder moet er een grotere intercooler geplaatst worden en zal je je koppeling moeten veranderen naar bijvoorbeeld een sinter versie van Sachs.
Om 300pk te halen is het ook raadzaam om het standaard inlaathoedje te vervangen door een grotere versie. Verders een fatsoenlijke dumpvalve als een collins oid. Ikzelf reed toen ook met een xe inlaatnokkenas, 470cc injectoren en een instelbare brandstofdrukregelaar van Vmax. Uiteraard moet je ook een sterkere wastegatedoos toe passen om de druk vast te kunnen houden.
Toendertijd had ik bosch platina bougies erin, de F5DPOR, met de afstand met 0.2 verkleind
Tot 310pk hoef je je zuigers niet te veranderen en hoef je ook geen bodemkoeling toe te passen.
Gr. Ram
14 januari 2014 om 19:43 #18208117@theunm wrote:
denk dat je beter een andere kant op kunt gaan.
er is iemand hier op het forum met een rode ascona.
meer power en minder kwetsbaar
ja maar ook meer aanpassen, als ik dat ga doen schaf ik een nissan turbo motor aan.
14 januari 2014 om 21:25 #18208118Dat is in mijn ogen een slimmere zet… Vooral gezien de kosten van een C20LET motor en de bijbehorende RWD aanpassingen. :(
De Saab motor is natuurlijk wel de sterkste en makkelijkst te tunen optie en de goedkoopste motor. ;)
14 januari 2014 om 21:29 #18208119Rb26dett erin dan!
280pk standaard, en zonder veel moeite 400pk uit te halen
1000pk met stock internals te halen!!
En de nismo uitvoering kan 2000pk hebben zonder internals te wisselen
15 januari 2014 om 00:54 #18208120ik ga zaterdag kijken naar een rb25det 250 pk 6cil. Skyline motor met bak en cardanas voor de prijs van een c20let :jerry
maar ik zoek eigenlijk een sr20det 4 cilinder turbo die kunnen ook tot 400 pk aan met org. internals.
de 6 cilinder wordt weer krap aan in de manta met ascona front :hmmz
er komt in ieder geval een r33 skyline achteras onder :thumbup
15 januari 2014 om 08:23 #18208121Pak meteen de grote jongens motor! ;)
Er stond laatst wel een sr20det te koop meen ik op MP.
En anders ebay Engeland.
15 januari 2014 om 14:11 #18208122Zeker bij SW voor 1300 he of 14?
@rabbitopc wrote:
ik ga zaterdag kijken naar een rb25det 250 pk 6cil. Skyline motor met bak en cardanas voor de prijs van een c20let :jerry
maar ik zoek eigenlijk een sr20det 4 cilinder turbo die kunnen ook tot 400 pk aan met org. internals.
de 6 cilinder wordt weer krap aan in de manta met ascona front :hmmz
er komt in ieder geval een r33 skyline achteras onder :thumbup
15 januari 2014 om 21:55 #18208123@sjoerdie wrote:
Rb26dett erin dan!
280pk standaard, en zonder veel moeite 400pk uit te halen
1000pk met stock internals te halen!!
En de nismo uitvoering kan 2000pk hebben zonder internals te wisselen
Als ik jou was zou ik nog maar eens wat meer info gaan lezen over deze motoren… Als ze zo makkelijk naar 1000 pk te krijgen waren waarom zijn er dan zoveel mensen met veel minder vermogen maar wel dure gesmede zuigers, drijfstangen en zelfs andere krukassen in hun blokken? Een skyline motor is heel goed te tunen maar dat kost veel geld.en standaard kunnen ze lang niet zo veel vermogen hebben als bv een Supra motor.
15 januari 2014 om 22:06 #18208124Erlangs gelezen zie ik.
600pk met stock internals
En de nismo motor is verre van standaard!!
R34 nismo blok is met aanpassing van brandstof toevoer en boost increase, 1900pk haalbaar.
Deze draait met 2 garret t25 ball bearing turbo’s16 januari 2014 om 11:13 #18208125gelukkig kosten externals nooit veel….. die laatste paar centen voor setje zuigers en drijfstangen doen het vaak ook weer niet op zulke projecten..
17 januari 2014 om 17:52 #18208126Hey arno.
als je voor een saab motor wil gaan, weet ik er nog wel een die 280pk heeft.
mocht je interesse hebben, dan zal ik zijn nummer sturen via pm.groeten.
19 januari 2014 om 11:48 #18208127[youtube:1y2t3osy]http://www.youtube.com/watch?v=QhMlmSUXhPs[/youtube:1y2t3osy]
Een ascona met een RB25DET motor erin, en het klinkt wel lekker zo moet ik zeggen :wub
19 januari 2014 om 12:00 #18208128Hij heeft een skyline r33 2.5 opgehaald.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.