Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › C Coupé 1976 opbouw
- Dit onderwerp bevat 70 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 21:54 door voederbiet.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2014 om 19:44 #17263302
Hallo
Vorig jaar ben ik toevallig op een coupé van 76 gevallen en ik was meteen verkocht, ik zocht al langer
een C1 en deze is net even oud als ik zelf.
Ik vond de wagen in Eupen via internet en de eigenaar beweerde dat deze in heel goede staat was maar volledig
gedemonteerd. Bij aankomst bleek hij niet gelogen te hebben en is het koetswerk inderdaad in heel goede gezondheid.
Helaas waren reeds veel delen verkocht en moest ik op zoek naar deuren, koffer, ramen, motor en nog zo veel meer.
Gelukkig heb ik reeds een deel onderdelen in reserve van mijn limo racer zoals achterbrug en voorbrug met ophanging.
Veel werk heb ik niet aan de carrosserie maar om tot een volledige wagen te komen zal er wel een paar uurtjes in kruipen.
Hopelijk tegen volgend jaar weer een droom coupé in de garage.
Deze week heb ik de motor en versnellingsbak opgehaald, eerst die even onder handen nemen want die ziet er dan weer uit
zoals een traktor motor uit de vroege jaaren.
afhaling coupé
eerste keer op wieltjes
heel gezonde bodem
Old power
zijn eigen nieuwe motorbok en adaptor gemaakt voor zijkant montage
13 januari 2014 om 16:57 #18207567:wub :thumb
13 januari 2014 om 17:31 #18207568AnoniemLid sinds:
1 January 1970Post ook even het op forum.opelkadettcclub.nl daar zitten nog meer echte kadett C liefhebbers.
13 januari 2014 om 18:44 #18207569Ziet er goed uit de koets. :thumbup :thumbup
ga je er nog iets speciaals van maken, of houd je hem zoveel orgineel.
geniet er van.groeten.
13 januari 2014 om 20:12 #18207570Ik wil een normale originele wagen bouwen met een vleugje modern.
Ik wil hem gaan gebruiken met het gezin, aan de racewagens heeft mijn vrouw niets en
is de zoon nog te jong. Je kan ook niet ieder weekend alleen de baan op19 januari 2014 om 07:13 #18207571is een harde auto zo even te zien op de foto netjes als basis :thumb
20 januari 2014 om 21:24 #18207572Heb een model auto gezien op het web maar ik denk niet dat hij nog te verkrijgen is?
Nu nog in het groot maken
22 januari 2014 om 19:24 #18207573Lijkt me een mooi project! Ik ga het volgen
Succes met het zoeken/bouwen28 januari 2014 om 20:57 #18207574Bij de versnellingsbak die ik kocht was geen pook inbegrepen en omdat ik niets meer liggen had heb ik er een quick shift
voor gebouwd.
Misschien nog een beetje te lang maar dat kan nog ingekort worden aan de onderkant.
22 februari 2014 om 22:26 #18207575Vorige zomer een vermogenbank op de kop getikt, deze is ideaal om eens te testen en te meten wat er in het blokje nog zit.
22 februari 2014 om 22:35 #18207576:thumbup Wat gaaf allemaal!
Knetterharde koets zo te zien, daar heb je mazzel.
23 februari 2014 om 15:03 #18207577Leuke bank zo!
Heb je meer foto’s van je quickshift systeem?
23 februari 2014 om 20:33 #18207578mooi project :)
wil idd ook wel eens meer foto’s van die quickshift zien, en waar deze te bestellen is eventueel :thumb24 februari 2014 om 14:31 #18207579Quickshift is eigen makelij, kan natuurlijk nog gemaakt worden
25 februari 2014 om 22:05 #18207580Zelf maken is ook wel een optie voor mij, moet het namelijk toch pas maken voor de Volvo bak.
Maar ben nieuwsgierig waar jij de draaipunten hebt zitten en hoe.Ik vond dit namelijk ook wel erg dik staan:
26 februari 2014 om 10:48 #18207581Ik heb gewoon schijf gemaakt die op de tunnel staat met kogellager er in waar de pook doorheen gaat met onderaan
aansluiting voor het stangetje die naar de versnellingsbak gaat.Ik vond een schema van de dubbel relais voor mijn 20E motor en daar is een draad die naar pin 50 moet.
Helemaal geen idee welke pin dit is?
Ik ken 30 en 15 enz. maar 50 weet ik niet meer.Ivan
27 februari 2014 om 14:33 #1820758250 is startmotor aansturing
28 februari 2014 om 18:18 #18207583over die model auto
je kan deze namaken ook , heb dit ook gedaan met mijne coupe
hier de echte
grtz
28 februari 2014 om 20:37 #18207584Wat en wanneer komt er uit de 50 aansluiting van de starter?
Wat moet dat beteken voor de relais.Prachtige blauwe coupé, proficiat.
Ik hoop tegen volgend jaar ook ergens te komen.
Dit is mijn derde exemplaar deze keer netjes opbouwen en plezier aan beleven.Ik kreeg onlangs bericht dat mijn eerste coupé opnieuw te koop staat.
Dit is de racer limo
Ivan
1 maart 2014 om 09:59 #18207585ziet er goed uit allemaal :wors
ga de rest van dit project zeker volgen30 mei 2014 om 19:50 #18207586is eventjes stil geweest rond de coupé maar ik heb er terug zin in.
Vandaag al een paar delen netjes gezandstraald en overspoten.
In de CIH sectie ben ik met een blokje bezig die later in de coupé mooi zal liggen
8 juni 2014 om 03:09 #18207587Ik heb hier twee ontstekingen liggen voor op bosch hall verdeler.
ééntje met een siemens kastje en ééntje zonder
kent iemand dat siemens kastje?
er hangt een extra draadje aan met twee polig stekkertje, waar dient deze dan voor?8 juni 2014 om 07:27 #18207588die 2 polige stekker ziet er uit dat deze naar de ontsteking moet denk ik
grtz
8 juni 2014 om 09:09 #18207589Die komt volgens mij van een 2.0S af, als je de stekkers van het kastje haalt kun je de stekkers in elkaar steken en het kastje weglaten. Het kastje is voor het stationaire toerental.
En dat kleine stekkertje zit op een klepje in de vacuumleiding van je ontsteking.8 juni 2014 om 20:50 #18207590aangezien ik dat klepje niet heb of ken zal ik die zonder siemens kastje maar gebruiken.
Wat bedoel je precies met kastje voor het statioaire toerental?
Ivan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.